مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: پس از رایزنی‌های انجام شده و موافقت استاندار، میزبانی رقابت‌های فوتسال ۲۰۱۹ مردان غرب آسیا به شهر ارومیه واگذار شد.
کد خبر: ۷۶۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 24 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عبدالله چمن‌گلی  افزود: برای کسب امتیاز میزبانی این رویداد آسیایی تلاش زیادی شده به طوری که طی خرداد ماه امسال «ریموند باسکاران و آلن پانگ» نمایندگان رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به همراه «داود پرهیزکار» رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال و «امیر خسروی» مشاور دبیرکل فدراسیون فوتبال برای بازدید امکانات و تجهیزات به شهر ارومیه سفر کرده بودند.

وی بیان کرد: بسیار خرسندیم که با موافقت میزبانی این مسابقات در ارومیه بار دیگر شور و نشاط اجتماعی را به مردم این شهر و آذربایجان غربی هدیه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این مسابقات با شرکت تیم‌های ایران، افغانستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و نپال طی روزهای ۲۴ مهرماه تا ۵ آبان ماه در سالن ۶ هزار نفری غدیر برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: در صورت رضایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از میزبانی ارومیه، این شهر میزبانی مرحله نهایی فوتسال قهرمانی مردان آسیا را نیز اخذ خواهد کرد.

چمن‌گلی افزود: طی چند روز گذشته نیز پس از ماه‌ها پیگیری های و با موافقت استاندار آذربایجان غربی میزبانی جام جهانی ۲۰۱۹ کشتی نیز به شهر ارومیه واگذار شد و این امر نشان‌دهنده اطمینان مسوولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی به آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: خرداد ماه امسال نیز شاهد میزبانی شایسته ارومیه از دیدارهای هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال با حضور تیم‌های ملی لهستان، کانادا، روسیه و ایران از ۲۴ تا ۲۶ خرداد ماه جاری بودیم که این مسابقات با کیفیت‌ترین میزبانی شهر ارومیه در سطح جهانی محسوب می‌شود.

چمن‌گلی با قدردانی از تلاش «محمدمهدی شهریاری» در راستای کسب میزبانی این رقابت‌ها تاکید کرد: جامعه ورزش استان قدردان زحمتها و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی به خاطر میزبانی و حمایت‌های انگیزه‌بخش است.

موضوع میزبانی شهر ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال نیز در دی سال گذشته تصویب و نهایی شد و نخستین گام‌ها برای میزبانی باشکوه و بدون مشکل در این خصوص طی این مدت برداشته شد تا نام ارومیه در تاریخ این رقابت‌ها به یادگار بماند؛ اکنون گام دیگری برای یک میزبانی دیگر در عرصه جهانی برداشته می شود؛ گامی که می‌تواند گردشگران بسیاری را به ارومیه بکشاند و علاوه بر رونق اقتصادی این شهر، ظرفیت‌های آن را در عرصه بین‌المللی به رخ بکشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار