کد خبر: ۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 10 September 2015

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز از جذب پنج طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 900 میلیارد تومان در این استان خبر داد.

ایرج موفق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: از شش ماهه دوم سال 93 تاکنون پنج طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از 900 میلیارد تومان در استان البرز جذب شده است.

وی افزود: این پنج طرح پروژه‌های خوبی است که مجوزهای آن از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز زمین‌های مناسبی را در اختیار این سرمایه گذاران قرار داده است.

موفق تصریح کرد: در حال حاضر تا حدودی در تامین زیرساخت‌های آب و برق این طرح‌ها با مشکل مواجه هستیم که تلاش‌هایی برای رفع این مشکل صورت گرفته و امیدواریم به زودی حل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ذکر نمونه‌هایی از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها به ساخت تجهیزات مورد نیاز کارخانجات فولاد، آلومینیوم و مس مربوط می‌شود که با توجه به مرکزیت استان البرز قرار بر این شده است تا این پروژه تجهیزات مورد نیاز صنایع فرآوری فلز کشور را تامین کند.

وی افزود: طرح دیگری نیز برای ساخت قطعات هایتک خودرو مربوط می‌شود، طرح دیگر در حوزه البسه از طرف سرمایه گذاران کشور ترکیه سرمایه گذاری می‌شود و یک طرح نیز در زمینه دخانیات است.

موفق در پایان درباره فعالیت اتاق بازرگانی استان برای هماهنگی حضور هیئت‌های خارجی در البرز یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از حضور تشکل‌ها به خصوص اتاق بازرگانی در طرح‌های سرمایه گذاری خارجی استقبال می‌کند و فکر می‌کنم حضور اتاق بازرگانی در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار