معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی گفت: متاسفانه در دستگاه‌های اجرایی کشور گسل معناداری بین ایده و اجرا وجود دارد.
کد خبر: ۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 15 August 2015
به‌گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید محسن صادقی در نشست صمیمی اعضای گروه مشاوران جوان شهرداری بیان کرد: برگزاری این نشست می‌تواند مشخص کند که ما و شما جوانان چه ظرفیت‌هایی داریم تا از آن در مسیر درست استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان پنج ویژگی دارند، افزود: صراحت، صداقت، نوآوری، آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری ویژگی جوانان است.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی گفت: در ابعاد نگرشی، رفتاری و الگوپذیری این ویژگی‌ها نیازمند تقویت است.

صادقی در ادامه به مشکلات حوزه اجرایی در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات موجود در کشور و خراسان‌رضوی فقدان تصمیم و عدم شفافیت آن نیست؛ بلکه مهم‌ترین مشکل در حوزه اجراست.وی گفت: متاسفانه در کشور ما یک گسل معناداری بین ایده و اجرا وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که همیشه بهترین و عالی‌ترین تصمیم‌ها در حوزه‌های مختلف گرفته می‌شود، اما در حوزه اجرا متاسفانه مشکل وجود دارد.

همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی در این نشست خاطرنشان کرد: تقاضا داریم جوانان در عرصه ارتقای هویت شهری ایده‌پردازی کنند.سید کمال‌الدین حسینی با بیان اینکه یکی از چالش‌های شهر مشهد در حوزه جوانان ادغام‌نشدگی در شهر مشهد است، بیان کرد: یکی از انواع هویت‌ها در کنار هویت دینی، ملی و... هویت شهری است که متاسفانه یکی از چالش‌های شهر مشهد، کم‌رنگ‌بودن هویت شهری در آن است.وی افزود: در‌حال‌حاضر هویت شهری و ادغام‌شدگی در سایر شهرهای ایران که عامل موفقیت است، نمود بیشتری نسبت به شهر مشهد دارد.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد نیز در نشست صمیمی اعضای گروه مشاوران جوان شهرداری با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی یادآور شد: در جامعه ما به‌ویژه شهر مشهد، ظرفیت‌های مختلفی ازجمله ظرفیت جوانان وجود دارد که استفاده از آن تنها با تعامل و همکاری سازمان‌های شهری و استانی میسر می‌شود.

هادی قاسم‌پور افزود: در این راستا گروه مشاوران جوان شهرداری هشت سال پیش با رسالت افزایش مشارکت علمی و اجتماعی جوانان در عرصه مدیریت شهری راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مشارکت می‌تواند در زمینه‌های مختلفی باشد، تصریح کرد: یکی از این زمینه‌ها، عرصه پیشگیری است؛ به‌گونه‌‌ای که می‌توان از ظرفیت‌های جوانان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.قاسم‌پور ادامه داد: به هر میزان که جوانان را با ظرفیت‌ها و نقش‌آفرینی‌هایشان در عرصه مدیریت شهری آشنا کنیم، مشارکت اجتماعی در شهر و مدیریت شهری افزایش پیدا می‌کند.که اگر بتوانیم مطالبه‌گری و حساس‌سازی را در جوانان نهادینه کنیم، می‌توانیم بهره‌وری لازم را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار