رئیس اداره شیلات لنگرود:
از این میزان 37 تن از گونه ماهی کفال، پنج تن از گونه ماهی سفید و یک تن از دیگر آبزیان شامل انواع ماهیان سوف، کپور دریایی، ماش، شاه کولی، کلمه و شک‌ماهیان بوده است.
کد خبر: ۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 28 February 2015
قاسم حسن‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به صید ماهیان استخوانی دریای خزر اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر هر سال از 20 مهر ماه آغاز و تا 15 فروردین ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز فصل صید تاکنون بیش از 43 تن ماهیان استخوانی در سواحل لنگرود صید شده است، افزود: از این میزان 37 تن از گونه ماهی کفال، پنج تن از گونه ماهی سفید و یک تن از دیگر آبزیان شامل انواع ماهیان سوف، کپور دریایی، ماش، شاه کولی، کلمه و شک‌ماهیان بوده است.

رئیس اداره شیلات لنگرود ارزش اقتصادی این میزان صید را 756 میلیون و 510 هزار تومان اعلام کرد و متذکر شد: این میزان صید از سوی سه شرکت پره تعاونی صیادی لنگرود واقع در منطقه چاف و چمخاله و تازه‌آباد و با مشارکت 218 صیاد صورت گرفته است.

وی با اشاره به مقایسه این میزان صید با مدت مشابه سال گذشته گفت: امسال میزان صید ماهیان استخوانی در سواحل لنگرود 15 درصد کاهش داشته است.

حسن‌دوست درباره صید 2 قطعه ماهیان خاویاری در طول فصل صید توسط پره‌های صیادی لنگرود خاطرنشان کرد: به منظور استحصال تخم و تولید بچه ماهیان خاویاری ماهیان صید شده به صورت زنده تحویل مراکز بازسازی ذخایر شیلات شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار