در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تصميم سپاه براي واکسن کروناي نورا / دستور رييس دانشگاه آزاد براي بررسي مجدد پرونده استاد واحد تهران شمال / ناتو: ايران در حال تقويت زرادخانه موشک‌ هاي بالستيک خود است / زيدآبادي: مضحک تر از داستان اخراج «بيژن عبدالکريمي» هم داريم؟ و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۹۹۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ 06 September 2021
بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

پرده شرعی در دانشگاه‌ها


روزنامه هشت صبح چاپ کابل نوشت: سرانجام پس از هفته‌ها سردرگمی، دانشگاه‌های خصوصی روز دوشنبه، پانزدهم سنبله، به فعالیت آغاز کردند. فعالیت این دانشگاه‌ها اما تحت شرایط تازه وزارت تحصیلات عالی امکان‌پذیر شده است. دانشگاه‌هایی که به فعالیت آغاز کرده‌اند، مکلف شده‌اند صنف‌های دانشجویان دختر و پسر را جدا کنند یا هم در صنف‌هایی که دانشجویان دختر حضور دارند، پرده شرعی بکشند. تصاویری که از برخی دانشگاه‌ها به نشر رسیده، بیانگر تطبیق این طرح است. این کار اما در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌هایی همراه شده است. شماری از شهروندان و دانشجویان، جدایی صنف‌های دانشگاه‌ها را غیرقابل قبول دانسته و گفته‌اند که این دستورالعمل‌ها دسترسی دانشجویان دختر به آموزش را محدود می‌کند. شماری از استادان دانشگاه نیز از جداسازی صنف‌های دختر و پسر انتقاد کرده‌ و گفته‌اند که در شرایط کنونی و با امکاناتی که دانشگاه‌ها در اختیار دارند، این امر زیاد قابل تطبیق نیست. جدا از بحث تخنیکی و اقتصادی این دستورالعمل، استادان دانشگاه‌ها معتقدند که جدار‌کشی میان دانشجویان دختر و پسر، روابط اجتماعی و فرهنگی را در آینده به خطر می‌اندازد.

پست جدید علی اکبر صالحی

رضا داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم در حکمی علی اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی را به معاونت پژوهشی و قائم مقام رییس فرهنگستان علوم منصوب کرد. متن این پیام به شرح زیر است:
جناب آقای علی اکبر صالحی
نظر به اینکه در شرایط کنونی، فرهنگستان علوم برای ادای وظیفه مهم علمی خود نیاز به مدیری توانا و آشنا با شرایط پیشرفت علم و پژوهش در کشور دارد تا بتواند با همکاری گروه های علمی و اعضای دانشمندش به وظایف مقرر در اسناسنامه عمل کند، جنابعالی که جامع علم و تدبیر و دارای تجارب و سوابق درخشان علمی، مدیریتی و سیاسی هستید و به خصوص از امکان های کشور و نیاز به توسعه و پیشرفت مناسب‌تر علم و پژوهش آگاهید، به سمت معاون پژوهشی و قائم مقام رییس فرهنگستان علوم منصوب می شوید.

نرخ «سبد معیشت» به یازده میلیون تومان رسید

به گفته فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها، خروج از نرخ‌گذاری دولتی و دستوری و ورود به نرخ‌گذاری بازار آزاد که از تمام تریبون‌های رسمی (مجلس، دولت و اتاق بازرگانی) فریاد می‌شود، ضربه زدن بیشتر به قدرت خرید کارگران است و در این شرایط، متاسفانه بازهم از ضرورت اصلاح قوانین مزدی، ورورد به مزد منطقه‌ای و صنفی و برداشتن الزام به پرداخت حداقل مزد به بهانه واهیِ گره‌گشایی از کارفرمایان و رفع مشکلات اقتصاد صحبت می‌شود و این یعنی به مخاطره افتادن هرچه بیشتر دستمزد بسیار ناچیز کارگران. در مجموع، «بحران معیشت» در حال گسترش و تعمیقِ هرچه بیشتر است. در شرایطی که امکان مهار تورم به هیچ وجه وجود ندارد و تمام داده‌های رسمی نیز این ادعا را ثابت می‌کنند، نرخ سبد معیشت حداقلی به حدود یازده میلیون تومان رسیده و کارگران نزدیک ۱۹ روز از هرماه را بدون مواجب و خرجی زندگی می‌کنند؛ باید پرسید برنامه دولت سیزدهم برای حل این بحرانِ هردم فزاینده به راستی چیست؛ چه نقشه راهی برای دوام آوردن کارگران در این اقتصادِ شدیداً متورم دارند؟!

همسر رئیس جمهور: نتیجه انتخابات اخیر نشان داد رای مردم به اخلاق، حکمت، عدالت و فساد گریزی است

جمیله علم‌الهدی استاد دانشگاه شهیدبهشتی در دومین نشست از سلسله نشست های تخصصی فصل تحول با عنوان «گفتمان دولت سیزدهم؛ عدالت و عقلانیت» که در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، درباره ریشه رخ دادن بی عدالتی گفت: شاید ریشه ای ترین بی عدالتی وقتی اتفاق می افتد که خود عقلانیت مورد اصالت تعادل خارج می شود. وی افزود: چالش اصلی در دولت سیزدهم در رویکرد عدالت خواهانه این دولت و رویکرد فساد گریزی آن است، همراه با ماموریت هایی که برای تامین معیشت مردم دارد. این رویکرد خودش چالش برانگیز است. اگر در این دولت بر مفهوم های جدید اقتصاد دانش بنیان هم متمرکز شویم می‌بینیم این چالش ها، چالش های خیلی خیلی پر رنگی است. علم الهدی افزود: با نگاه واقع گرایانه و انتزاعی اگر نگاه کنیم هر روز و در هر دقیقه که می گذرد تعدادی انسان از طریق تولد طبیعی و در خانواده وارد زندگی اجتماعی می‌شوند و چه بخواهیم و چه نخواهیم این اتفاق دارد رخ می دهد و از همان لحظه ورود انسان به زندگی اجتماعی و به جهان طبیعی همراه با آغاز حیات عقلی است و این آغاز حیات عقلی با یادگیری همراه است و به محض اینکه انسان وارد حیات طبیعی می شود حیات عقلی خودش را با یادگیری شروع می کند.

رئیس جمهور در مورد مذاکره به صراحت تکلیف را مشخص کرد

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که سخنان سید ابراهیم رئیسی در تلویزیون در رابطه با واکسن، مسائل سیاست داخلی، سیاست خارجی و اقتصادی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: آقای رییسی در سخنانشان اولا برخلاف روسای جمهور قبلی که تا فرصت صحبت برایشان پیش می آمد تمام مشکلات را تقصیر دولت قبلی می انداختند و سعی می کردند با سیاه نمایی، مشکلات را به گردن دولت های قبلی بیاندازند، با ظرافت از کنار این مسئله گذشتند و بدون اینکه گله ای از وضعیت و عملکرد گذشته داشته باشند تاکید کردند که آمار و ارقام برای مردم مشخص است که دولت فعلی چه چیزی را تحویل گرفته است. این چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به سخنان رییسی در مورد گفت و گو و مذاکره تصریح کرد: یکی از نکات مهم سخنان آقای رییسی مربوط به تعیین تکلیف مذاکره و ارتباط با آمریکا و ... بود که ایشان با صراحت تکلیف را براساس همان رهنمودی که مقام معظم رهبری دادند مشخص کردند و تاکید کردند که در مورد مذاکره، اگر قرار باشد با اهدافی که آمریکایی ها دارند دنبال می کنند، دنبال شود برای مردم هیچ نفعی ندارد. بنابراین طبیعی است که مذاکره را ولو برای مذاکره انجام نخواهیم داد چراکه در مذاکره باید منافع مردم حتما لحاظ شود.

گفت و گوي تلفني عبدالله با اميرعبداللهيان

عبدالله عبدالله در گفت و گوي تلفني با اميرعبداللهيان خواستار ارسال کمک‌هاي انساندوستانه ايران به افغانستان شد.«عبدالله عبدالله» رئيس شوراي عالي مصالحه جمهوري اسلامي افغانستان با حسين اميرعبداللهيان تلفني گفت و گو کرد و انتصاب وزير امور خارجه کشورمان را تبريک‌ گفت.عبدالله همچنين از مواضع جمهوري‌اسلامي ايران در دفاع از مردم افغانستان تشکر و تقدير کرد.عبدالله عبدالله ضمن تشريح وضعيت انساني در افعانستان، خواستار ارسال کمک‌هاي انسان دوستانه کشورمان به افغانستان شد.در اين گفتگوي تلفني دو طرف ضرورت مبارزه با پديده شوم تروريسم و همچنين تشکيل دولت فراگير با مشارکت همه اقوام و طرف ها را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.دو طرف همچنين تاکيد کردند که اين‌ مردم افغانستان هستند که نهايتا بايد در خصوص آينده کشورشان تصميم بگيرند.

جواد امام: آملي‌لاريجاني به طور شفاف بگويد دلايل استعفايش چيست

يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: آقاي آملي لاريجاني اگر به تکليف خودش عمل کرده است بايد به طور شفاف بگويد دلايل استعفايش چيست تا متهم به جانبداري از حقوق خانواده نشود.جواد امام در گفت‌وگو با ايلنا، درباره استعفاء آيت‌الله صادق آملي لاريجاني از عضويت در شوراي نگهبان و اين‌که تصور عموم از اين اتفاقات اين است که در رده‌هاي بالاي قدرت، رقابت و دعواي اساسي وجود دارد که اين‌گونه نمود بيروني پيدا کرده است، گفت: معتقدم اقدام آقاي آملي لاريجاني اقدام دور از انتظاري نبود؛ چراکه بعد از روي کار آمدن آقاي رئيسي در قوه قضائيه اختلافات بروز کرد.اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: آقاي آملي لاريجاني مادامي که خودشان در رأس قوه قضائيه بودند و در شوراي نگهبان حضور داشتند، بعضاً در بعضي موارد تصميم‌گير بودند؛ همين طرز برخوردها و حدف‌ها آن زمان هم وجود داشت و ما شاهد رفتارهايي در دوران رياست ايشان در قوه قضائيه بوديم حال چه برخوردهايي که ايشان مستقيماً با آقاي هاشمي داشتند، چه بحث‌هايي که در ارتباط با حوادث بعد از سال ۸۸ و خانواده زندانيان رقم خورد و از اين دست مسائل را شاهد بوديم و ايشان هيچ پاسخگويي هم نداشتند و نهايتاً بعد از اين که ايشان در مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي نگهبان قرار گرفتند بايد مي‌دانست اين آسياب به نوبت است و احتمالا وقتي دورش سمت‌شان افتاد، با حذف علي لاريجاني و احجاف‌هايي که در حق وي شد دست به استعفاء زد. البته برخوردي که با آقاي علي لاريجاني شد برخورد به حقي نبود و ما هم تائيد نمي‌کنيم.وي ادامه داد: اي کاش آقاي آملي لاريحاني اگر مي‌خواست از حقي دفاع کند و در مقابل کجي بايستد، در زمان صدارتش در قوه قضائيه استعفاء مي‌داد و قبل از اين انتخابات، ارکيه قدرت را رها مي‌کرد.

خاتمي عذرخواهي کرد؛ مردم ولي نعمت ما هستند

نماينده مردم گلپايگان و خوانسار از حاشيه هاي ايجاد شده پيرامون مصاحبه اخيرش با يکي از رسانه ها درباره مشکلات مردم در زمينه کمبود داروهاي مربوط به کرونا عذرخواهي کرد.سيد مسعود خاتمي در جمع خبرنگاران با عذرخواهي از حاشيه هاي ايجاد شده گفت: ابتدا به عنوان يک پزشک و از نگاه تخصصي بايد اشاره کنم که ويروس کرونا، يک ويروس جديد و ناشناخته است و بسياري از داروهايي که براي اين بيماري تجويز مي شود، هنوز مراحل تأييد علمي را طي نکرده اند؛ حتي فرضيه هاي مربوط به روش هاي انتقال يا جلوگيري از اين ويروس در طول همين دو سال، دستخوش تغييرات جدي شده است.وي با اشاره به مصاحبه دو روز گذشته خود با يکي از رسانه ها افزود: در اين مصاحبه درباره کمبود داروي رمديسيور و سرگرداني مردم براي تأمين اين دارو، خصوصاً در بخش خصوصي پرسيده شد. اولاً بايد عرض کنم که در حال حاضر در مورد اثربخشي اين دارو، ترديد زيادي به وجود آمده و بسياري از مراجع علمي اثر درماني آن را زير سؤال برده اند. ثانياً همان طور که گفته شد اين دارو در بيمارستان هاي دولتي موجود است و براي موارد حاد و ضروري استفاده مي شود؛ اما برخي از مردم در اثر استيصال ناشي از بيماري، علي رغم عدم ضرورت به دنبال تهيه اين دارو با قيمت آزاد هستند. اين مشکل، مصيبت و دردي است که مديران عرصه سلامت بايد براي آن تدبيري فوري بينديشند.خاتمي ادامه داد: اما در اين گفت وگو که طي يک تماس تلفني کوتاه انجام شد، براي تبيين مسئله مذکور، عباراتي در فضاي محاوره بيان شد که موجب بروز سوء تفاهم و آزردگي خاطر مردم شد. به همين خاطر، بر خود واجب مي دانم که حتماً از ملت بزرگوار ايران عذرخواهي کنم. ما در مکتب امام راحل عزيزمان، آموخته ايم و باور داريم که مردم عزيز، ولي نعمتان ما هستند و همواره خود را شرمنده صبر و بزرگواري ايشان مي دانيم.

سوال يک نماينده از سازمان زندان‌ها: مهدي هاشمي چند روز به مرخصي رفته؟

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: در اذهان و افکار عمومي سؤالي وجود دارد که قوه قضاييه و سازمان زندان‌ها بايد به آن پاسخ دهند که مهدي هاشمي تاکنون چند روز از دوران حبس خود را سپري کرده و چند روز مرخصي بوده است.حسن همتي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به انتشار برخي اخبار مبني بر اعطاي مرخصي ويژه به مهدي هاشمي از زندان اوين اظهار داشت: همه انسان‌ها در برابر قانون برابر هستند و هر کسي مسئوليتش سنگين‌تر و بالاتر باشد اگر جرمي مرتکب شود بايد مجازات آن هم سنگين‌تر باشد.وي افزود: امروز مي‌شنويم برخي افراد که پيش‌تر مناصبي را در کشور داشتند و هم‌اکنون به دليل ارتکاب برخي جرائم دوران حبس خود را در زندان سپري مي‌کنند از مرخصي‌هاي خاص استفاده مي‌کنند اما متأسفانه زندانياني که به جايي وصل نبوده و پارتي خاصي ندارند و سابقه مديريتي ويژه‌اي هم ندارند، همچنان در زندان به‌ سر برده و از امکان استفاده از امتيازهاي خاص محرومند.

جزئيات ديدار طائب با وزير اطلاعات

رئيس سازمان اطلاعات سپاه و تعدادي از معاونين ايشان با وزير اطلاعات و رئيس شوراي هماهنگي اطلاعات در وزارت اطلاعات ديدار و گفت‌وگو کردند.طائب رئيس سازمان اطلاعات سپاه و همراهان وي در اين ديدار، با تبريک انتصاب حجت الاسلام و المسلمين خطيب به عنوان وزير اطلاعات و تشکر از همکاري‌هاي وزارت اطلاعات، بر لزوم توسعه و تعميق همکاري‌ها و هم‌افزايي‌هاي اطلاعاتي تاکيد و اظهار اميدواري نمود اين همکاري‌ها در دوره‌ي جديد توسعه يابد.حجت الاسلام والمسلمين خطيب وزير اطلاعات و رئيس شوراي هماهنگي اطلاعات ضمن تشکر از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اعلام نمود؛ سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات دو نهاد برخواسته از انقلاب اسلامي هستند و قطعاً با همکاري و هماهنگي و هم‌افزايي و وحدت رويه در راستاي افزايش اقتدار و امنيت ملي تحت فرماندهي فرمانده معظّم کل قوا تلاش خواهند کرد.

يکي ديگر از مديران احمدي نژاد به دولت ملحق شد

محمدمهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در حکمي کاوه اشتهاردي را به عنوان مديرعامل جديد خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) را منصوب کرد.کاوه اشتهاردي فعالان باسابقه رسانه اي است و از جمله افراد رسانه‌اي نزديک به دولت سيزدهم است که پيش از اين و در زمان دولت احمئي نژاد مديرعامل موسسه ايران بود.

رحيمي جهان‌آبادي: اگر بنا به محاکمه کردن روحاني باشد بسياري هستند که بايد محاکمه شوند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: در دوران خدمت دولت تدبير و اميد شاهد بوديم که هر چه خواستند علي رغم تحريم ها و فشار مالي و فشار دشمنان از خارج، بر سر دولت بي پناه آوردند. حالا هم اين دولت رفته اما دست از سر روحاني و وزرايش برنمي دارند و هر روز آنها را تهديد به محاکمه و يا برخورد مي کنند اگر بنا به محاکمه کردن روحاني باشد هستند بسياري که بايد محاکمه شوند و پاسخگوي تصميمات، کردار و اعمال خودشان در قبال اين مردم باشند.جليل رحيمي جهان‌آبادي، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره شکايت مجلس از حسن روحاني رئيس جمهور پيشين به خبرنگار جماران گفت: درباره جزييات اين طرح اطلاعي ندارم اما در رسانه‌ها شنيده ام که مردم شکايتي را از آقاي روحاني به کميسيون اصل 90 انجام داده اند که اين کميسيون قصد پيگيري دارد حال اينکه اين طرح چقدر صحت دارد يا ندارد اطلاعي ندارم اما اينکه ما هر کسي را که مسئوليت دارد چه از طرف مردم و چه از مجلس که نهاد نظارتي است يا ساير نهادهاي نظارتي، مسئوليت پذير کنيم و از آن پاسخ بخواهيم خوب است.

ادعاي خبرنگار وال استريت ژورنال درباره پاسخ ايران به درخواست سفر گروسي

يک خبرنگار روزنامه وال استريت ژورنال در توئيتي مدعي شد که ايران با درخواست مديرکل آژانس براي سفر به ايران و گفت‌وگو درباره همکاري‌ها ميان دو طرف مخالفت کرده است.لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استريت ژورنال در يک پيام توييتري مدعي شد که ايران به در خواست آژانس بين المللي انرژي اتمي براي اجازه دسترسي بازرسان به دستگاه‌هاي نظارتي پاسخ منفي داده است.وي در توئيت ادعايي خود نوشت: شنيده‌ام که پاسخ ايران به درخواست رافائل گروسي، مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي ديدار جهت مذاکره و همچنين اجازه دسترسي بازرسان آژانس به دستگاه‌هاي نظارتي منفي بوده است. اين، از يک درگيري جديد بزرگ ميان ايران و آژانس خبر مي‌دهد که پيامدهايي براي برجام خواهد داشت.

زيدآبادي: مضحک تر از داستان اخراج «بيژن عبدالکريمي» هم داريم؟

تحليلگر مسائل سياسي کشور نوشت: آخر از اين مضحک‌تر مي‌شود که استادي را براي بحث و گفتگو به شبکۀ چهار سيما و يا مناظره با افراد مدعيِ اصولگرايي دعوت کنند و بعد به دليل اظهاراتش در اين برنامه‌ها او را از دانشگاه اخراج کنند؟احمد زيدآبادي در کانال تلگرامي اش نوشت: دکتر بيژن عبدالکريمي از معدود استادان مستقلي است که از سياست منطقه‌اي و موشکي جمهوري اسلامي دفاع مي‌کند. به همين دليل هم بعضاً مورد طعن و نقد مخالفان نظام است.حالا گويا او را به دليل پاره‌اي نقطه‌نظراتش که در سيماي جمهوري اسلامي و يا در مناظره با چهره‌هاي اصولگرا مطرح شده است، از دانشگاه آزاد اخراج کرده‌اند.آخر از اين مضحک‌تر مي‌شود که استادي را براي بحث و گفتگو به شبکۀ چهار سيما و يا مناظره با افراد مدعيِ اصولگرايي دعوت کنند و بعد به دليل اظهاراتش در اين برنامه‌ها او را از دانشگاه اخراج کنند؟ابن داستانِ مضحک براي خود من هم به گونه‌اي متفاوت رخ داده است. در دورانِ نخست رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد، مرا بارها براي مناظرۀ زنده به "راديو گفتگو" دعوت کردند و من هم نظراتم را به صراحت در آنجا مطرح مي‌کردم. پس از دستگيري سال 88 اما همان نظرات به عنوان سند و مدرکِ اتهام مجرمانه عليه‌ام به کار گرفته شد!در هر صورت، اخراج دکتر عبدالکريمي از دانشگاه مايۀ تأسف است، اما از آن تأسف‌انگيزتر تبديل دانشگاه‌ها به محلي است که به جاي توليد علم و دانش، در بسياري موارد جهل و خرافه خلق مي‌کند!

ناتو: ايران در حال تقويت زرادخانه موشک‌ هاي بالستيک خود است

دبير کل ناتو روز دوشنبه در سخناني مدعي شد که ايران و کره‌شمالي در حال تقويت زرادخانه موشک‌هاي بالستيک خود هستند.به گزارش «اسکاي‌نيوز»، «ينس استولتنبرگ» که در يک کنفرانس خبري صحبت مي‌کرد، افزود: «روسيه نيز به تقويت زرادخانه‌هاي نظامي خود ادامه مي‌دهد و ما بايد مانع از اشاعه تسليحات هسته‌اي شويم».استولتنبرگ تاکيد کرد: «چين در حال ساخت موشک‌هايي است که توانايي هسته‌اي اين کشور را افزايش خواهد داد».سخنراني استولتنبرگ در هفدهمين کنفرانس سالانه خلع سلاح، کنترل تسليحات و عدم اشاعه تسليحات کشتار جمعي است که در کپنهاگ دانمارک در حال برگزاري است.ناتو سازمان دهنده اين کنفرانس از سال 2004 تا کنون بوده است. شرکت کنندگان در اين کنفرانس اين فرصت را پيدا مي‌کنند تا درباره تهديدات تسليحات کشتار جمعي صحبت کنند. در اين کنفرانس‌ها معمولا بيش از 150 نماينده از 50 کشور جهان حضور مي‌يابند.اين در حالي است که افزايش حضور نظامي ناتو در اطراف مرزهاي روسيه باعث نگراني مسکو شده و در اينباره هشدار داده است.

کيهان: نبايد به اظهارات طالبان اعتماد کرد

روزنامه کيهان نوشت: آيا قدرت گرفتن طالبان براي ايران تهديد نيست؟ پاسخ خيلي روشن است: بايستي عملکرد طالبان را با مواضعي که اعلام کرده است به دقت زيرنظر داشته باشيم.به گزارش سايت خبري مدارا؛ در حال حاضر روندي که طالبان در پيش گرفته (راست يا دروغ)، با روند قبلي اين گروه متفاوت است. مثلا بارها اعلام کرده، به دنبال روابط دوستانه با همسايگان افغانستان است و خطري براي شيعيان اين کشور نيز نخواهند بود. آيا به اين اظهارات بايد اعتماد کرد؟ «خير». منتهي هر وقت اين گروه شبه‌نظامي دست از پا خطا کرد، مي‌توان پاسخش را خيلي محکم داد.شما پاسخ دهيد! آيا عاقلانه است، از ‌ترس تهديدي که در آينده «ممکن» است کشور را وارد جنگ کند، امروز وارد جنگ شويم! ممکن است گفته شود، طالبان در آينده مستقر و قوي مي‌شود که در پاسخ بايد گفت طالبان امروز مستقر شده و بيش از آنچه امروز هست، قوي نخواهد شد.گفتني است کيهان اولين رسانه اي بود که از طالبان حمايت کرد و رفتار آن را متفاوت با گذشته ارزيابي کرد اما تحت فشار افکار عمومي تغيير موضع داد.

واکنش معاون امور زنان رئيس جمهور به نبود وزير زن در کابينه

انسيه خزعلي معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري در بخش ديگر اين نشست در پاسخ به سوال يکي از نخبگان مبني بر اينکه چرا رئيس جمهوري به وعده انتخاباتي خود براي داشتن وزير زن در کابينه دولت سيزدهم عمل نکرد، تاکيد کرد: رئيس جمهوري وعده وزير زن ندادند و البته انتظار داريم در ساير مديريتها بيشتر از بانوان استفاده شود و اميدواريم در آينده محقق شود و خانم ها توانمندي خودشان را بروز دهند و آقايان هم آنان را باور کنند.

دستور رييس دانشگاه آزاد براي بررسي مجدد پرونده استاد واحد تهران شمال

رييس دانشگاه آزاد اسلامي طي نامه‌اي خطاب به رئيس مرکز حقوقي و صيانت از دارايي‌هاي اين دانشگاه دستور بررسي مجدد حکم بازخريد شدن دکتر عبدالکريمي را صادر کرد.در متن نامه دکتر محمدمهدي طهرانچي، رييس دانشگاه آزاد اسلامي آمده است: "با بررسي گزارش‌هاي واصله نسبت به حکم تجديدنظر صادره در ارتباط با آقاي دکتر بيژن عبدالکريمي اينجانب لازم مي‌دانم با اعمال بند «د» ماده ۲۷ آيين نامه نحوه تشکيل و رسيدگي به تخلفات انتظامي اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي و آموزشکده‌هاي سما، موضوع مجدداً در هيئت عالي تجديد نظر مورد بررسي و اجراي حکم تا زمان رسيدگي در هيئت متوقف شود."بر اساس اين گزارش، پيش از اين محسن بزرگي، رئيس مرکز امور حقوقي و صيانت از دارايي‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در واکنش به انتشار خبر اخراج بيژن عبدالکريمي از اين دانشگاه اعلام کرده بود؛ رسيدگي به پرونده انتظامي آقاي عبدالکريمي در دستور کار قرار گرفت و طي دو مرحله رسيدگي، حکم بر بازخريدي ايشان وفق آيين نامه نحوه رسيدگي به تخلفات انتظامي اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي صادر شد.

تصميم سپاه براي واکسن کروناي نورا

معاون سلامت، آموزش پزشکي و دفاع زيستي سپاه با اشاره به نقش نيروهاي مسلح در کنترل بيماري کرونا اظهار داشت: با گذر از مرحله فاز دوم و سوم تست باليني واکسن نورا، آن را به شکل عمومي در اختيار مردم قرار خواهيم داد.سردار احمد عبداللهي معاون سلامت، آموزش پزشکي و دفاع زيستي سپاه با اشاره به وضعيت بيمارستان‌ها و مراکز درماني سپاه، گفت: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري و تأکيد ايشان بر حضور کامل نيروهاي مسلح در عرصه خدمات‌رساني به مردم در شرايط کرونا و دستور فرمانده کل سپاه جهت تحقق تأکيدات فرمانده معظم کل قوا، سپاه جدي‌تر از گذشته و تمام‌قد وارد ميدان خدمات‌رساني به مردم به‌ويژه بيماران کرونايي شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :