مدیرکل راه و شهرسازي استان ايلام گفت: با اتصال خط انتقال برق و راه اندازي سيستم هاي روشنايي و تهويه، تونل قلاجه تا 15 مهرماه سال جاري به صورت دائم زير با ترافيك مي رود.
کد خبر: ۷۸۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 28 September 2019

مدیرکل راه و شهرسازي استان ايلام به همراه فرماندار و امام جمعه شهر ايوان از آخرين مراحل اتصال خط انتقال برق تونل قلاجه از بازگشايي اين تونل به صورت استاندارد تا پانزدهم مهرماه خبر داد.

 

به گزارش تابناک ایلام ؛  مهندس كاظمي در حاشیه این بازدید اظهار داشت :تونل قلاجه در محور ايلام- ايوان- اسلام آباد غرب- كرمانشاه قرار دارد، طول اين تونل 2500 متر بوده كه 12 كيلومتر گردنه پر پيچ و خم با شيب زياد كه در زمستان مه گير و برف گير مي باشد را حذف و 10بيش از كيلومتر محور مذكور را كوتاه تر مي كند.

وی افزود: اين تونل در اربعين سال گذشته با روشنايي موقت و بدون تهويه براي كاستن از ترافيك محور حميل – ايلام زير بار ترافيك قرار گرفت اما از سال گذشته تا كنون با پي گيريهاي بسيار و تأمين اعتبار لازم تا 15 مهر به صورت استاندارد زير بار ترافيك خواهد رفت.

کاظمی خاطر نشان كرد :براي ايجاد روشنايي استاندارد اين تونل دو لاين تأسيسات روشنايي به طول 5 كيلومتر و 40 دستگاه جت فن براي تهويه گازهاي سمي و خطرناك نصب شده و هم اكنون خط انتقال برق به طول 10 كيلومتر از فيدرگيلان غرب در حال نصب و اتصال مي باشد كه براي اين خط انتقال 30 كيلومتر كابل در سه خط به كار رفته است.

مديركل راه و شهرسازي استان افزود با بهره برداري از تونل قلاجه و تقسيم ترافيك بين دو محور كرمانشاه- حميل- ايلام و كرمانشاه- ايوان - ايلام در ايام اربعين انتظار مي رود ديگر شاهد گره ترافيكي و افزايش مدت زمان سفر در اين محورها نباشيم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار