کد خبر: ۹۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 19 September 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آغاز به‌کار پنج واحد سلولزی جدید در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، علی منتظری عصر امروز در جریان بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان با اشاره به صدور 10 مجوز صنایع سلولزی در گیلان اظهار کرد: دو واحد سلولزی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی از آغاز به‌کار پنج واحد سلولزی جدید در گیلان خبر داد و افزود: چهار واحد سلولزی در حال احداث است و دو واحد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

منتظری با بیان اینکه 800 هزار متر مکعب به ظرفیت صنایع سلولزی گیلان تا سال 95 اضافه می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت صنایع سلولزی کشور با احداث واحدهای جدید به یک‌میلیون و 650 هزار متر مکعب می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ورود 600 هزار متر مکعب کالای سلولزی به کشور اشاره کرد و گفت: طرح‌های سلولزی گیلان با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 200 میلیون تومانی در حال انجام است.

وی حجم بسیار تولید فرآورده‌های سلولزی را نیازمند تامین مواد اولیه در داخل کشور خواند و بیان کرد: گیلان از استان‌های مهم در زمینه تامین مواد اولیه صنایع سلولزی محسوب می‌شود.

منتظری با اشاره به تکنولوژی بالای واحدهای سلولزی در کشور، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از سرزمین گیلان را با حفظ شرایط موجود می‌توان به زراعت چوب اختصاص داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به طرح توسعه زراعت چوب در استان اشاره کرد و یادآور شد: هفت هزار هکتار عرصه جدید برای زراعت چوب در گیلان نیاز است.

وی با بیان اینکه عرصه‌های جدید زراعت چوب نیازی به بهره‌برداری از منابع طبیعی ندارد، اظهار کرد: حاشیه رودخانه‌ها، جاده‌ها و دیگر نقاطی که در اختیار منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های اجرایی است می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و طرح مذکور تا هفته درختکاری امسال در گیلان اجرایی می‌شود.

منتظری گیلان را قطب واردات چوب در کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت موجود در استان بنا داریم از مواد اولیه داخلی استفاده کنیم و طرح زراعت چوب دارای سودآوری برای استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به استفاده از ضایعات چوب در صنایع سلولزی، بیان کرد: اثربخشی طرح زراعت چوب منوط به همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار