استاندار فارس در همایش یاوران شورا و فعالان فضای سبز شیراز ضمن بیان این نکته که شوراهای شهر یکی از مظاهر واگذاری امور به مردم است,افزود:فضای سبز، ضرورت زندگی است و موجب نشاط مردم می‌شود که همین نشاط می‌تواند در رشد جامعه در تمام زمینه‌ها بسیار تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳ 26 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد احمدی بعدازظهر امروز در همایش یاوران شورا و فعالان فضای سبز کلان‌شهر شیراز اظهار داشت: شوراهای شهر یکی از مظاهر واگذاری امور به مردم است و اعضای این نهاد با کمک یاوران شورا می‌توانند جزئی‌ترین مشکلات شهر را رصد کنند.

وی بابیان اینکه شیراز یک شهر بین‌المللی و مقصد زیارتی سیاستمداران جهان است، خاطرنشان کرد: باغ‌های شیراز منحصر به خود هستند اما این دلیل نمی‌شود که فضای سبز جدیدی ایجاد نشود و به همین دلیل شهرداری شیراز در جنوب شهر یک پارک 14 هکتاری در دست احداث دارد که در این اواخر هفت هکتار آن به بهره‌برداری رسید و فضای سبز شیراز مطلوب است اما راه‌های جدیدی برای حفظ آن باید ایجاد کرد.

استاندار فارس گفت: فضای سبز، ضرورت زندگی است و موجب نشاط مردم می‌شود که همین نشاط می‌تواند در رشد جامعه در تمام زمینه‌ها بسیار تأثیرگذار باشد.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: شیراز شهری گرم و نیمه‌خشک و جزو مناطق کم‌آب کشور است و ما باید توجه بیشتری به کمبود آب در شهر و کشور خود داشته باشیم.

وی با یادآوری مشکلات بارش سنگین برف سال گذشته، نیز گفت: درحالی‌که مانند دیگر کشورها، مردم باید به کمک شهرداری در موقعیت‌های مشابه بشتابند، برخی شهروندان تماس می‌گرفتند و از شهرداری می‌خواستند که برف جلو خانه آن‌ها در کوچه‌ها را بروبد.

شهردار شیراز اضافه کرد: این کمک‌ها از سوی شهرداری تا حد مقدور امکان‌پذیر است اما در کوچه‌های با عرض کم را شهرداری نمی‌تواند از برف پاک کند و مردم باید معابر روبه‌روی منازل خود را از حالت یخ‌زدگی و لغزندگی درآورند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌ از این دولت در برخی محلات ورود پیدا نمی‌کرد و کار به کدخدایان محل سپرده ‌شده بود، افزود: نمی‌خواهم یاوران شورا را با کدخدایان مقایسه کنم اماطبق برخی وظایفی که شورا معین کرده است، یاوران شورا باید ساکنان حوزه خود را در زمینه پاک‌سازی محلات آگاه کنند.

پاک‌فطرت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست فارس که با کسی تعارف ندارد، اعلام کرده است که سرانه فضای سبز شیراز از 14.5 مترمربع به 20 مترمربع رسیده درحالی‌که طبق اعلام این اداره هیچ‌گاه اوضاع فضای سبز شیراز در سال 93 بحرانی نبوده که نشانگر اهمیت دادن به فضای سبز در این کلان‌شهر است.

پاک‌فطرت همچنین با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری در 14 اسفندماه جاری اظهار داشت: از دو سه ماه پیش‌قرارداد خرید درخت‌های سالم و با عمر مناسب برای مقاومت توسط شهرداری بسته‌ شده که امید است با افزودن این درختان به فضای سبز شهر، نقش مؤثری در تلطیف هرچه بیشتر محیط داشته باشیم.

در ادامه مسئول یاوران شورای محلات شیراز نیز بابیان اینکه پیام همایش «همه باهم جهاد فضای سبز» است، گفت: حمایت نظام‌مند یاوران شورا با توجه به تجربه بسیار موفق این امر، می‌تواند این افراد را به‌عنوان بازوان توانمند مدیریت شهری تثبیت کند.

علی تذروی یادآور شد: طبق آخرین آمار امسال، 538 عضو یاورانشورای شهر شیراز هستند که فراهم شدن چنینجمعیتی موهبتی بزرگ است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931207000918#sthash.1egVklyA.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار