استاندار گیلان با اشاره به کاهش هزینه تمام شده تولید و نیز رشد و رونق اقتصادی از طریق حمل و نقل ریلی گفت: ورود مواد اولیه از طریق شبکه ریلی می‌تواند تا یک سوم، هزینه تولید را برای فعالان اقتصادی استان کاهش دهد.
کد خبر: ۷۴۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 05 May 2019

 کاهش یک سوم هزینه تولید برای فعالان اقتصادی از طریق خط ریلی

 

 ایرنا: مصطفی سالاری روز یکشنبه در حاشیه ورود نخستین قطار باری به ایستگاه راه آهن گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز پس از گذشت دو ماه از افتتاح رسمی راه آهن، بخش باری این شبکه حمل و نقلی نیز راه اندازی شده و محموله شمش آهن که با 9 واگن قطار امروز وارد گیلان شده، سرآغازی برای توسعه حمل و نقل ریلی در استان است.


وی با اشاره به برنامه حرکت قطار مسافری گیلان اظهار داشت: به منظور تسهیل حمل و نقل مسافر در استان همه روزه تردد قطار از رشت به تهران و یک روز در هفته از رشت به مقصد مشهد مقدس بدون وقفه زمانی، صورت می گیرد که استقبال عمومی خوبی را به همراه داشته و ضروریست مسئولان راه آهن نیز برای رفع مشکلات موجود و تسهیل استفاده شهروندان از راه آهن تلاش کنند.


به گزارش ایرنا اولین محموله 700 تنی شمش فولاد امروز از طریق خط آهن خوزستان به قزوین و سپس به ایستگاه راه آهن رشت وارد شد.


نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. 


راه آهن قزوین - رشت 53 تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود 9 کیلومتر پل بزرگ و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. 


یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار