معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، همراهی اصناف این استان در محدودیت‌های جدید کرونایی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این محدودیت‌ها در شهرستان شهرکرد ۹۹ درصد رعایت شده است.
کد خبر: ۹۸۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 17 August 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامرضا قائدامینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز رعایت محدودیت‌ها با همکاری خوب اصناف همراه شده است اما در مجموع در نخستین روز از اعمال محدودیت‌ها ۱۰ واحد صنفی ناقض پروتکل‌ها، پلمب شد.

وی ادامه داد: برای واحدهای صنفی متخلف علاوه‌بر تشکیل پرونده و معرفی به تعزیرات، پلمب ۲ هفته‌ای اعمال می‌شود.

قائدامینی نظارت بر بازار استان را در ۲ نوبت صبح و عصر اعلام کرد و گفت: در شهرستان شهرکرد سه گروه ۲ نفره در صبح‌ها و سه گروه در عصرها بر اصناف نظارت دارند و در هریک از شهرستان‌های دیگر یک اکیپ در هر ۲ شیفت صبح‌ و بعدازظهر فعال است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به جز اصناف گروه شغلی یک، سایر اصناف باید به طور کامل تعطیل باشند، اظهار داشت: این در حالی است که در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گروه شغلی یک نیز نظارت‌ها سختگیرانه است و چنانچه تخلفی گزارش شود مطابق قانون با آن واحد صنفی برخورد می‌شود.

قائدامینی خاطر نشان کرد: در گشت‌های مشترک بازرسانی از مرکز بهداشت، اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی نیز حضور دارند.

 چهارمحال و بختیاری دارای۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا وضع شد و بر این اساس تمامی اصناف، بانک‌ها و مشاغل دولتی به‌جز گروه‌های ضروری از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا روز شنبه ۳۰ مردادماه جاری تعطیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار