روز گذشته هشتگ «سلطان گندم» در توئیتر بازتاب گسترده ای داشت و با حواشی و اظهارنظرهای زیادی همراه شد. موضوعی که با طرح شدن نام «سعید حجاریان» یکی از تئوریسین های سرشناس جریان اصلاحات به سرعت داغ شد و رنگ و روی سیاسی گرفت.
کد خبر: ۸۷۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲ 20 July 2020
روز گذشته هشتگ «سلطان گندم» در توئیتر بازتاب گسترده ای داشت و با حواشی و اظهارنظرهای زیادی همراه شد. موضوعی که با طرح شدن نام «سعید حجاریان» یکی از تئوریسین های سرشناس جریان اصلاحات به سرعت داغ شد و رنگ و روی سیاسی گرفت. روز گذشته، ابتدا «علی خصریان» نماینده مردم تهران با اشاره به سوالش از وزیر جهاد کشاورزی درباره حذف بودجه خودکفایی گندم در رشته توئیتی توضیح داد: «در سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره حذف بودجه خودکفایی گندم از یک شخصیت پرنفوذ سیاسی گفتم که با استفاده از فضای تضعیف شده تولید داخلی به واردات محموله‌های گندم از خارج از کشور اقدام کرده است؛ این شخص کسی نیست جز جناب سعید حجاریان از تئوریسین‌های جریان اصلاحات!» وی همچنین تاکید کرد: «اسناد نشان می‌دهند جناب حجاریان تحت لوای این شرکت خانوادگی و در ادامه فامیلی، چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده است؛ تا حذف بودجه خودکفایی گندم توسط دولت و ادامه روند واردات گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک بزند.» چند ساعت پس از توئیت خصریان واکنش های گسترده ای نسبت به این ماجرا مطرح شد که برخی از این واکنش ها را با هم مرور می کنیم :
* خدایا بسه دیگه ؛ سلطان سکه،سلطان خودرو الان هم سلطان گندم...
* وقتی  سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات نظریه شورش‌های اجتماعی-معیشتی پساکرونا را برای ایران و کشورهای جهان سوم مطرح کرد یه عده از او به عنوان پیشگو و مغزمتفکر یاد کردند، اما غافل از این که ممکنه خبر هایی باشه.
* نگاه سلطان سازی عملا  ضد سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی در فضای  فعالیت است. این که هرکسی را با لقب سلطان نام گذاری کنیم باعث می شود در میان مدت کسی رغبت کند حتی کار سالم انجام دهد. 
* در حالی که کشاورزان گندم‌کار کشور سال هاست از قیمت گذاری بد گندم تولید داخل شاکی هستند و آمارها نشون می ده که سال قبل تولید گندم کاهش داشته،امروز از سلطان گندم رونمایی شد.
* به نظرم اصل شرکت زدن و کار کردن مشکلی نداره ولی اگر یک نفر خواست شرکتش رو وسیله‌ای برای سوء استفاده قرار بده باید به شدت باهاش برخورد کرد.
* آقایون اصلاحات  والا ما آرزو به دل موندیم شما و همفکراتون یه شرکت بزنید یه چیزی توش تولید بشه! یعنی واقعا جز واردات هیچ هنری ندارید؟!
* کسانی که در این موضوع در حال متهم کردن حجاریان به عنوان سلطان و رانت خوار و ... هستند آیا از این اتهام های شان مطمئن هستند؟ آیا یقین دارند که او کار غیرقانونی کرده یا فقط چون هم حزب شان نیست، علیه اش توئیت می زنند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار