ولایت فقیه، راهبرد عصر غیبت است
محمدی‌لایینی : مشکلات وجود دارد؛ اما بنا نیست که خیابان و اموال و اجناس مردم به آتش کشیده شود و نابود شود و جان‌ها به خطر افتد که قطعا" دست‌های دشمنان در کار است.
کد خبر: ۷۹۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 02 November 2019

امام جمعه نکا با بیان اینکه باید کاری کنیم استان سالم، پیشرفته و مدرن داشته باشیم و فساد و تهدید کم باشد، گفت: باید مازندران سالم و در تراز کشورهای مدرن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: ایران اسلامی در برابر دو ابرقدرت با شعار نه شرقی و نه غربی، دفاع مقدس و دفاع حرم و کودتا، تهاجم و فتنه‌های مختلف و ترورها را پشت سر گذاشته و به سلامت عبور کرد و البته پیچ‌های خطرناکی را گذراندیم و امروز استکبار در برابر ولایت فقیه، به عجز آمده است و همه این موارد در گرو اطاعت از رهبری بوده است.

وی افزود: با در دستور کار قرار دادن رهنمودها و دستورات ولایت فقیه، دنیای و آخرت ساخته می‌شود.

امام جمعه نکا با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ع) و شهادت حضرت سک‌محمدی‌لایینی اضافه کرد: آغاز دوران امامت حضرت مهدی(عج) را پیش رو داریم که تبریک داشته و از خداوند می‌خواهیم که منتظر راستین و واقعی آن حضرت باشیم.ینه دختر امام حسین(ع) را پیش رو داریم که این شهادت‌ها را تسلیت داریم.

وی افزود: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی به عنوان مرکز فتنه که مرکز فتنه‌سازی است.

به گفته خطیب جمعه نکا، امروز کشورهای عراق و لبنان باید بدانند، با آشوب‌ها چه بکنند و بدانند که مرکز فتنه در آنجا هم سفارت آمریکا و عربستان است و همانطور که ملت ایران لانه جاسوسی را گرفتند؛ باید بگیرند و بدانند تا این لانه جاسوسان باز باشد؛ مشکلات وجود دارد.

‌ محمدی‌لایینی گفت: مشکلات وجود دارد؛ اما بنا نیست که خیابان و اموال و اجناس مردم به آتش کشیده شود و نابود شود و جان‌ها به خطر افتد که قطعا" دست‌های دشمنان در کار است.

وی همچنین رحلت امام جمعه موقت شهرستان حجت‌الاسلام مختار نظری را به عموم نمازگزاران تسلیت گفته و برای ایشان مغفرت مسألت کرد.

امام جمعه نکا با بیان اینکه روز فرهنگ عمومی را پیش رو داریم؛ تصریح کرد: جنگ دشمن با ما در حوزه فرهنگی است و باید اهیمت جنگ فرهنگی درک شود و از میدان جنگ فرهنگی دشمن غفلت نشود.

‌محمدی‌لایینی افزود: هفته وقف را داریم و وقف باید منفعت و ابهت داشته باشد و ابهتی که در گذشته در وقف داشتیم و علمای بزرگ ما در این راستا قائل بودند باید رعایت شود که حتی گرد وقفی وارد خانه شود؛ بدبخت می‌کند.

خطیب جمعه نکا با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل و یا همان دفاع بدون سلاح هم از مناسبت‌های هفته است؛ یادآور شد: باید بازدارندگی ایجاد شود و بدون سلاح با دشمن بجنگیم و بدانیم با دشمن محکم صحبت کردن از مصداق‌های پدافند غیرعامل است.

‌ محمدی‌لایینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هلاکت ابوبکر بغدادی گفت: هلاکت ابوبکر بغدادی مزدور اگر درست باشد؛ چرا که شیطنت‌های فراوانی از سوی دشمنان وجود دارد؛ درس عبرتی برای نوکران آمریکایی است که بدانند اینان تا جایی که می‌توانند استفاده می‌کنند و هزاران آدم‌کشی و جنایت می‌کنند و سپس چنین عاقبتی دارند و نوکران آمریکا باید حواسشان جمع باشد.

وی همچنین در مورد امامت امام عصر(عج) تصریح کرد: با شهادت امام حسن عسکری(ع) امامت امام زمان(عج) و عصر غیبت صغری و کبری شروع شد و این در حالی است که امامان ما مدیریت آینده داشتند و آینده غیبت را پر دردسر اعلام کردند که فتنه و مشکلات زیاد و آزمون و دینداری سخت است و مثل نگهداری آتش در دست است.

به گفته امام جمعه نکا، امامان و ائمه اطهار(ع) آینده را پیش‌بینی کردند و برای مدیریت راهبرد تعریف کردند که ولایت فقیه است و ولایت فقیه، راهبردی است که به عنوان مدیریت آینده در دوران غیبت است.

‌محمدی‌لایینی افزود: امروز با تجربه و چشم خود معجزه ولایت فقیه را دیدیم که اگر در کنار ولایت فقیه، مردم باشند و حمایت کنند و حاملان و حامیان باشند؛ معرکه می‌کنند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در برابر دو ابرقدرت با شعار نه شرقی و نه غربی، دفاع مقدس و دفاع حرم و کودتا، تهاجم و فتنه‌های مختلف و ترورها را پشت سر گذاشته و به سلامت عبور کرد و البته پیچ‌های خطرناکی را گذراندیم و امروز استکبار در برابر ولایت فقیه، به عجز آمده است.

خطیب جمعه نکا گفت: با در دستور کار قرار دادن رهنمودها و دستورات ولایت فقیه، دنیای و آخرت ساخته می‌شود.

‌محمدی‌لایینی افزود: باید کاری کنیم استان سالم، پیشرفته و مدرن داشته باشیم و فساد و تهدید کم باشد و شاخصه‌های بهداشتی، جسمی و روانی بالا باشد و طرح و برنامه در داشته باشیم تا مشکلات کم شود و تا استان و کشوری مدرن و در تراز کشورهای مدرن داشته باشیم.

وی بیان داشت: اگر رهنمودهای ولایت فقیه جدی گرفته شود در هر دو زمینه موفق خواهیم بود و در مسائل بین‌المللی هم اگر همراه و با ولایت باشیم از این تهدیدها عبور خواهیم کرد.

امام جمعه نکا در پایان با بیان اینکه همه شما بزرگواران و خودم را به تقوا سفارش می‌کنم که انسان با تقوا در نزد خداوند دارای ارزش است؛ گفت: در قرآن آمده است که " انسان‌های باتقوا در بهشت جایگاه دارند و نعمت‌های خداوند را دریافت می‌کنند؛ چون در دنیا محسن و نیکوکار بودند" و لذا باید در زمره اهل تقوا قرار گیریم.

فارس

برچسب ها: امام جمعه نکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار