رضوان سلماسی تاکید کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود، ضرورت بازدید از منطقه گنجنامه برای ارزیابی و سنجش اطلاعات دریافتی در شرایط کنونی، احساس می‌شود بنابراین باید هماهنگی برای بازدید از گنجنامه تا دشت میشان با حضور اعضای شورا، مدیران کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار و شهردار همدان صورت پذیرد.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 07 June 2020
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان گفت: اداره کل منابع طبیعی و شهرداری همدان فرآیند تصویب و تایید بنا‌های ایجاد شده از گنجنامه تا میدان میشان را طی دو هفته آینده به شورا اعلام کنند.

به گزارش مهر، سلماسی در نطق پیش از دستور صحن شورای شهر همدان گفت: با توجه به نقش اساسی و تأثیرگذار کوهستان الوند در اکوسیستم منطقه و سلامت و کیفیت زیستی شهروندان، مراقبت و حفاظت از این موهبت الهی به‌عنوان امانت آیندگان، از خواسته‌های اساسی شهروندان این شهر از نمایندگان خود در شورای شهر است.

وی افزود: به استناد ماده ۲ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آن و محدوده و حریم تعریف شده در طرح جامع و تفصیلی شهر همدان، بخش از کوهستان الوند در حریم شهر و بخشی خارج از حریم واقع شده است.

سلماسی اضافه کرد: همانگونه که طبق قانون، نظارت و حفاظت از کوهستان الوند و با توجه به حریم تعریف شده قسمتی به عهده شهرداری و قسمت دیگر بر عهده دیگر دستگاه‌های ذیصلاح از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان است، بهترین مرجع پاسخگویی به سوالات حوزه صدور مجوز‌ها برای اقدامات صورت گرفته و مالکیت نیز در منطقه فوق، مراجع ذی‌صلاح به شمار می‌آیند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان ادامه داد: با توجه به نقش نظارتی شورای شهر و موارد یادشده، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و شهرداری باید فرآیند تصویب و تأیید اقدامات صورت گرفته و بنا‌های ساخته شده منطقه گنجنامه، به‌طور خاص از گنجنامه تا میدان میشان را ظرف دو هفته آینده به شورا اعلام کنند.

سلماسی تاکید کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود، ضرورت بازدید از منطقه گنجنامه برای ارزیابی و سنجش اطلاعات دریافتی در شرایط کنونی، احساس می‌شود بنابراین باید هماهنگی برای بازدید از گنجنامه تا دشت میشان با حضور اعضای شورا، مدیران کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار و شهردار همدان صورت پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار