رئیس انجمن نجوم کرمانشاه احتمال رویت هلال ماه مبارک رمضان در کشور را در غروب امروز(چهارم اردیبهشت ) از نظر نجومی غیرممکن عنوان کرد.
کد خبر: ۸۴۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 23 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد خدایاری ، با بیان اینکه سیکل جدید ماه از طلوع آفتاب امروز(چهارم اردیبهشت )شروع شده، گفت: هلال ماه در زمان غروب آفتاب امروز در همه جای کشور کمتر از ۱۲ ساعت سن خواهد داشت و این در حالی است که رکوردهای جهانی رویت هلال ماه ۱۲ ساعته هستند، لذا احتمال رویت هلال ماه مبارک رمضان در غروب امروز وجود ندارد.

رئیس انجمن نجوم کرمانشاه با بیان اینکه پارامترها و مشخصه ها برای دیده شدن هلال ماه مبارک رمضان در غروب امروز خیلی ضعیف هستند، گفت: ماهیت ماه حتی از نظر ارتفاع و فاصله آن از خورشید هم غروب امروز به هیچ عنوان مناسب دیده شدن نیست‌.

خدایاری با بیان اینکه غروب امروز هلال ماه رمضان یک هلال ضعیف و غیرقابل رویت است که حتی با تلسکوپ در مناطق جنوبی کشور هم قابل رویت نیست، گفت: با در نظر گرفتن همه جوانب از نظر نجومی احتمال رویت هلال ماه مبارک رمضان در غروب امروز در هیچ جای کشور امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس انجمن نجوم کرمانشاه گفت: هلال ماه مبارک رمضان غروب فردا(پنجم اردیبهشت) حداقل ۳۶ ساعته خواهد بود، لذا با چشم غیرمسلح در شرایطی که هیچ نوع آلودگی در هوا وجود نداشته باشد و هوا هم ابری نباشد، برای همگان قابل رویت خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار