محیط زیست فارس از مردم خواست در شرایط دشوار خشکسالی‌ به منظور کاهش تعارضات و پیشگیری از خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی مراقب حیات وحش باشند.
کد خبر: ۹۶۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 05 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از مردم خواست تا با توجه به شرایط دشوار خشکسالی‌های اخیر وبه منظور کاهش تعارضات و پیشگیری از خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی مواردی را در مواجهه با حیات وحش رعایت کنند.

با توجه به خشکسالی گسترده در سطح استان فارس این روز‌ها گزارش‌های زیادی به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از نزدیک شدن حیات وحش به مراکز انسانی و جاده‌ها می‌رسد که به دنبال جستجو برای منابع آب و غذا اتفاق می‌افتد در آخرین گزارش یک فرد خرس قهوه‌ای نابالغ توسط کودکان روستایی در مرودشت زنده گیری شد و به محیط زیست تحویل شد و یک گورخر در هنگام عبور از جاده باعث بروز تصادف شد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از هم استانی‌ها خواست در چنین شرایطی به منظور کاهش تعارضات و پیشگیری از خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی موارد زیر را رعایت کنند:

- حوضچه ها، چاه‌ها و استخر‌های کشاورزی پوشانده شود و آبشخور کوچکی در اطراف آن‌ها تعبیه شود.

- در چند ماه پیش رو گشت زنی اطراف باغ‌ها و مزارع افزایش یابد.

- در طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در زیستگاه خرس قهوه‌ای در شمال استان با ایجاد سر و صدا و تکان دادن چوب دست حضور خود را در منطقه اعلام کنند تا از تقابل و حمله خرس پیشگیری شود.

- از زنده گیری نوزادان حیات وحش خودداری شود و در صورت مشاهده حیات وحش سرگردان اطراف روستا و شهر مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.

- هنگام رانندگی این احتمال داده شود که حیوانی از جاده عبور می‌کند بنابراین با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. عبور گورخر در جاده نی ریز به قطرویه و حسن آباد باعث بروز چند تصادف در ماه گذشته شده است.

همچنین با توجه به محدود شدن منابع آب و غذایی حیات وحش در صورت تمایل به تامین علوفه و آبرسانی به حیات وحش به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع داده شود.

برچسب ها: خشکسالی ، محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار