جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در شروع رقابت‌های انتخاباتی خود خواستار وحدت آمریکایی‌ها شده و ترامپ را آماج حملات لفظی خود قرار داد.
کد خبر: ۷۴۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 19 May 2019

 مبارزات انتخاباتی بایدن با حمله به ترامپ شروع شد

 

تابناک / به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در شروع رقابت‌های انتخاباتی خود خواستار وحدت آمریکایی‌ها شده و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را آماج حملات لفظی خود قرار داد.

بایدن نامزد برجسته حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از دیگر نامزد‌های دموکرات نیز انتقاد کرده و گفت که برای شکست دادن ترامپ در انتخابات سال آینده، فقط «خشم» کافی نیست.

بایدن که در فیلادلفیا در ایالت پنسلیوانیا سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «برخی می‌گویند که دموکرات‌ها نمی‌خواهند سخنی درباره وحدت بشنوند. آن‌ها می‌گویند که دموکرات‌ها عصبانی هستند و هر قدر که کارزار شما عصبانی‌تر باشد شانش بهتری دارید که نامزد حزب دموکرات شوید. من این را قبول ندارم.»

معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفت که پیام وی خطاب به رای دهندگان دموکرات، جمهوریخواه و مستقل است.

حدود ۶ هزار نفر در تجمع انتخاباتی بایدن حضور داشتند. ۲۳ نامزد دیگر از حزب دموکرات به رقابت‌های انتخاباتی پیوسته اند، اما بایدن به نحوی عمل کرده که گویی این نامزد‌ها رقیب وی نبوده و حریف اصلی وی ترامپ است.

وی در ادامه سخنرانی اش در فیلادلفیا گفت: «مردم آمریکا اگر خواهان رئیس‌جمهور هستند که به اختلافات ما دامن بزند، با مشت گره کرده، دستان بسته و سنگدلی کشور را اداره کند، از مخالفان اهریمن بسازد و نفرت پراکنی کند، به من نیازی ندارد. آن‌ها رئیس جمهور دونالد ترامپ را دارند.»

او در پاسخ به منتقدانی که وعده وی برای همکاری با جمهوریخواهان در صورت راهیابی به کاخ سفید را غیرواقع بینانه خوانده اند، اظهار داشت: «می‌خواهم سخنی شجاعانه بگویم. من می‌دانم چه کاری انجام بدهم که دولت کارآمد باشد. من پیش از این نیز برای ایجاد اجماع و کارآمد کردن دولت تلاش کرده ام.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار