رییس دادگستری سرپل ذهاب اشاره به اینکه اکنون اشراف کامل بر منطقه پس از حادثه درگیری هفته گذشته براثر اختلاف ملکی بین۲ طایفه، وجود دارد و امنیت و آرامش برقرار است، گفت: دستگاه قضایی با برهم زنندگان امنیت و آرامش در این شهرستان برخورد می کند.
کد خبر: ۹۶۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمدحسین حیدری» افزود: اتفاقات پیش آمده ۲ طایفه از اهل سنت و اهل حق مربوط به اختلاف ملکی برسر منابع طبیعی بود که از سال ۱۳۷۱ وجود داشته و ریشه دار است.

وی اظهار داشت: دستگاه قضا در این شهرستان اجازه نخواهد داد که برخی با تحریک جوانان متعصب امنیت و آرامش شهرستان را به خطر اندازند.

رییس دادگستری سرپل ذهاب گفت: دادگستری این شهرستان در تمام ایام هفته آماده شنیدن حرفهای ۲طرف است و قاطعانه و بدون فوت وقت به این موضوع رسیدگی ویژه خواهد کرد.

حیدری افزود: دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی قاطعیت لازم برای ایجاد نظم و امنیت شهرستان و برخورد با مخلان این مهم را دارند اما در ابتدا از رأفت اسلامی برای حل موضوع استفاده می کنند.

وی ادامه داد: شهرستان سرپل ذهاب شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده و سالیان درازی است که مذاهب مختلف اسلامی بدون هیچگونه مشکلی در کنار هم زندگی می کنند و اجازه نخواهیم داد افرادی با استفاده از احساسات مردم امنیت شهرستان را برهم زنند.

هفته گذشته به دنبال درگیری و اختلاف بر سر مرتع درگیری بین چند خانواده اهل حق دالاهو و چند خانوار کوییک اهل شهرستان سرپل ذهاب پیرو مذهب اهل تسنن پیش آمد که این درگیری ها با تحریک عده ای بالا گرفت که بلافاصله با ورود نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی و شورای تامین استان به ریاست استاندار کرمانشاه و شورای تامین شهرستان سرپل ذهاب و علما و بزرگان ۲ قوم طرف درگیری خاتمه یافت و قرار شد که اختلاف از طریق قانونی پیگیری و حل و فصل شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد که مردم این شهرستان پیرو مذاهب اهل حق، شیعه و سنی سال هاست به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار