کد خبر: ۸۵۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 30 May 2020

 

به رغم کاهش شدید نرخ مرگ در جهان و افزایش چشمگیر شمار بهبودیافتگان «کووید-۱۹» و در شرایطی که دمای هوا در نیمکره شمالی کره زمین به شدت رو به افزایش است، روند شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری ناشی از آن به روال قبل ادامه دارد تا جایی که تقریبا هر ده روز یک بار یک میلیون نفر به شمار مبتلایان افزوده می‌شود.
 
 
در روز‌هایی که مسئولان کشورمان از ورود به فاز مهار کووید-۱۹ خبر می‌دهند و تاکید دارند که افزایش آمار مبتلایان در هفته‌های اخیر در نتیجه بیماریابی فعال‌تر است، شیوع ویروس کرونا در جهان با قدرت و قوت ادامه دارد و قله‌ها، یکی پس از دیگری فتح می‌شوند!

عبور مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۶ میلیون تنبه گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارش‌های منتشره از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در بیش از ۲۱۳ کشور جهان، دقایقی پیش (حوالی ساعت ۰۳:۴۵ به وقت گرینویچ (GMT) ۳۰ ماه می‌سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۰ خرداد ۱۳۹۹ خورشیدی)، شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر کره خاکی از مرز ۶ میلیون تن فراتر رفت.
 
آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، کماکان آمریکا بالاترین شمار مبتلایان را در سراسر جهان به خود اختصاص داده و آمار مبتلایانش به شدت در حال رشد است تا جایی که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از مبتلایان کووید ۱۹، شهروندان این کشور هستند.
 
تنها تفاوت به ده روز قبل این است که دیگر آمریکا یک سوم مبتلایان را در خود جای نداده است؛ رویدادی که نتیجه رشد سریع و چشمگیر شیوع ویروس در برخی کشورها و افزایش آمار مبتلایان در آن کشورهاست.
 
از جمله این کشورها، برزیل است که با آمارهایش با شتابی سرسام آور رشد می کند تا جایی که اکنون در رتبه دوم جهان بعد از آمریکا تکیه زده و فاصله زیادی با کشور سوم یعنی روسیه دارد که آن هم با رشد چشمگیر آمار مواجه است و در زمان کوتاهی به رتبه های بالا رسیده است.
 
بدین ترتیب اسپانیا، بریتانیا و ایتالیا که رتبه های بالاتری داشتند، به رتبه های چهارم تا ششم سقوط کرده اند و جایگاه کشورمان نیز بار دیگر نزول پیدا کرده و به رتبه دوازدهم رسیده است. از جمله کشورهای دیگری که رشد سریعی را تجربه می کنند، پرو و هند هستند که البته دومی با توجه به جمعیت بسیارش، تقریبا با شیوع بسیار اندکی مواجه است که جای تامل و چه بسا تعجب دارد.
 

تامل در جدول جان باختگان کووید ۱۹ در جهان هم نشان از تداوم پیشتازی آمریکا با بیش از ۱۰۴ هزار جان باخته (از ۳۶۶ هزار جان باخته) دارد و به رغم صعود شدید و چشمگیر کشور‌هایی مانند برزیل در آمار مبتلایان، کماکان رتبه دوم در مرگ بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در جهان در اختیار بریتانیاست و ایتالیا در جایگاه سوم قرار دارد.

در آمار جان باختگان هم رتبه کشورمان نزول را تجربه کرده و با یک پله سقوط به رتبه دهم رسیده است؛ رتبه‌ای که اگر به نسبت جمعیت (تعداد جان باخته در میلیون نفر) تعیین شود، به مراتب پایین‌تر خواهد بود و ایران را ۲۷ مین کشور در مرگ بر اثر این بیماری به نسبت جمعیت خواهد کرد.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبودیافتگان است که از دو و نیم میلیون نیز فراتر رفته است؛ آماری که رتبه نخست آن در اختیار آمریکاست و پشت سرش اسپانیا و برزیل قرار دارند و آلمان با یک رتبه نزول در جایگاه چهارم آن قرار می‌گیرد. از این حیث هم رتبه کشورمان یک پله سقوط را تجربه کرده و در رتبه هشتم قرار گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار