کد خبر: ۸۷۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 04 July 2020
 

تابناک/به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ، مدیرعامل این شرکت در جلسه ای که با حضور نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری رشت به منظور بررسی مشکلات تأمین آب روستاهای رشت برگزار شد، اصلی ترین برنامه شرکت آب و فاضلاب گیلان را پس از اجرای طرح یکپارچه سازی، شناسایی روستاهایی دانست که می توانند از آب تصفیه خانه بزرگ گیلان بهره مند شوند.

سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: اصلی ترین برنامه این شرکت پس از اجرای این طرح شناسایی روستاهایی است که می توانند از آب تصفیه خانه بزرگ گیلان بهره مند شوند و هدف حل مشکلات تأمین آب روستاها، با همکاری و همیاری بخشداری و شوراها، بصورت گام به گام است.

وی با ذکر علت پائین بودن درصد بهره مندی شاخص آب روستایی در شهرستان رشت تصریح کرد: اگر درصد بهره مندی در شهرستان رشت نسبت به استان کمی پائین است بدلیل کم بودن منابع تأمین آب مطمئن برای حفر چاه است زیرا بدلیل بالابودن آهن و منگنز در جلگه امکان حفر چاه نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در ادامه افزود: با اجرای خط انتقال آبرسانی به خمام و خشکبیجار، 24 روستا از آب با کیفیت تصفیه خانه بزرگ گیلان بهره مند خواهند شد و همچنین در طرح آبرسانی سنگر به کوچصفهان روستاهای در مسیر مرحله به مرحله وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اتفاقات خوبی در حوزه شهری نیز خواهد افتاد و تا پایان سالجاری مخزن 30 هزار مترمکعبی لاکان و مخزن 15 هزار مترمکعبی مسکن مهر نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

مهندس حسینی یادآور شد: در بخش فاضلاب نیز برنامه های خوبی با همکاری شورای شهر رشت در چندگام اجرا شد و برای جمع آوری فاضلاب از تالاب عینک و حمیدیان نیز برنامه ریزی شده و احداث تصفیه خانه کوی امام رضا (ع) و تصفیه خانه جنوب رشت هم که در حال اجراست از دیگر برنامه های این شرکت است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تأکید بر اینکه در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر رشت، امکان بهره برداری از این تصفیه خانه در سال مالی میسر می شود، خواستار پیگیری نمایندگان رشت جهت تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این تصفیه خانه شد.

وی همچنین افزود: با توجه به مشکلات حوزه روستایی گیلان ، تخصیص اعتبارات 108 میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی به گیلان بعنوان پنجمین استان کشور مورد توجه وزارت نیرو است.

مهندس حسینی با تأکید بر اینکه تخصیص اعتبارات برای بهره برداری، نگهداری و بازسازی شبکه و تأسیسات آبرسانی با همکاری بخشداران و دهیاران باید در کمیته برنامه ریزی استان مصوب شود افزود: برنامه ریزی برای توسعه شبکه توزیع آب در سطح شهرستان رشت براساس اولویت در ستاد شرکت انجام می شود.

وی همچنین یادآور شد: اجرای خط انتقال خمام به خشکبیجار و سنگر به کوچصفهان از پروژه های بزرگ و مهمی است که در حال اجراست و خواستار تأمین اعتبار برای اجرای رینگ دور شهر رشت با برآورد 75 میلیارد تومان شد.

در ادامه کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پروژه جمع آوری فاضلاب رشت تأکید کرد: باید با رایزنی های بیشتر این پروژه همچون پروژه جمع آوری فاضلاب شهر اهواز و از همان ردیف تأمین اعتبار شود و از اقدامات خوب آبفای گیلان و در دستورکار قرار دادن طرح آبرسانی به 54 روستا قدردانی کرد.

آقازاده نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر ویژه از زحمات خانواده خدوم آبفای گیلان گفت: با توجه به اقلیم استان و پراکندگی جمعیت، این مجموعه کار سختی را مدیریت می نمایند و با توجه به مشکلاتی که در حوزه خدمات رسانی و نگهداری تأسیسات وجود دارد حرکت جهادی برای تأمین آب روستاها مورد انتظار است و باید عدالت در توزیع آب مورد توجه قرار گیرد.

همچنین فتح ا... زاده فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه برای هر اتفاق خاص شاخص و معیار مشخصی وجود دارد، تصریح کرد: شهر رشت بعنوان مرکز استان باید از شاخص بهره مندی خوبی برخوردار باشد و این موضوع وظیفه را در ارائه خدمت سنگین تر می کند بنابراین ضرورت دارد در بحث شناسایی دقیق مشکلات بهترین تصمیمات کاربردی، با زمانبندی مناسب اتخاذ گردد تا راهگشا باشد.

وی بر هماهنگی همه دستگاه ها چه در خصوص عمرانی، اعتباری و اجرایی تأکید کرد و گفت: باید هماهنگ عمل کنیم و استفاده از ظرفیت و توانمندی نمایندگان و استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است در این جلسه بخشداران شهرهای تابعه رشت نیز حضور داشتند که مشکلات حوزه هر شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار