امروز صبح بسیاری از خبرنگاران خصوصا تعدادی از خبرگزاری های مطرح کشوری در جستجوی منبعی برای کسب خبر از برنامه های وی بودند و بالاخره هم خبری دقیق و قابل اتکا به دست نیاوردند به گونه ای که حتی برخی از این خبرگزاری ها تقریبا پوشش خبری چندانی از این سفر نداشتند و یا اگر خبری هم منتشر شده چندان بازتابی نداشته است!
کد خبر: ۷۹۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ 24 October 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از روز گذشته اعلام شد که سردار سرلشکر حسین سلامی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد و آنگونه که از برخی خبرهای جسته گریخته در سطح رسانه های محلی اعلام شد وی برخی طرح ها را افتتاح و از برخی پروژه های مهم استان مانند جاده پاتاوه - دهدشت هم بازدید کرده است!
این سفر برای استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد بسیار حائز اهمیت و انشاالله منشا خیر است چرا که عملکرد بازوی توسعه ای این نهاد ، یعنی قرار گاه خاتم الانبیا که اتفاقا مسئول آن سردار سلامی را همراهی می کرد ، زبانزد عام و خاص است.
شاید یکی از مهمترین پروژه هایی که سردار سلامی و فرمانده قرارگاه خاتم از آن بازدید کردند پروژه جاده پاتاوه - دهدشت است که مسئول اجرای ان شرکت های زیر مجموعه قرارگاه خاتم است و البته طبق وعده های داده شده قرار بود تا شهریور امسال زیر بار ترافیک برود و این پروژه پیر به سرانجام برسد اما متاسفانه تاکنون و هنوز در حال کار است.
سردار سلامی در این سفر گفته است سپاه ضمن افتتاح 1 هزار و 125 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، تا رفع محرومیت از چهره استان دست از کار و تلاش بر نمی‌دارد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را  بازدید از پروژه‌های زیرساختی تعریف شده، دانست و عنوان کرد: از پروژه پاتاوه به دهدشت، بازدید از خط انتقال آب چرام، لنده و سوق و همچنین محور گچساران به چرام، سد تنگ سرخ و بسیاری پروژه‌های دیگر بازدید می‌کنیم.
از آنجایی که سپاه یکی از نهادهای مهم انقلابی است و طبق وظایف مشخص شده قانونی اش موظف به حفظ دستاوردهای نظام و کمک به توسعه همه جانبه کشور در همه سطوح و در همه مناطق بویژه مناطق کمتر برخوردار است ، بی شک حضور مسئولین رده بالای این نهاد مهم می تواند بسیار امیدوار کننده برای کهگیلویه و بویراحمد باشد.
 
فرصتی که از دست رفت!
نکته ای که در مورد شخص سردار سلامی حائز اهمیت است ، این است که سردار سلامی چه در زمانی که جانشین سپاه بود و چه اکنون که فرمانده کل سپاه است ، زبان اقتدار و فصیح این نهاد انقلابی و ایران در مواجهه با دشمنان بوده است ، لذا همیشه سخنان وی بیشترین و اثرگذارترین بازتاب های رسانه ای در سطح ملی و بین المللی را داشته و دارد. و در واقع باید گفت ، حضور وی برای کهگیلویه و بویراحمد ، فرصت خوب رسانه ای برای شناخته شدن بیشتر استان در سطوح ملی و جهانی بوده است .
متاسفانه از زمان اعلام حضور سردار سلامی در استان ، پوشش خبری بسیار ضعیف ، مایه تعجب رسانه ها بود! چرا که تا امروز صبح بسیاری از خبرنگاران خصوصا تعدادی از خبرگزاری های مطرح کشوری در جستجوی منبعی برای کسب خبر از برنامه های وی بودند و بالاخره هم خبری دقیق و قابل اتکا به دست نیاوردند به گونه ای که حتی برخی از این خبرگزاری ها تقریبا پوشش خبری چندانی از این سفر نداشتند و یا اگر خبری هم منتشر شده چندان بازتابی نداشته است!
جالب است از روز گذشته برخی رسانه ها از ورود سردار سلامی به استان خبر می دادند ولی عده ای دیگر از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کردند! و حتی طی تماس هایی که با برخی مسئولین در حوزه استانداری می شد ، آن ها هم چندان اطلاعی از این سفر نداشتند!
نکته تاسف برانگیزتر اینکه اگر موضوع سفر سردار سلامی به کهگیلویه و بویراحمد را در گوگل یا در خبرخوان ها جستجو کنید ، به جز چند خبر محدود در چند رسانه محلی که نمی توان از آن ها انتظار بازتابی فراتر از استان را داشته باشیم ، مشاهده نمی شود.
جالب است بدانید در صفحه اصلی و کشوری دو خبرگزاری فارس و تسنیم که گویا به دلیل نزدیکی این دو خبرگزاری به سپاه ، در بازدید همراه سردار سلامی بوده اند هم نمی توان خبری قابل ارزش و اثرگذار را دید!
مطمئنا عملکرد سپاه چندان نیاز به رسانه ای شدن ندارد ، چرا که این نهاد انقلابی به صورت میدانی و موثر در همه جای کشور آنقدر حضور دارد که حتی این مطالبه را برای مردم بوجود آورده اند که تا سپاه وارد پروژه ها نشود ، عملا کاری صورت نمی گیرد، اما برای استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد چنین فرصت هایی مطلقا نباید نادیده گرفته شود .
در تصاویر زیر صفحات اصلی چند خبرگزاری کشور را می بینید که تقریبا خالی از پوشش خبری در خصوص سفر سردار سلامی به کهگیلویه و بویراحمد هستند اما کافی است سفرهای سردار سلامی به دیگر استان ها را پیگیری کنید تا ببینید در این استان ها چگونه رسانه ها اقدام به انتشار حداکثری و موثر خبرها می کنند!
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار