رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تعیین تکلیف ۶۴ درصد پرونده‌های قضایی معوق استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 05 November 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پرویز توسلی زاده با بیان اینکه تاکنون ۶۴ درصد پرونده‌های معوق استان تعیین تکلیف شده، اظهار کرد: باقیمانده پرونده‌های معوق ۲۰ هزار و ۵۴۲ پرونده است که ۲۰ هزار پرونده مربوط به شعب رسیدگی کننده و ۵۴۲ پرونده مربوط به شعب اجرای احکام کیفری است.

وی درخصوص مدیریت پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی استان هم افزود: توجه به این اعتقاد که "هرگونه اختلاف حقوقی و یا کیفری استعداد آن را دارد که منتهی به جرائم مهمتری شود" باعث شده تا تمامی قضات (خصوصاً دادسراها) و کلانتری‌ها همراه شوند که تمامی پرونده‌های کیفری را بگونه‌ای مدیریت کنند که اختلافات منتهی به جرائم نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پرونده‌های مهریه گفت: برابر آمار سالانه پنج هزار پرونده تقسیط و تعدیل مهریه در دادگستری استان مطرح می‌شود که با احتساب مرحله تجدید نظر و اجرای احکام کیفری سالانه ۱۵ هزار پرونده در این رابطه مطرح می‌شود.

وی اعلام کرد: در این راستا برنامه ریزی شده که دادگاه‌های خانواده طوری انشاء رأی کنند که اجرای احکام مدنی بتواند در مرحله اجرا نحوه اجرای تقسیط را متناسب با افزایش یا کاهش قیمت سکه تعدیل کند و مانعی در طرح دعاوی تعدیل تقسیط شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار