حسینی کاشانی گفت: نشریات چاپی، برخط و غیر برخط استان از ۱۱۸ نشریه در سال ۹۲ به ۴۴۷ مورد امسال افزایش یافته است که این آمار رشد حدود چهار برابری را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 30 May 2021

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: قم از نظر تعداد رسانه‌های دارای مجوز ثبت شده در سامانه جامع رسانه‌های کشور پس از تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با ۵۷۱۰، ۵۴۱، ۴۸۹ و ۴۶۴ در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه ۳ خبرگزاری و ۷۶ پایگاه خبری از قم مجوز فعالیت گرفته‌اند گفت: از ۳۴ مجوز فعالیت خبرگزاری درکشور، دفتر مرکزی ۳ خبرگزاری درقم است ضمن اینکه ۲۰ خبرگزاری نیز در قم دارای دفتر نمایندگی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: هم اکنون ۱۲۲ کانون آگهی و تبلیغاتی، ۱۰ دفتر مطبوعاتی استانی و ۳۲ نمایندگی نشریات سراسری دارای مجوز در استان وجود دارد.

او ادامه داد: جایگاه ویژه قم به عنوان خاستگاه انقلاب و ام القرای جهان تشیع، وجود مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه، ظرفیت‌های مهم فرهنگی همچون حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران و همچنین رفت و آمد گسترده مقامات کشوری به این استان باعث شده تا اخبار قم همواره دارای اهمیت بسیار زیادی باشد.

حسینی کاشانی ادامه داد: هم اکنون هفت روزنامه، ۱۱ هفته نامه، ۲ دوهفته نامه، ۱۶ ماهنامه، ۶ دوماهنامه، ۱۰۹ فصلنامه، ۱۴۸ دوفصلنامه و ۳ سالنامه دارای مجوز در این استان فعالیت دارند.

او ادامه داد: تعداد نسخه روزنامه‌های چاپ شده سالانه استان از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نسخه از سال ۹۲ به ۴ میلیون و ۱۷۴ نسخه در سال ۹۸افزایش یافته‌است ضمن اینکه تعداد آگهی‌های توزیع شده میان مطبوعات استان در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ رشد ۱۸۳ درصدی داشته است.

حسینی کاشانی ادامه داد: با حمایت‌های صورت گرفته، شمارگان نشریات چاپی استان از ۳ میلیون و ۲۰۰ نسخه در سال ۹۲ به چهار میلیون و ۱۷۴ هزار نسخه در سال ۹۸ افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای حمایت از مطبوعات استان گفت: تعداد آگهی‌های توزیع شده میان مطبوعات استان از سال ۹۲ تا ۹۸ با رشد سه برابری همراه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار