کد خبر: ۷۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳ 13 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد گفت : از مقدار ۸۰ هزار تن شیر مصرفی استان در ماه فقط ۳۰ درصد از آن به صورت بسته بند ی و درچارچوب قوانین بهداشتی توزیع و بقیه به صورت سنتی و غیر بهداشتی به بازار عرضه میشود .

وب افزود، تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت در استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه عرضه غیر بهداشتی لبنیات از تولید تا مصرف سلامت مصرف کنندگان رادر این استان تهدید میکند افزود: ماهانه ۵۶ هزارتن شیر خام بدون کنترل و نظارت بهداشتی به صورت فله ای در لبنیات فروشی ها و بستنی بندی های سنتی توزیع میشود که با توجه به فاسد شدن سریع شیر و نبود فرایند بهداشتی در چرخه تولید حمل و توزیع، امکان سرایت بیماریهای میکروبی بویژه تب مالت را دراستان تشدید کرده است .

مدیر کل دامپزشکی استان هم گفت : براساس گزارش مرکز بهداشت استان از ۱۲۰ واحد صنفی بسته بندی لبنیات سنتی در استان ۹۰ در صد از آنان مجوز و پروانه فعالیت ندارند .

بهمنش افزود : ۷۰ درصد از نمونه برداریهای بهداشتی از این صنوف آلوده به کپک و میکروبهای خطر ناک است که به شدت سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با واحد بهداشت محیط، مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار