«جرند کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه گفت که مرحله نخست طرح صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» بر سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در اراضی فلسطینی، مصر، اردن و لبنان تمرکز دارد.
کد خبر: ۷۵۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 22 June 2019

تابناک / به گزارش اسکای نیوز، کوشنر گفت: نخستین مرحله از طرح خاورمیانه ترامپ پیشنهاد سرمایه گذاری به ارزش ۵۰ میلیارد دلار در اراضی فلسطینی، مصر، اردن و لبنان را می‌کند.

وی افزود: در این طرح همچنین برقراری یک راه ارتباطی از کرانه باختری به نوار غزه با هزینه پنج میلیارد دلار پیش بینی شده است.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که طرح معامله قرن ترامپ نخست بر اقتصاد تمرکز دارد که شامل ۱۷۹ طرح در حوزه زیرساخت‌ها و بخش اشتغال است.

قرار است ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه بحرین اولین مرحله اجرای معامله قرن برگزار شود و از اهداف این نشست جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: معامله قرن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار