مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز
به گزارش تابناک تبریز، میرمعصوم سهرابی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت: بعد از تجربه موفق در برگزاری مسابقات شطرنج جام ملتهای آسیا در سال گذشته، شهرداری تبریز میزبانی پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی را با حضور ۳۰ کشور بر عهده گرفت .
کد خبر: ۹۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 22 September 2015

وی افزود: طبق توافق رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و شهردار تبریز، میزبانی این مسابقات و همایش بین المللی ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی به شهر تبریز سپرده شد .

وی تصریح کرد:در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برگسترش این ورزش معنوی در صدد برگزاری این مسابقات هستیم و امیدواریم بتوانیم نقش موثری در توسعه ورز زورخانه ای و پهلوانی در کشور و شهرمان داشته باشیم .

سهرابی اظهار داشت:خوشبختانه عزم استانی برای برگزاری با شکوه این روبداد مهم بین المللی آغاز شده است و با دستور استادار محترم همه دستگاههای ذیربط برای این مسابقات بسیج شده اند .

وی ادامه داد: نقش اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی در این مسابقات بی بدیل است و همه دست به دست هم داده ایم تا یکبار دیگر نام نیک تبریز را در میادین بین المللی و اینبار با ورزشی که مزین به نام مولایمان امیرالمومنین(ع) است بر سر زبانها بیاندازیم .

مدیرعامل سازمان ورزش اذعان داشت: علاوه بر برگزاری این مسابقات، یک همایش علمی با عنوان ورزش‌های زورخانه‌ای، جوانان و صلح جهانی نیز در ۱۴ مهرماه و در سالن پتروشیمی و با حضور مهمانان عالی رتبه داخلی و خارجی برگزار خواهد شد .

سهرابی تاکید کرد: در حاشیه این مسابقات نخستین مرکز توسعه بین‌المللی آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای جهان نیز در سازمان ورزش شهرداری تبریز و در سالن ورزش پهلوانی خطیب افتتاح خواهد شد .

وی گفت: ورزش پهلوانی به عنوان میراث معنوی بشریت در یونسکو به نام کشورمان ثبت گردیده و ما وظیفه داریم آئین‌های پهلوانی ایران را به تمام دنیا صادر نموده و در بسط و گسترش این ورزش تلاش نماییم .

سهرابی در پایان با اشاره به آغاز این مسابقات اضافه کرد: ۴ روز قبل از مسابقات آموزش در دستور کار بوده و بعد از این ۴ روز رسما مسابقات در ۱۴ مهرماه افتتاح گردیده و در ۱۷ مهر به اتمام خواهد رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار