کد خبر: ۷۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 16 August 2015

رئیس اتاق اصناف البرز از فعالیت 70 هزار واحد صنفی در استان خبرداد.

حمید کریمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: اصناف به عنوان بزرگترین تشکل غیر دولتی کشور نقش به سزایی درتوسعه اقتصادی و کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اصناف نقش اساسی درتوزیع مناسب محصولات و کالاها دارند و به نوعی بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد می‌کنند.

کریمی افزود: در شرایط فعلی که دولت با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند واحدهای صنفی نه تنها هیچ هزینه‌ای به دوش دولت تحمیل نمی‌کنند، بلکه دربخشی از تولید ناخاص ملی نیز سهم دارند.

وی ادامه داد: اصناف زینت بخش شهر هستند و در صورت نبود آنها شهر موجودی زنده تلقی نمی‌شود.

کریمی گفت: طبق آخرین آمارهای به دست آمده حدود 70 هزار واحد صنفی در استان فعالیت دارند که این واحدها برای تعداد زیادی از افراد اشتغال پایدار ایجاد کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به برخی مشکلات واحدهای صنفی اضافه کرد: اصناف طی سال‌های گذشته به واسطه نواسانات اقتصادی و سیاسی کشور با مشکلات متعددی مواجه شدند که این امر در نهایت منجر به خروج سرمایه تعداد زیادی از این واحدها از چرخه تولید و اقتصاد کشور شد.

رئیس اتاق اصناف استان البرز گفت: هرچند با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید بخشی از مشکلات گذشته حل شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

کریمی ابراز کرد: هنوز بازار از حالت رکود خارج نشده که همین امر عرصه را برای حضور واحدهای صنفی در بازارهای رقابتی تنگ کرده است.

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به نظارت جدی بر فعالیت‌های واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: نظارت وساماندهی فعالان این حوزه با همراهی ومشارکت مجموعه اتحادیه‌های صنفی، واحد بازرسی و نظارت اصناف وبازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت انجام می شود.

وی اظهار کرد: روند نظارت برواحدهای صنفی درمناطق مختلف استان جدی است و درصورت مشاهده تخلف با واحدهای متخلف به شدت برخورد می شود.

وی یادآورشد: تذکرشفاهی و کتبی، جریمه نقدی و پلمب واحدهای صنفی متخلف بخشی از فرایند برخورد قانونی با متخلفان است.

کریمی در پایان گفت: علاوه براین واحدهای صنفی متخلفی که اقدام به کم فروشی و یا گران فروشی می‌کنند نیز با پارچه نوشته به مردم معرفی می‌شوند تا از آنها خرید نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار