نماینده دادستان با اشاره به اینکه رضوی بیش از ۱۰۰ ورود و خروج به کشور داشته است، گفت: او در مواردی به همراه منشی خود به سفر اروپا می‌رفته است.
کد خبر: ۷۴۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ 20 May 2019

 اروپاگردی هادی رضوی با پول بیت‌المال به همراه خانم منشی

 

تابناک / به گزارش مشرق، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سیدهادی رضوی صبح امروز در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌مقام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قهرمانی نماینده دادستان با اشاره به اینکه رضوی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانتنامه دریافت کرده است، گفت: وی ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه و ۱۰۴ میلیارد تومان هم از بانک‌های دی، اقتصادنوین، مسکن، تجارت و صادرات دریافت کرده است.

 

نماینده دادستان با اشاره به اینکه شگرد رضوی در دریافت این تسهیلات یکسان بوده است، افزود: وی از طریق شرکتهای رهپویان کوثر و آتیه‌سازان فاطمی تسهیلات و از طریق شرکت شایگان‌تجارت آتیه ضمانتنامه دریافت می‌کرده است.

قهرمانی سپس به درخواست سال ۹۱ هادی رضوی برای دریافت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشاره کرد و گفت: در این رابطه ۲.۵ میلیارد تومان تصویب می‌شود، اما یک ماه و نیم بعد ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به حسابش واریز می‌شود و این در حالی است که خانم رام یکی از کارشناسان بانک سرمایه بارها اعلام کرده است که رضوی نه تنها صلاحیت دریافت ۲۰ میلیارد تومان را ندارد بلکه به علت عدم ارائه مفاصاحساب و صورتهای مالی حتی استحقاق دریافت ۲.۵ میلیارد تومان را هم ندارد.

در ادامه نماینده دادستان از خانم رام خواست تا جزئیات گزارش خود را بیان کند که وی نیز در توضیحاتی گفت: فشار روی ما بسیار بود و می‌گفتند که گزارشها را چگونه بنویسیم تا فقط نوشته‌ای از کارشناس داشته باشند. من پرونده را بررسی و طبق مدارک داده شده گزارش می‌دادم چند سال از این پرونده گذشته و من درباره جزئیات آن حضور ذهن ندارم.

پس از اظهارات خانم رام، نماینده دادستان با اشاره به اینکه سیدهادی رضوی با وجود تمام گزارشهای منفی خانم رام توانسته ۶۰ میلیارد تومان برای شرکت فاطمی وام بگیرد، تصریح کرد: ایشان که می‌گویند آقای علی‌محمدی او را به کوچه پایینی برده و درخواست رشوه کرده است، آقای علی‌محمدی برادر عزیزمان که فسادهای بانک سرمایه را شخم زده و هر استعلامی که ما خواستیم به ما داده است.

قهرمانی سپس به نقش مشترک امامی و رضوی و پاسکاری آنها برای غارت بانک سرمایه اشاره کرد و افزود: رضوی ابتدا مصوبه هیئت مدیره را با کاهش وثیقه از ۵۰ درصد به ۲۷ درصد گرفته است.

نماینده دادستان در اینجا خطاب به رضوی گفت: آیا شما را برای کاهش وثیقه به کوچه پشتی نبردند؟ آقای رضوی نامه می‌زند که به جای وثیقه از من پول بگیرید و آقای امامی آن پول را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رضوی با تسهیلاتی که اخذ کرده ملک و ماشین خریده و همان املاک را به رهن بانک برده و پول آقای امامی را گرفته و به او پس داده است، افزود: پول‌های امامی را نیز به حساب شرکتهای کارتن خواب ریخته است.

قهرمانی در ادامه تشریح شیوه کار رضوی با اشاره به نامه درخواست او برای افزایش مدت سررسید تسهیلاتش از ۶ ماه به ۲ سال گفت: او در این درخواست مدعی شده که مشغول به کار بازرگانی است، آیا خرید ملک و ماشین کار بازرگانی است؟

نماینده دادستان سپس به توضیح درباره تهیه قراردادهای جعلی توسط رضوی برای ظاهرسازی کار بازرگانی اشاره کرد و افزود: قراردادی به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان با شماره ثبت شرکت مهرگان‌کالای پیام به بانک ارائه کردند که شماره ثبت درج شده در قرارداد با شماره ثبت شرکتها مغایرت دارد و این قرارداد جعلی است.

قهرمانی سپس به ارائه قراردادی توسط رضوی با فردی به نام جهانبانی به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: خود آقای جهانبانی می‌گوید تعداد دوربین‌هایی که در این قرارداد ثبت شده در توان او نیست.

نماینده دادستان در ادامه به قرارداد جعلی رضوی با شرکت مهام مهرپویان اشاره کرد و گفت: شماره ثبت این شرکت نیز با شماره ثبت شرکتها مغایر است و فردی به نام مهام اصلاً در این شرکت وجود ندارد.

قهرمانی از قرارداد رضوی با گروه دسیه که فردی به نام امیررضا فروزانراد نایب رئیس هیئت مدیره آن است نام برد و گفت: این فرد که الان در دبی یا کشور دیگری متواری است غارتگر بیت‌المال در بانک رفاه است و قرارداد رضوی با او نیز صوری است.

وی به قرارداد رضوی با شرکت مریل و جعل مهر این شرکت اشاره کرد و افزود: رضوی دو قرارداد با این شرکت دارد که متن هر دو واحد است.

نماینده دادستان سپس به شکایت این شرکتها از رضوی و ادعای او مبنی بر گرفتن قرار منع تعقیب اشاره کرد و گفت: اداره مالیات برای گرفتن مالیات این قراردادها به سراغ شرکتها رفته و آنها گفته‌اند که ما نه قراردادی داریم و نه رضوی را می‌شناسیم و پس از آن موج شکایتها شروع می‌شود.

قهرمانی سپس به دشمن‌تراشی رضوی برای خود اشاره کرد و افزود: وی مدعی است که دشمنانش این قراردادها را در پرونده بانک سرمایه گذاشته‌اند، اما قاضی فضلعلی با این استدلال که این قراردادها در بانک دی و تجارت هم وجود دارد قرار جلب به دادرسی برای رضوی صادر کرده است.

نماینده دادستان همچنین به وجود فاکتوری از شرکت ژرف‌اندیشان بازار و ارائه آن توسط رضوی اشاره کرد و افزود: این شرکت وجود خارجی ندارد؛ آقای رضوی ابتدا گفتند که فاکتورها را درصدی خریده‌ام و بعد هم مدعی شد که دشمنی به نام خانم خلیلی دارد که فاکتورها را در پرونده او گذاشته و الان هم از دنیا رفته است.

قهرمانی سپس به تشریح کیفیت دریافت ضمانتنامه توسط رضوی پرداخت و در این باره گفت: بانک سرمایه در مصوبه‌های کیلویی که برای رضوی صادر می‌کرده ضمانتنامه تعهد پرداخت دی و ضمانتنامه گمرکی را مستثنی کرده بوده است.

وی به قرارداد رضوی با شرکت دولتی پشتیبانی امور دام برای واردات گوشت منجمد گوساله و مرغ منجمد به مبلغ ۲۷.۵ میلیارد تومان طی ۳ قرارداد اشاره کرد و افزود: بابت این قرارداد ۲ چک ۹ میلیارد تومانی و یک چک ۹.۵ میلیارد تومانی به امور دام می‌دهد و سپس یک قرارداد جعلی به مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان یعنی ۱۰ برابر قرارداد اصلی برای اخذ ضمانتنامه تعهد پرداخت به بانک سرمایه ارائه می‌دهد که موضوع آن تجهیز سردخانه بوده و با چک و سفته و بدون وثیقه دریافت شده است.

نماینده دادستان در این باره افزود: رضوی گوشت را می‌گیرد، در بازار می‌فروشد، پولش را به جیب می‌زند و ریالی هم به شرکت دولتی پشتیبانی امور دام نمی‌دهد و چکش هم برگشت خورد.

نماینده دادستان سپس لیستی از خریدهای رضوی و همدستانش را ارائه داد و افزود: ۷۸ هزار و ۳۵۰ متر مربع ملک در نوشهر خریدند که شامل ۳ ویلای لوکس برای رضوی، دلاویز و امامی است. ملکی در خیابان آفریقا به مساحت ۴۵۰ متر خریدند در خیابان احمد قصیر، یک ملک ۵ طبقه‌ای به مساحت ۲۶۰ متر در هر طبقه خریدند به اسم منشی‌شان خانم زهرا شریف‌کاظمی ملک خریداری و رهن کرده‌اند و بی‌ام‌و ایکس ۴ برای او خریده است، دو ملک در خیابان فرشته از آقای امامی خریده است با پول معلم‌ها خودرو مازراتی، بنز اف ۵۰۰، سوزوکی، تویوتای راوفور و موتورسیکلت ان‌دی‌اگوستا خریداری کرده است.

 

قهرمانی با اشاره به اینکه رضوی مدعی است که تسهیلات او برای سرمایه در گردش بوده است، تصریح کرد: نه آقای رضوی، این تسهیلات برای گردش بوده است شما ۱۰۰ ورود و خروج به کشور داشته‌اید و به کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین سفر کرده‌اید و در مواردی با خانم شریف‌کاظمی با هم بوده‌اید و مبالغی را برای خرید ارز برای این سفرها اختصاص داده‌اید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغ قابل توجهی از پول‌ها را برای سریال شهرزاد اختصاص داده‌اند، گفت: رضوی در پاسخ بازپرس مبنی بر اینکه پول‌ها را چه کار کرده است، گفته که آنها را صرف خرید وثیقه‌ها، بازپرداخت تسهیلات، هزینه‌های جواز، سرمایه‌گذاری ۷.۵ میلیاردی در شهرزاد و سرمایه‌گذاری ۹۰ درصدی در فیلم کمدی بی‌حساب کرده است.

نماینده دادستان سپس با اشاره به ادعای دینداری رضوی به استفاده او از شیوه ربوی اشاره کرد و افزود: رضوی در دوم آذرماه سال ۹۳ به شعبه اسکان نامه زده و درخواست آزاد کردن سپرده نقدی‌اش را کرده و گفته است که به جای آن سود بانکی بالا معادل ۳۱ درصد می‌پردازد در حالی که این فرد مدعی دینداری و مخالفت با نزول‌خواری است.

قهرمانی گفت: پرونده شما آن‌طور که وانمود می‌کنید سیاسی نیست بلکه اقتصادی است و شما مفسد اقتصادی هستید و با تمام مفسدان اقتصادی به شدت برخورد می‌شود. ما شما را داماد نتانیاهو نمی‌دانیم و برخلاف آنچه فکر می‌کنید، آدم مهمی نیستید و فقط یک مفسد اقتصادی هستید.

رضوی هم در پاسخ به اظهارات نماینده دادستان گفت: امروز آقای قهرمانی هرچه بی‌احترامی کرد، سکوت می‌کنم چون حق اعتراض ندارم ولی مستنداتی دارم که به دادگاه ارائه می‌دهم تا کذب اظهارات او مشخص شود. اتفاقاً هم منش سیاسی من با کسی که مرا به او منتسب می‌کنید تفاوت دارد و هم جریان سیاسی که در آن هستم، با آن جریان فرق می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار