رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: ۲۴ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال استان در معرض بیماری فشار خون بالا قرار دارند.
کد خبر: ۷۶۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 03 August 2019

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: ۲۴ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال استان در معرض بیماری فشار خون بالا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، سیدعباس موسوی امروز در مراسم تقدیر از جشنواره فشار خون و رسانه در مازندران با گرامیداشت روز خبرنگار بر ضرورت ارتقا سلامت در جامعه تاکید کرد و گفت: این بیماری به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های غیرواگیر عوارض زیادی را به جامعه وارد کرده و در گذشته یک سوم جمعیت بزرگسال کشور از فشار خون بالا رنج می‌بردند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آگاهی رسانی در زمینه‌های مختلف، شناسایی افراد بالای ۳۰ سال دارای فشار خون و آغاز درمان مناسب را از اهداف طرح ملی بسیج فشار خون در کشور عنوان کرد و افزود: ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزارنفر در این طرح ملی غربالگری شده و ۵۰۰ هزارنفر نیز داوطلبانه شرکت کردند.
سیدعباس موسوی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزارنفر براثر فشار خون بالا در جهان فوت می‌کنند افزود: در کشور نیز سالانه ۹۷ هزارنفر براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده که مازندران رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شرکت حدود یک میلیون و ۵۸۰ هزارنفر مازندرانی در طرح ملی غربالگری فشار خون و نیز حضور ۱۰۲ درصدی جمعیت بالای ۳۰ سال در این طرح گفت: نیمی از این افراد دارای فشار خون طبیعی و ۳۷۶ هزارنفر دارای فشار خون بالا (برابر با ۲۴ درصد) و در منطقه زرد قرار داشته در حالیکه این میزان در دوره قبل ۲۱۰ هزارنفر (۱۳ درصد) بوده است.
سیدعباس موسوی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان برای اجرای طرح ملی غربالگری فشار خون در مازندران هزینه شده است، از موفقیت بیش از ۱۰۰ درصدی دانشگاه در تحقق این طرح ملی با توجه به مهمانپذیربودن استان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مشارکت ۴ هزار سنجش گر در طرح بسیج ملی فشار خون استان اشاره کرد و افزود: رژیم غذایی، کم تحرکی، مصرف دخانیات و مصرف بالای نمک به ویژه در نان سنتی از دلایل این بیماری محسوب می‌شود.
سیدعباس موسوی به کسب رتبه چهارم کشوری این دانشگاه در اجرای طرح بسیج ملی فشار خون گفت: طرح بسیج ملی فشار خون از ۱۷ خرداد تا ۱۷ تیر امسال در سراسر کشور اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار