واکنش دانشگاه علوم پزشکی به حواشی پیش آمده
برخی دوستان ظاهرا فرایندهایی همچون راه اندازی سی تی اسکن و ام آر ای را با خم رنگرزی اشتباه گرفته اند.
کد خبر: ۸۳۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 15 March 2020
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به انتشار اخباری مبنی بر کمبود امکانات و تشنج آفرینی برخی رسانه های استان واکنش نشان داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن این جوابیه آمده است:

به نام دادار بخشاینده

در حالی که از زمان شیوع کرونا در کشور، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای کنترل شیوع کرونا ویروس است و علیرغم قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی جنوب غربی کشور، پاک ترین استان کشور از نظر تعداد بیماران مبتلا به حساب می آید اما متاسفانه برخی از سایت های و فعالین فضای مجازی بیشتر در حال تسویه حساب های شخصی و انتخاباتی خود هستند و ظاهرا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح در زمینه کرونا ویروس برایشان چندان اهمیتی ندارد.

به همین سبب دانشگاه علوم پزشکی لازم می داند گزارش کوتاهی در مورد موارد مطروحه در برخی رسانه ها به اطلاع مردم شریف استان برساند؛

۱-کمبود امکانات حفاظتی نه تنها مشکل استانی نیست بلکه به مشکلی جهانی تبدیل شده است.

نگاهی به خبرهای هر روزه ایران و جهان نشان می دهد که حتی در ممالک متمدن و به اصطلاح جهان اول هم هجوم مردم به داروخانه های و فروشگاه ها باعث کمبود وسایل حفاظتی و ایجاد معضلاتی جدی برای دولت ها شده است.

قطعا در مراکز درمانی استان ما هم همچون دیگر نقاط کشور این کمبود ها وجود دارد ولی نه آنقدری که برخی رسانه ها با  اهداف خاص آن را در بوق و کرنا می کنند.

اما اگر کمی دقت کنیم در می یابیم که استان ما از معدود استان هایی است که هنوز هیچ کدام از پرسنل درمانی اش مبتلا نشده اند و انشاء الله نخواهند شد. کدام عقل سلیمی قبول می کند این پرسنل فداکارِ خط مقدم بدون وسایل حفاظتی پرسنل در امان مانده باشند.

آن هم درحالی که متاسفانه بسیاری از نیروهای درمانی در سراسر کشور مبتلا شده اند.
پس بهتر است کمی منصف باشیم و حداقل بخشی از این عدم ابتلا را هم نتیجه زحمات مسئولین دانشگاه در تهیه ‌کیتها و وسایل حفاظتی بدانیم.

۲_برخی دوستان ظاهرا فرایندهایی همچون راه اندازی سی تی اسکن و ام آر ای را با خم رنگرزی اشتباه گرفته اند.
دستگاه های ام آر ای و سی تی اسکنی که با پیگیریهای شبانه روزی مسئولین دانشگاه و مساعدت وزیر  و معاونین محترم وزارت بهداشت خریداری شد از اواسط دی ماه به استان وارد شد. کارهای زمان بری جهت آماده سازی و نصب آنها نیز به سرعت انجام گرفت. هفته گذشته نیز مجوزهای لازم از سازمان انرژی اتمی اخذ شد.
اما با توجه به شیوع کرونا ویروس در سراسر کشور، شرکت های خدمات دهنده اعلام کردند که در شرایط کنونی قادر به انجام مراحل پایانی نصب و راه اندازی نیستند. با این حال دانشگاه به طور مداوم در حال رایزنی با مسئولین ارشد شرکت ها جهت اتمام‌پرسه نصب و راه اندازی آنهاست.

تا آن زمان نیز سی تی اسکن‌ بیمارانِ بیمارستان معین استان با رعایت‌ شرایط استاندارد در بیمارستان های امام سجاد(ع) و شهید بهشتی یاسوج حال انجام است.

۳.سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از اولین جلسات هماهنگی جهت کنترل شیوع کرونا ویروس اعلام کرد که در شرایط سخت و بحران، حفظ سلامتی و جان مردم، مقدم بر هر امر دیگری است و با مدیران کم کار در کوتاه ترین زمان ممکن برخورد خواهد کرد.
اوضاع نه چندان مطلوب برخی از ایستگاه های غربالگری استان در روزهای اخیر و اعتراض و انتقاد مردم و شورای سلامت استان به این روند نامطلوب، منجر به تغییر برخی از مدیران شبکه ها شد. اما متاسفانه برخی رسانه ها اقدامات اصلاحی سرپرست دانشگاه در جهت تامین بیشتر سلامت مردم را به مسائل سیاسی و انتخاباتی ربط دادند تا شاید از این آب گل الود ماهی بگیرند.

۴-باتوجه به انجام آزمایشات تشخیص کرونا ویروس در مراکز خاصی در تهران و کلان شهرها، آزمایشات به صورت یک روز در میان به این مراکز فرستاده می شود و جواب آنها نیز از طریق سخنگوی وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد.اما متاسفانه برخی رسانه ها، با انتشار توهمات ذهنی خود به جای آمار، سعی در متشنج کردن فضای جامعه و مشوش کردن اذهان مردم دارند.
آن هم در حالی که از ۳۳۴  نمونه فرستاده شده،جواب ۲۵۶ نمونه اعلام شده و آزمایشات دو سه روز اخیر نیز در دست انجام است‌.
بی شک در این شرایط حساس، دانشگاه علوم پزشکی استان در کنار مدد طلبیدن از رسانه های منصف و حرفه ای، این بی اخلاقی ها و تشویش اذهان عمومی و متشنج کردن فضای ذهنی مردم را با قاطعیت در مراجع قضایی و امنیتی پیگیری خواهد کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار