کد خبر: ۷۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 15 August 2015

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: در انتخابات با قاطعیت جلوی هرگونه تخلفات احتمالی گرفته می‌شود.

احمدفاضلیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به وظایف مهم قضات در دادگستری‌ها، اظهار کرد: قضات در دادگستری‌های کشور قبل از ورود به ساحت قضا باید سوگند یاد کنند که حق مظلوم را بستانند و از او دفاع کرده و در مقابل ظالم ایستادگی کنند.

وی قوه قضائیه را قوه مستقل خواند و افزود: قضات نیز باید مستقل باشند و در استان البرز تمام مسئولان از جایگاه خود شناخت دارند و تاکنون مشاهده نشده که مسئولی بخواهد در کار ما دخالت کند.

این مقام مسئول درباره احتمال صدور رای و حکم اشتباه در دادگاه، تصریح کرد: شجاعت قاضی باید این باشد که اگر یک رای را به اشتباه صادر کرد، به اشتباه خود اعتراف کند، ضمن اینکه در قانون آیین دادرسی جدید ماده 477 آورده شده که اگر یک قاضی رای برخلاف قانون صادر کند، رئیس دادگستری می‌تواند آن را به رئیس کل دادگستری انعکاس دهد و رای را نقض کند.

فاضلیان به انتخابات آینده اشاره کرد و درباره تدبیر دادگستری در برخورد با تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امسال قضات و مجموعه دادگستری باید خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم آماده کنند.

رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه وظیفه ما این است که اجازه ندهیم جرمی در انتخابات رخ دهد، یادآور شد: مقرر شده برای برگزاری انتخابات سالم نشستی با مسئولان امنیتی البرز داشته باشیم و با هرگونه تخلف مانند عوامل خرید و فروش آرا برخورد می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: در انتخابات با قاطعیت جلوی هرگونه تخلفات احتمالی گرفته می‌شود و همه تلاش می‌کنیم تا زمینه برای برگزاری انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم در این رویداد بزرگ فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار