با حضور معاون عمرانی استاندار:
سفر معاون عمرانی استاندار به آبدانان جهت افتتاح طرح های هفته دولت مصادف شد با جلسه ستاد کرونای این شهرستان که صبح امروز به ریاست وی و با حضور معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی، امام جمعه شهرستان، فرماندار و مسئولین محلی در سالن جلسات فرمانداری آبدانان برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴ 28 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی ابتدا و بصورت نمادین از ۱۳ طرح عمرانی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان رونمایی و سپس در جلسه ستاد کرونای این شهر حضور یافت.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت دولت شهید رجایی تنها ۲۸ روز تداوم داشت: اما یاد و خاطر او سالهاست در ذهن و خاطر مردم ماندگار شد.

کرمی خدمت به خلق خدا را حق ناسی دانست که از طرف مردم بر عهده حکمرانان و مسئولان قرار گرفته و باید مسئولان این حق را بجا آورند که هفته دولت موقعیت مناسبی است برای ارائه خدماتی که انجام گرفته است.

معاون عمرانی استاندار طرح های عمرانی در سطح استان را ۱۴۹ پروژه عنوان که با اعتبار ۴۳۸ میلیارد توان در هفته دولت افتتاح و یا کلنگ زنی خواهند شد .

وی سهم آبدانان از این طرح ها را ۱۳ مورد بیان کرد: که در زمینه های راه سازی، عمران روستایی، عمران شهری، بهداشت و درمان، آموزش و ورزش با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

کرمی در ادامه کرونا را یکی از مصائب روزگار حاضر برشمرد که تلفات و ضربه سنگینی از نظر نیروی انسانی و مادی به جامعه وارد کرد.

وی خدمات پرسنل بهداشت و درمان را در شهرستان بی نظیر توصیف و بیان کرد: این عزیزان با حداقل ها به مبارزه با این ویروس اهریمن رفته و شایسته تقدیر هستند.

رییس ستاد کرونای شهرستان در این روز خاطرنشان کرد: تجربه کرونا به ما آموخت که از نظر زیرساختهای بهداشتی با مشکل مواجه و شهرستان آبدانان به تناسب جمعیت آن از امکانات و فضای بهداشتی درمانی محدود می باشد. 

کرمی با تایید ضعف زیر ساختی در این شهرستان تاکید کرد :شخصا و همه باید در راستای کمک به این خطه و مردمان شریف آن خدمات مطلوبتری ارائه کنیم.

 در ادامه این جلسه فرماندار آبدانان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و با هنر و هفته دولت گفت: در شهرستان آبدانان با همه محدودیت‌ها کارهای زیربنایی در حوزه راه و عمران روستایی کارهای ارزنده ای انجام گرفته است.

سیروس مرادحاصلی اشاره کرد: دوری از مرکز و عدم دسترسی به مراکز درمانی این شهرستان را نیازمند توجه جدی در حوزه بهداشت و درمان کرده و بیمارستان کوچک آن با ظرفیت اندک جوابگوی نیاز شهروندان نیست.

مرادحاصلی با تقدیر از پرسنل زحمت کش بهداشت و درمان شهرستان بیان کرد: با شیوع و گسترش پیک پنجم تمهیداتی اندیشیده شد تا از حداقل تلفات در این شهرستان کاسته شود.

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان گزارشی از وضعیت ابتلا، بستری و درمان بیماران شهرستان در پیک پنجم ارائه و بیان داشت با آمار ارائه شده خوشبختانه سیر مبتلایان و بستری طی این اواخر نزولی بوده و با این روند انتظار است تخت‌های بیمارستان خلوت تر شوند.

سامان رشیدی مهمترین عامل کاهش آمار تلفات در این شهرستان به نسبت شهرستانهای همجوار را بیماریابی هوشمند و انجام تستهای بالا با کمک بسیج و قرارگاه شهید سلیمانی ذکر کرد و گفت یکی از مشکلاتی که موجب افزایش آمار مبتلایان می شود آرامستان‌ها و مراسمات عزا می باشد که انتظار است دادستان شهرستان نسبت به این مقوله وارد و به روش‌هایی از این کار جلوگیری به عمل آید.

در این جلسه معاونت توسعه و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی انیز ظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی استان در عرصه توسعه زیرساخت‌ها اقدامات قابل ذکری انجام داده که می توان در این شهرستان به بهره برداری از ساختمان شبکه این شهر و نیز تسریع در تکمیل مرکز شماره ۱ و بهره برداری در سال آینده و همچنین گسترش فضای بخش اورژانس بیمارستان که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد اشاره کرد.

خورشیدی پیک پنجم را آزاردهنده تر از پیک های قبلی ارزیابی و بیان کرد در طول پیک پنجم ۱۹۰ هزار تست پی سی آر در سطح استان گرفته شده که ۳۰ درصد آن مثبت بوده و بالغ بر ۱۵ هزار مورد بستری در سطح استان داشتیم.

وی خاطرنشان کرد :برای رسیدن به ایمنی کامل و انجام واکسیناسیون تنها راه رعایت پروتکلها و پیشگیری می باشد که انتظار است ستاد کرونای شهرستان با نظارت و دعوت مردم به این کار به ایمنی کامل برسیم ./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار