فرماندار مشگین شهر به ضرورت احیای استعداد این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 12 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم امامی صبح چهارشنبه در بازدید از روند ساماندهی بقعه شیخ حیدر تصریح کرد: ما آثار متعدد میراثی و باستانی در این منطقه داریم که استعداد متمایز مشگین شهر را اثبات می کند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق مشگین شهر از جمله منطقه باستانی شهر یری می توان تاریخ چندین هزار ساله را مشاهده کرد، متذکر شد: ضروری است نسبت به ساماندهی و احیای آثار میراثی اهتمام جدی شود.

فرماندار مشگین شهر از جمله برنامه های در دست اجرا را راه اندازی موزه مشگین شهر در محل سابق و مجاور بقعه شیخ حیدر دانست و بیان داشت: در نظر داریم آثار فاخر شهرستان که به دلیل نبود موزه به جاهای دیگر منتقل شده را باز گردانیم.

امامی با ذکر مثالی به جام زرین کشف شده در این منطقه اشاره و تاکید کرد: در نظر داریم آثاری از این دست که در موزه های مختلف نگه داری می شود را به موزه شهرستان منتقل کنیم.

وی برنامه دیگر احیای مواریث فرهنگی را احداث سایت موزه در محل شهر یری به وسعت ۴۰۰ هکتار برشمرد و یادآور شد: در سفر معاون اول رئیس جمهور قول مساعد برای حمایت از راه اندازی این سایت موزه طرح شده و ما امیدواریم به زودی این طرح را عملیاتی کنیم.

فرماندار مشگین شهر یکی از اصلی ترین برنامه های ساماندهی آثار تاریخی را ساماندهی بقعه شیخ حیدر عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه قرار بود ساماندهی تا به امروز به اتمام برسد به دلیل پرداخت نشدن اعتبار شهرستانی به پیمانکار با تاخیر مواجه شد.

به گفته امامی در حال حاضر مشکل تزریق اعتبار رفع شده و با سرعت مطلوب این طرح در دست اجرا است و تا پایان این ماه عملیات ساماندهی به اتمام خواهد رسید.

وی بازگشایی خیابان آیت، احداث پارکینگ و واحدهای تجاری و همچنین ساماندهی موزه جدید مشگین شهر را از بخش های مختلف این طرح دانست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار