معاون دادستان قم با انتقاد از اهمال نهادهای نظارتی گفت: دادستانی قم با توجه به گزارش‌های مردمی بر وضعیت نامناسب و غیر اسلامی تبلیغات واحدهای صنفی در فضای مجازی نظارت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 08 December 2020

به‌گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ابوالفضل تحریری با اشاره به ضرورت نظارت بر تبلیغات نامناسب واحدهای صنفی در فضای مجازی گفت: تبلیغات نامتعارف و غیراخلاقی واحدهای صنفی منجر به تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، تبلیغ و ترویج بدحجابی و جریحه‌دار شدن عفت و اخلاق عمومی می‌شود.

وی افزود: با توجه به وصول گزارش‌های مردمی و عدم نظارت کافی و مستمر متولیان امر، دادستانی استان بر تبلیغات واحدهای صنفی در زمینه تولید و عرضه پوشاک بانوان، آرایشگاه‌های زنانه، آتلیه‌ها، مزون‌ها و مانند آن در فضای مجازی نظارت خواهد کرد.

معاون دادستان قم با انتقاد از اهمال نهادهای نظارتی بیان کرد: به‌منظور اجرایی شدن قوانین مرتبط با حوزه حجاب و عفاف، دستورالعمل ساماندهی و اصلاح تبلیغات در فضای مجازی از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف استان به واحدهای صنفی ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: بارگذاری و انتشار تصاویر مدل‌های ایرانی با پوشش‌های مبتذل و غیر اسلامی، کشف حجاب، نمایش بدن به‌صورت برهنه و نیمه برهنه، آرایش‌های نامتعارف، مانتوهای جلوباز و تبلیغات از این دست در بستر فضای مجازی از مصادیق اعمال مجرمانه است.

تحریری ضرورت نظارت و بازرسی مستمر پلیس فتا، اداره نظارت بر اماکن عمومی و اتاق اصناف استان د این خصوص را تبیین کرد و گفت: در صورتی که کاربران پیام‌رسان‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی اعم از بومی یا غیربومی اقدام به انتشار تصاویر مبتذل و محتوای غیراخلاقی کنند، هم حساب‌های کاربری آنان مسدود می‌شود و هم برای آنها پرونده قضائی تشکیل شده و طبق قوانین با آنان برخورد خواهد شد.

جانشین قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرای استان با اشاره به مأموریت پلیس فتا برای تشدید نظارت بر این فضا بیان کرد: از عموم شهروندان عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده مواردی از این دست، گزارش خود را از طریق شماره ۰۹۳۳۳۶۳۳۲۵۱ و یا حساب کاربری @Qom_Dadsara در پیام‌رسان های داخلی به قرارگاه دادسرای قم ارسال کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار