دبیر مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر دوری از عوامل تفرقه انداز و زیاده خواه در بحث انتخابات گفت: باید فضای فرهنگی انتخاباتی در جامعه ایجاد شود.
کد خبر: ۸۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 27 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی خامنه ای شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اردبیل افزود: باید در این فضا در خصوص حقوق اساسی مردم بحث کنیم، این بحث ها باز شود، مصاحبه کنیم، البته نه برای کاسبی، با این فضا مردم حتماً هوشیار می شوند و انتخابات را درک می کنند.

وی با بیان اینکه باید شرایط یک نماینده خوب به مردم شناسانده شود، ادامه داد: بسیاری از کاندیداها در این ایام قول و وعده هایی می دهند که دست آنها نیست و یا با وظیفه آنها مغایر است. اینها دروغ است و باید کاری کرد که مردم فریب نخورند.

دبیر مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر اینکه در ایام انتخابات بازار دروغ پردازی بیشتر می شود، متذکر شد: خود روزنامه ها به عاملی برای نشر این دروغ تبدیل می شوند. اگر روزنامه ها می خواهند کاری کنند راه باز است و مسئولیت آنها نیز بسیار سنگین است. اما باید تمام روزنامه ها و رسانه ها همدل و متعهد عمل کنند تا افراد صالح و سالم معرفی شوند.

وی تصریح کرد: اما اکثریت مطبوعات امروز یا به این مسائل توجه ندارند یا به بی تفاوتی کشیده شده اند و یا قدرت ندارند. مطبوعاتی که رسمیو یا غیر رسمی در اختیار احزاب هستند اشکالی بر آنها وارد نیست اما برخی روزنامه ها در قالب احزاب و به عنوان روزنامه مستقل می آیند که مخفی کاری بوده و نادرست است و حتی اگر به نتیجه برسد این دموکراسی واقعی نیست.

خامنه ای در شرایط فعلیپیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده را در گرو عملکرد آنها دانست و یادآور شد: مجلس آینده در فعالیت و کارکرد ما اصلاح طلبان بستگی دارد و باید در این خصوص با عملکرد خوب و به دور از عوامل تفرقه انداز قبلی و یا روشهای زیاده خواهی فضای مناسبی را برای پیروزی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام خامنه ای در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه اگر مجلس آینده را با اکثریت اصلاح طلب متصور شویم فکر می کنید چه رویکردی مقابل دولت خواهد داشت؟ تاکید کرد: ترکیب مجلس آینده با اکثریت اصلاح طلب می تواند کار دولت را آسانتر کند. چرا که احزاب اصلاح طلب احساس می کنند که حداقل این دولت منطقی تر حرکت می کند و مخالف شدید اصلاحات نیست.

وی با بیان اینکه حرکت منطقی و قانونی دولت مورد تایید احزاب اصلاح طلباست، عنوان کرد: درستش این است که مجلس آینده با دولت همکاری کند، البته برخی اختلاف نظر ها هم ممکن است پیش بیاید که قابل حل است. اصلاحات خواهان اصلاح امور است و تلاش خواهد کرد دولت کار خود را به خوبی انجام دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار