رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان: چهارشنبه آخرین مهلت اصلاح پرونده‌هاست و از سیل‌زدگان می‌خواهیم که در تکمیل آنها تسریع کنند
کد خبر: ۷۵۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 24 June 2019

 

تابناک / رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان گفت: بانک‌ها پس از چند هفته تعلیق در پرداخت تسهیلات ساخت و بازسازی مسکن مناطق سیل‌زده، پرداخت این تسهیلات را از شنبه هفته جاری آغاز کرده‌اند.  بنابراین از سیل‌زدگان می‌خواهیم تکمیل پرونده‌های خود را تسریع کنند.

نصرالله دهقانی در نشست بررسی بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده شهرستان اهواز بیان کرد: آیین‌نامه‌هایی که به ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌های عامل نیاز داشت هم ابلاغ شده است. وی گفت: برخی پرونده‌ها که برای ارائه تسهیلات در اختیار بنیاد مسکن قرار دارند دچار اشکالاتی هستند که به بررسی و اصلاح نیاز دارند.

دهقانی با تاکید بر این‌که چهارشنبه هفته جاری مهلت نهایی برای اصلاح پرونده‌هاست، افزود: منابعی که دولت برای ارائه تسهیلات اختصاص داده بسیار محدود است و مردم باید هرچه سریع‌تر با تکمیل پرونده‌های خود به دریافت مبالغ در نظر گرفته ‌شده اقدام کنند. رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان اظهار کرد: با فرآیند تعیین‌ شده، پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان آسان شده به طوری که ضمانت‌نامه‌های این وام‌ها به شکل زنجیره‌ای است.


دلیل خسارت سنگین سیل فروردین

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان نیز در این نشست گفت: اجرای کرسی‌چینی و شناژ غیراصولی منازل روستایی باعث ایجاد حجم سنگین خسارت در روستاهای خوزستان در جریان سیل فروردین امسال شد. «مسعود انصاری» با تاکید بر ایمن‌سازی واحدهای روستایی آسیب‌دیده یادآور شد: با توجه به برخی نگرانی‌ها در خصوص وارد آمدن خسارت‌های احتمالی در آینده به واحدهای مسکونی، لازم است که به منازل احداثی کد ارتفاعی داده شود و از این طریق پیشگیری لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به برخی سوالات مبنی بر این‌که آیا واحدهایی که پیش از ارائه وام اقدام به بازسازی کرده‌اند می‌توانند از امتیازات دولتی و تسهیلات دولتی استفاده کنند، گفت: برخی از مردم در شرایطی و با سختی توانسته‌اند مبالغی را برای تعمیر یا ساخت تامین کنند که این افراد نیز از همه امتیازات بهره‌‌مند می‌شوند.

انصاری با بیان این‌که مردم در ساخت منازل به توصیه کارشناسان توجه کنند، تاکید کرد: هیچ‌گونه تسهیلات و امتیازی به واحدهایی که در خارج از حریم روستاها ساخته شود، اختصاص نمی‌یابد. این ساخت و سازها خلاف قانون است و با توجه به رصد دستگاه‌های نظارتی، به صاحبان این منازل تسهیلاتی پرداخت نمی‌شود. مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان افزود: اما اگر اهالی به تامین زمین ساخت واحد مسکونی در حریم روستا اقدام کنند، می‌توانند از همه امتیازات بهره‌مند شوند.


خوزستان بودجه خسارت سیل گرفت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی خوزستان نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سهم خوزستان از قانون بودجه سال 98 برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در بخش‌های دولتی و مردمی به ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسید که بخشی از آن یا ابلاغ شده یا در مرحله تصویب هیات‌وزیران است.

«امید حاجتی» گفت: علاوه بر 9۲۶۰ میلیارد ریالی که بابت جبران بلاعوض خسارات مردم در بخش کشاورزی تامین و به استان ابلاغ شد، ۶۱۰ میلیارد ریال دیگر از مواد ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه برای انجام اقدامات پیشگیرانه و هزینه‌هایی که برای تقویت سیل‌بندها انجام شده بود، به استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی وزارت کشور به استانداری خوزستان برای انجام این هزینه‌ها افزود: علاوه بر این، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) ۱۰ هزار بسته حمایتی برای خسارت‌دیدگان سیل خوزستان در نظر گرفته که مراحل توزیع آن آغاز شده است. حاجتی تاکید کرد: عمده این بسته‌ها بین روستاییانی که لوازم زندگی آنها در سیلاب آسیب دیده است، توزیع می‌شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: سیل زدگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار