مجتبی بیاتی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل فرودگاه‌ کرمانشاه از خدمات رفاهی به مسافرین، آمادگی برای ایام اربعین و عملکرد مثبت این اداره در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 01 October 2019

مجتبی بیاتی در جلسه مشترک فرودگاه کرمانشاه و خبرگزاری تابناک در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث و در سال ۷۵ روکش باند آن انجام شد. فرودگاه کرمانشاه نیازمند بهسازی عوامل پروازی و سطوح پروازی بود که به همین منظور پروژه بهسازی باند تاکسی وی موازی و اپرون را در سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز و در آینده به عنوان باند عملیاتی قرار میگیرد.

وی در ادامه افزود: باند اصلی تحویل پیمانکار خواهد شد؛ به دلیل لزوم بهسازی باند اصلی به پیمانکار تحویل خواهد شد؛ همچنین برای توسعه اپرون، ۴ استند پارک هواپیما با بهسازی‌های شروع شده به ۸ استند بتنی تبدیل خواهد شد و شرایط ویژه‌ای برای پارک هواپیمایی تا ۷۴۷ و وزن بالا خواهیم داشت.

بیاتی در مورد بهسازی‌های صورت گرفته خاطر نشان کرد: مبلمان محوطه، سرویس های بهداشتی و تاسیسات مستقر شده در ترمینال‌ها همگی در حدود ۵ میلیارد تومان در قالب بهسازی از محل شرکت فرودگاه‌های کشور انجام و علاوه بر آن ها پروژه‌های دیگری نیز آغاز شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: فرودگاه‌ کرمانشاه در بین فرودگاه‌های کشور در ۵ ماهه نخست سال رتبه نهم را کسب کرده که در این مدت ۲۲۹۱ پرواز و ۲۳۸ هزار و ۵۲۴ مسافر و ۱۷۰۰ تن بار جابجا شده است. همچنین با شرکت هواپیمایی به مقصد‌های تهران، مشهد مقدس، عسلویه، کیش، قشم و بندرعباس پرواز داریم. بیشترین پرواز‌های ما به فرودگاه‌های استان‌های دیگر معمولاً از طلوع تا غروب آفتاب است و پرواز‌های شب بیشتر از مسافرین استان‌های ایلام، کردستان و لرستان میباشد.

مدیر کل فرودگاه‌ با اشاره به آمادگی برای ایام اربعین حسینی عنوان کرد: با توجه به بازگشایی مرز خسروی شرایط ویژه‌ای ایجاد شده که تعداد زیادی زائر عراقی خواهیم داشت. به دلیل تقاضای زیاد زوار عراقی، آمار پرواز به مشهد افزایش یافته و همچنین در ایام اربعین سرویس‌هایی برای مسیر کرمانشاه به نجف خواهیم داشت که در صورت تایید فرودگاه نجف، آمار‌های مرتبط با آن اعلام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به خدمات رفاهی ارائه شده به مسافرین گفت: فرودگاه‌ها به عنوان موجودات زنده باید به روز باشند لذا شرایط خاص، وضعیت بهتر، تسهیلات و امکانات بیشتری می‌طلبد. فرودگاه کرمانشاه امکانات رفاهی را در حد فرودگاه‌های مرز هوایی داراست و با برنامه ریزی‌هایی آینده امیدواریم بتوانیم میزبانان خوبی برای مردم و زائرین عتبات عالیات باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار