مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: تمام واحدهای نیروگاه های بیستون و اسلام آباد با ظرفیت 740 مگاوات در مدار تولید قرار دارند.
کد خبر: ۹۶۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 30 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا،مسعود میرزا عسگری اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور، تقاضای مصرف بالای برق و نزدیک شدن به زمان پیک بار تابستان، خوشبختانه واحدهای یک و دو نیروگاه بیستون با ظرفیت کامل 640 مگاوات و چهار واحد گازی نیروگاه اسلام آبادغرب با ظرفیت 100 مگاوات و در مجموع با ظرفیت 740 مگاوات در حداکثر آمادگی تولید انرژی الکتریکی قرار دارند.

وی در ادامه به تعمیرات نیروگاه بیستون اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروگاه بیستون و در شرایط سخت تحریمی و همچنین بیماری کرونا، با یاری خداوند و تکیه بر دانش و تجریه متخصصین داخلی موفق شدیم پس از تعمیرات نیمه اساسی، واحد دو نیروگاه بیستون ا با حداکثر ظرفیت 320 مگاوات به مدار تولید باز گردانیم.

وی ادامه داد: در تعمیرات نیمه اساسی واحد دو، مشکل پمپ اصلی روغن توربین، عدم بارگیری کامل توربین و مشکل تصفیه روغن توربین برطرف شد و همچنین اورهال کامل BC pump شماره یک و تعویض استاتور موتور آن صورت گرفت.

میرزا عسگری در خصوص نیروگاه اسلام آبادغرب هم گفت: با همت کارکنان نیروگاه گازی اسلام آبادغرب و انجام به موقع تعمیرات برنامه ریزی شده، واحد یک این نیروگاه با ظرفیت 25 مگاوات در مدار تولید برق کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تعمیرات مسیر داغ (HGPI) واحد یک نیروگاه اسلام آباد با اقداماتی از قبیل، تعمیرات پره‌های ردیف یک و دو ثابت و پره های متحرک ردیف یک و 10 عدد سویلر که توسط شرکتهای داخلی ساخته شده بود تعویض شدند و همچنین قطعات مورد نیاز از جمله شرودها، لاینرها و ترانزیشن پیس تعویض شد.

نیروگاه حرارتی بیستون در کیلومتر 20 جاده کرمانشاه به همدان و نیروگاه گازی اسلام آباد در کیلومتر 55 جاده کرمانشاه به اسلام آباد غرب واقع هستند که نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور به عهده دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار