دبیر حزب کارگزاران سازندگی ایران در استان بوشهر:
تابناک- دبیر حزب کارگزاران سازندگی ایران در استان بوشهر با بیان اینکه نقش آفرینی انتخاباتی در شرایط کنونی منتفی است، گفت: اعتبار رئیسی در این صحنه آرایی بیشترین ضربه را خواهد دید.
کد خبر: ۹۶۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 26 May 2021

امین گنبدی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تابناک در بوشهر، اظهارداشت: اصولا بر اساس مجموعه ای از شاخص‌ها و مولفه‌ها ، شناخت نسبی نسبت به چیدمان قدرت و جریان های سیاسی - اجتماعی در ایران و رفتارشناسی ارکان نظام با توجه به تجربیات پیشین ، یک سری پیش فرض ها برای تحلیل اتفاقات و شرایط کشور ترسیم می شود.

و ی افزود: بر همین اساس مبتنی بر تحلیل هایی که از شرایط کشور وجود داشت ، جبهه اصلاحات ایران تمام تلاش خود را به کار گرفت تا زمینه برای حل مشکلات کشور خصوصا در حوزه اقتصاد و معیشت از طریق صندوق انتخابات و مشارکت مردم فراهم شود، اما متاسفانه انچه رخ داد امکان چنین نقش افرینی را در شرایط کنونی منتفی کرده است.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی ایران در استان بوشهر بیان کرد: فارغ از پیش بینی هایی که در رابطه با تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب چون آقای جهانگیری ، محسن هاشمی ، پزشکیان و دیگران داشتیم ، در بدبینانه ترین سناریو ممکن این پیش بینی می‌شد که حتی در صورت رد صلاحیت نامزدهای اصلی اصلاح طلبان ، صلاحیت آقای لاریجانی تایید می‌شود .

گنبدی پور خاطرنشان کرد: تحلیلی که داشتیم از کاندیداتوری ایشان این بود که رایزنی های لازم را پیش از ثبت نام انجام داده اند و با توجه به جایگاه و نقش کلیدی که در رابطه با قرارداد 25 ساله با چین به عنوان نماینده ویژه رهبری داشتند ، عدم تایید صلاحیت ایشان را دور از انتظار می دانستیم .

وی گفت: با توجه به اینکه طی سال های اخیر در حوزه اقتصادی بنابر علل مختلف در وضعیت بسیار بدی به سر می بریم و روشن است که تحریم های بین المللی و سومدیریت های داخلی قطعا بیشترین سهم را در این زمینه داشته اند ، با در نظر گرفتن فرصتی که در حوزه بین الملل ، با روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا برای بازگشت به برجام و رفع تحریم ها بوجود آمده ، این انتظار می رفت که در راس نظام ، سیاست هایی اتخاذ شود که شاهد حضور تمامی جریان های سیاسی در انتخابات پیش رو باشیم و با مشارکت حداکثری مردم دولتی سر کار آید که به پشتوانه مشروعیت مردمی، از نفوذ و توان چانه زنی مناسبی برای حل مشکلات در داخل و برقراری روابط مبتنی بر منافع ملی در خارج برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه با کج سلیقگی و بی تدبیری ، فرصتی که ادامه حیات نظام سیاسی ما را در داخل و خارج بیمه می کند ، درحال ضایع شدن است، عنوان کرد: با شرایطی روبرو هستیم که شورای نگهبان با رد صلاحیت تمامی کاندیداهای جریان اصلاح طلب و حتی نامزد میانه رو جریان اصولگرا ، فضایی را مهندسی می کند که خروجی آن مشخص و واضح است .

دبیر حزب کارگزاران سازندگی ایران در استان بوشهر افزود: اعتبار و جایگاه اجتماعی رئیسی در این صحنه آرایی ، بیشترین ضربه و آسیب را خواهد دید و همانطور که مشاهده کردیم دامنه نارضایتی ها از این رد صلاحیت ها تا بدان جا است که حتی آقای رئیسی نیز ابراز نارضایتی کرده و از تلاش برای تایید صلاحیت تعدادی از کاندیدا ها برای رقابتی تر کردن فضای انتخاباتی خبر داده اند .

وی بیان کرد: پیشتر با مواضع سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه " کاهش مشارکت مردم در انتخابات ، مشروعیت انتخابات را زیر سوال نمی برد " ، پالس هایی در این زمینه داده شده بود و احتمال رد صلاحیت های گسترده می رفت اما این سطح از بی تدبیری واقعا تعجب برانگیز است.

گنبدی پور بیان کرد: با رویه فعلی فراقانونی شورای نگهبان در شرایطی که جریانات بزرگ کشور از امکان حضور و داشتن کاندیدای انتخاباتی محروم شده اند ، انتخابات از معنی تهی شده است و چشم انداز تیره و نگرانی های فراوانی را برای دغدغه مندان و دلسوزان ایران ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: این رفتار شورای نگهبان، ناقض ابتدایی ترین حق شهروندان در داشتن حق آزادی انتخاب شدن و انتخاب کردن است و بر نارضایتی های اجتماعی موجود اضافه خواهر کرد.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی ایران در استان بوشهر اظهارکرد: امیدواریم عقلای جریان اصلاح طلب و اصولگرا و همه آنان که دغدغه ایران دارند ، امروز را غنیمت شمارند و فضای اجتماعی موجود را به سمتی هدایت کنند که امکان ایجاد یک اجماع ملی برای تحقق مطالبات مشترکی چون به رسمت شناختن حقوق و آزادی ها ، حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و اصلاح ناکارآمدی ها فراهم شود چرا که فردا دیر است .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار