با تشدید اختلافات بین چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری، این کشور در حال فروش گسترده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا است.
کد خبر: ۷۴۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 19 May 2019

 چین دلارهایش را حراج کرد

 

تابناک / به گزارش راشا تودی، چین به عنوان بزرگ‌ترین دارنده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا در حال فروش بخش بزرگی از اوراق در اختیار خود است به گونه‌ای که طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، حجم اوراق دلاری در اختیار این کشور تا پایان ماه مارس به ۱.۱۲ تریلیون دلار کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در دوازده ماه اخیر چین حدود ۶۷.۲ میلیارد دلار از اوراق در اختیار خود را واگذار کرده است تا دارایی‌های این کشور در این قسمت با کاهش ۵.۶ درصدی همراه شود. چین در حال حاضر ۷ درصد کل اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد.

به نظر می‌رسد اختلاف چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری و جنگ تعرفه‌ای با توجه به رفتار اخیر چین در بازار اوراق قرضه تشدید خواهد شد. چین پیش تر نیز با هدف حمایت از ارزش پول ملی خود اقدام به فروش این اوراق کرده بود.

شیراگ میرانی، استراتژیست بانک "یو بی اس" گفت: تداوم روند فروش اوراق قرضه توسط چین می‌تواند باعث تحولاتی در بازارهای جهانی و کاهش چشمگیر بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا شود.

در حال حاضر پس از چین، ژاپن با در اختیار داشتن ۱.۰۸ تریلیون دلار از اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا در رده دوم و انگلیس با ۳۱۷.۱ میلیارد دلار در رده سوم قرار گرفته است.

در حال حاضر آمریکا ۶.۴۷ تریلیون دلار بدهی به کشورهای جهان به صورت اوراق قرضه وزارت خزانه داری دارد که در مقایسه با سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار