عمران علی محمدی:
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دوران هشت ساله جنگ عراق بر علیه ایران اسلامی اوج افتخارات ملت غیور و سلحشور ایران است.
کد خبر: ۹۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 22 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،عمران علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شجاعت و شهامت جوانان در دوران دفاع مقدس استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه انداخت.
وی افزود: حماسه هشت سال دفاع مقدس بدون شک یکی از مهم ترین و ماندگارترین دوران تاریخ پر فراز و نشیب ایران است که درس های زیادی به ایرانیان بخصوص نسل جوان ایران زمین آموخت.
نماینده مردم ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ایوان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضور پرشور جوانان ایرانی در جبهه های حق علیه باطل جهانیان را به شگفت آورد و از آن مهم تر اداره جنگ توسط همین جوانان و پیروزی های پی درپی توسط آنان جهان را به لرزه انداخت.
علی محمدی تاکید کرد: حماسه ای که با وجود حمایت همه جانبه کشورهای استکباری ، اعراب منطقه و حتی سازمان های به ظاهر بی طرف بین المللی از رژیم متجاوز بعث عراق شکل گرفت، برگی بی بدیل از شجاعت و شهامت را در تاریخ کهن ایران زمین به یادگار گذاشت.
وی اضافه کرد: امروز نیز همان شور و شعف زمان جنگ در بین جوانان ایلامی و ایرانی وجود دارد و همین شهادت طلبی جوان ایرانی است که استکبار جهانی را به لرزه انداخته است.
وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این دوران یادآور رشادت ها و حماسه بزرگ ملت ایران است لذا می طلبد هرساله نسبت به گذشته برنامه های متنوع تری برای گرامیداشت این ایام برگزار شود.
استان ایلام با دارا بودن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد تجاوز هوایی و زمینی دشمن بعثی قرار گرفت.
ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
31 تا ششم شهریور همزمان با تجاوز رژیم بعث عراق به خاک ایران اسلامی به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار