مقام مسئول بانک مسکن جزئیات پرداخت وام‌های مسکن ۱۳۰، ۱۴۰ و ۱۷۰ میلیون تومانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۲۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱ 18 February 2020

جزئیات پرداخت وام مسکن 170 میلیون تومانی

 

محمدحسن علمداری اظهار کرد: افزایش سقف تسهیلات، پذیرش وکالت، ارائه تسهیلات به‌شکل مشاع به سازندگان و پذیرش اعتبارسنجی از سازندگان طرف قرارداد، هم‌اکنون برای سازندگان و مالکان در بافت‌های فرسوده فراهم شده است.

وی اصلی‌ترین قدم بانک‌ برای تسهیل ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده را تخصیص تسهیلات ساخت از محل اوراق اعلام کرد و افزود: بانک مسکن علاوه بر ارائه تسهیلات از محل وجوه اداره‌شده بانک، با ارائه تسهیلات از محل اوراق به‌منظور رونق دادن به ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده موافقت کرده است.

به‌گفته علمداری، در زمان حاضر مشکلات مربوط به وکالت برای مالکان و سازندگان حل شده است و بانک وکالت‌نامه را برای تخصیص اعتبار پذیرفته است. همچنین با توجه به اینکه پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده به‌شکل مشارکتی انجام می‌شود مقرر شده است تا اعتبارسنجی علاوه بر مالکان، از سازندگان نیز پذیرفته شود. هم‌اکنون تسهیلات به‌شکل مشاع به سازندگان ارائه می‌شود و رقم تسهیلات نیز افزایش یافته است و به سازندگانی که دارای شرایط لازم باشند تسهیلات افزایش‌یافته، پرداخت می‌شود.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن رقم تسهیلات افزایش‌یافته در بافت‌های فرسوده را برای شهر تهران برای سازندگانی که فناوری‌های نوین ساخت را رعایت کنند 170 میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها در صورت حرفه‌ای‌ساز بودن 140 میلیون تومان و برای سازندگان عادی 70 میلیون تومان عنوان کرد.

علمداری این تسهیلات را برای مراکز استان‌ها به‌ترتیب 160، 130 و 70 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز به‌ترتیب 140، 120 و 70 میلیون تومان برشمرد.

وی یادآور شد: رقم سود تسهیلات تنها برای 50 میلیون تومان با سود 9درصد اعمال می‌شود و برای باقی‌مانده تسهیلات بسته به بدون سپرده و یا اوراق بودن آنها به‌ترتیب با سود 18 و 17.5 درصد محاسبه می‌شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وام مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار