مسؤول کلینیک صنعت استان قم ایجاد یک سازوکار منظم برای آموزش مباحث کارآفرینی و آشنایی با قوانین دولتی پیش از راه اندازی واحدهای صنعتی را خواستار شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 01 November 2020

به گزارش تابناک قم، مسعود قاضی با اشاره به کارکرد کلینیک صنعت استان در پشتیبانی نرم افزاری واحدهای صنعتی بیان کرد: این کلینیک از سال 1397 در شهرک شکوهیه قم آغاز به کار کرد و در اولین اقدام، اتاق فکر خود را تشکیل داد و تلاش داشت تا با واحدهای صنعتی تعطیل شده و یا با بازدهی کمتر از 50 درصد ارتباط برقرار کرده و در راستای عارضه یابی آنان گام بردارد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی ما عارضه یابی احتمالی در واحدهای صنعتی استان و کمک به توانمندسازی آنان در جهت تولید هدفمند و متناسب با نیاز استان و کشور بوده است.

مسؤول کلینیک صنعت استان قم یکی دیگر از برنامه های این کلینیک را کمک به بازاریابی واحدهای صنعتی اعلام و اظهار کرد: تاکنون پرونده های مختلفی در این کلینیک و در این چند سال تشکیل شده تا مشاوران باتجربه ما بتوانند مشاوره های لازم را به سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی استان ارائه کنند.

وی افزود: اکنون بیش از 50 مشاوره دهنده، با تجربه بیش از 10 سال  و با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بیشتر در این مرکز مشغول خدمت هستند تا سرمایه گذاران و تولیدکنندگان صنعتی بتوانند با آگاهی کامل از همه جوانب امر، نسبت به سرمایه گذاری و تولید مفید اقدام کنند.

قاضی درباره مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان نیز گفت: عارضه یابی های مختلف انجام گرفته نشان می دهد که تأمین مالی، توسعه، بازاریابی و مسائل مربوط به مالیات و بیمه، بیشترین مشکل سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی استان بوده و هست.

وی در عین حال پیشنهاد داد تا سازوکار آموزش مباحث کارآفرینی و آشنایی با قوانین دولتی برای سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی استان و به ویژه پیش از راه اندازی واحدها، برنامه ریزی و اجرایی شود.

مسؤول کلینیک صنعت استان قم همچنین از سازمان های دولتی استان خواست تا همکاری بیشتری با این کلینیک و با هدف رفع حداکثری مشکلات واحدهای صنعتی استان و افزایش بازدهی آنان داشته باشند.

قاضی ادامه داد: این امکان وجود دارد که همه واحدهای صنعتی تأسیس شده یا در حال برنامه ریزی برای تأسیس و بویژه بنگاه های ارجاع شده به ستاد تسهیل و کارگروه های فرعی رفع موانع تولید استان بتوانند از خدمات مشاوره ای مشاوران زبده صنعتی استان بهره مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار