معاون پژوهش، آموزش و پرورش استان اصفهان:
تابناک: معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اصفهان درمقاطع مختلف تحصیلی ۵هزار و ۱۰۷ نفر کمبودنیرو و ۱۴۰۰نفر مازادنیرو دارد که در مجموع این استان ۳۷۰۷ معلم کم دارد.
کد خبر: ۹۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 08 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، اکبر پناهی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری خود که به مناسبت آغاز «پروژه مهر» برگزار شد با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی بزرگ‌ترین چالش آموزش و پرورش استان اصفهان است، اظهار داشت: با اجرای طرح کارشناسی نشده ۳-۳-۶ در کشور این معضل ایجاد شده و برای مناسب‌سازی این طرح با بوم و نیاز آموزش و پرورش به ویژه در استان اصفهان زمانبندی زیادی را نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و در زمان دولت دهم ورود نیروهای مشاوره به مدارس استان معضلات زیادی را به وجود آورده است، افزود: در حال حاضر ساماندهی این نیروها و همچنین کمبود نیروی انسانی در دیگر بخش‌ها مشکل‌آفرین شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ تاکنون در پایه‌های ششم، هفتم و هشتم با مشکلات کمبود نیروی آموزشی مواجه بودیم، ابراز داشت: این در حالی است که در سال جاری نیز کمبود نیروی پایه نهم به این مقاطع اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۲۷۰ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۳ هزار و ۹۵۰ کلاس وجود دارد، اضافه کرد: این در حالی است که در حال حاضر یک‌هزار و ۸۹۰ نیروی آموزشی در این مقطع تحصیلی کم داریم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه با اشاره به کمبود یک‌هزار و ۳۹۳ آموزگار زن و یک‌هزار و ۸۲۴ آموزگار مرد در دوره متوسطه اول با توجه به اضافه شدن پایه نهم، افزود: این در حالی است که با توجه به حذف پایه دهم هزار و ۴۰۰ دبیر مازاد زن و مرد در مقطع متوسطه دوم داریم.

پناهی افزود: از این رو در حال حاضر با استفاده از نیروهای مازاد متوسطه دوم برخی از نیاز و کمبودهای مقطع ابتدایی و دوره متوسطه اول را جبران کرده‌ایم ضمن اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از بازنشستگان استان درخواست ادامه فعالیت داده و کمک بزرگی به آموزش و پرورش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در مجموع استان اصفهان در مقاطع مختلف تحصیلی ۵ هزار و ۱۰۷ نفر کمبود نیرو و ۱۴۰۰ نفر مازاد نیرو دارد که در مجموع این استان ۳۷۰۷ معلم کم دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار