مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:بحث آلودگی کارخانه سیمان، با اختصاص ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق محیط زیست در حال حل شدن است و به زودی برای همیشه آلودگی این کارخانه از بین خواهد رفت.
کد خبر: ۹۶۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 09 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی افزود:یکی معضلات محیط زیستی در استان وجود صنایع آلاینده صنعتی مثل کارخانه سیمان ایلام، پتروشیمی و پالایشگاه ایلام است.

وی گفت:بحث آلودگی کارخانه سیمان، با اختصاص ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق محیط زیست در حال حل شدن است و به زودی برای همیشه آلودگی این کارخانه از بین خواهد رفت.

ابدالی بیان داشت:جلسات متعددی با مسئولان پتروشیمی ایلام نیز گذاشته شده و هم اکنون مسئولان این طرح نیز در حال رفع مشکلات آلودگی در بخش الفین و پسماند هستند.

وی مطرح کرد:هدف محیط زیست استان این است که طرح‌های صنعتی در محل مناسب جانمایی شوند، تا سلامتی مردم و تخریب محیط زیست را به همراه نداشته باشند.

وی گفت: ۴۷ گونه پستاندار مثل کل، بز، قوچ، میش، گرگ، آهو، خرس قهوه‌ای و… در زیستگاه‌های استان ایلام شناسایی شده است.

ابدالی افزود:برای جلوگیری و مقابله با شکار در منطقه نیز تفاهم نامه‌های خوبی با مسئولان استان‌های عراقی هم مرز با استان منعقد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار داشت:استان ایلام یکی از مهمترین زیستگاه‌های گوزن زرد ایرانی است و هم اکنون در سایت مانشت و قلارنگ ایلام، ۵۰ راس گوزن زرد ایرانی زندگی می‌کنند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار