برای نخسین بار طرح تفکیک زباله از مبدا با حمایت از متخصصان جوان بومی از خرداد پارسال آغاز و هم اکنون در16 روستا درحال اجراست.
کد خبر: ۷۳۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 30 April 2019

برای نخسین بار طرح تفکیک زباله از مبدا با حمایت از متخصصان جوان بومی از خرداد پارسال آغاز و هم اکنون در16 روستا درحال اجراست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، این طرح برای نخستین بار یکپارچه و تخصصی با حمایت از متخصصان جوان بومی از خرداد پارسال با مصوبه شورای اسلامی و بخشداری بخش مرکزی شهرستان رامسر و حمایت های همزمان آنها تحت نظارت موسسه بازیافت مازندران آغاز و هم اکنون در16 روستا این شهرستان درحال اجراست.
این روستاها شامل کلایه بن، چالکرود، آسیابسر، شستا، جواهرده، لات محله، لپاسرک، لوسر، مازوباغسر، اربکله، گاولیماک، استل کنار، بامسی، گالش محله، توبن و سیاسان با وجود رابطان (بانوان حامی بازیافت روستاها) فعالیت می کنند.
هدف طرح تفکیک زباله از مبدا کاهش حجم زباله تر، ایجاد فرهنگ روش صحیح مصرف و نیز بازیافت زباله بر اساس شرایط هر روستا با همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی مربوطه در حال پیگیری بوده و شامل تعیین وضعیت زباله خانوار و اصناف با طرح کدگذاری برای نخستین بار در روستاهای مازندران، تشکیل گروه بانوان حامی بازیافت در نقش رابطان پسماند در هر روستا، فرهنگ سازی در مدارس و نیز تشکیل گروه حامیان کوچک بازیافت در هر روستا، پاکسازی و توجه به زیباسازی روستا به همراه مباحث بازیافتی، اجرا طرح های تشویقی برای میل به انجام طرح توسط مردم و ابتکار خلاقانه در پیشبرد بهتر طرح با همکاری مسئولان و اختصاص بودجه سالانه مدیریت پسماند روستاها و نیز مشارکت مردم روستاها این مناطق است.
با اجرای این طرح شاهد کاهش 50 درصدی حجم زباله تر و مشارکت 80 درصدی مردم در موضوع تفکیک زباله از مبدا در برخی روستاها بوده و 400 دانش آموز نیز آموزش دیده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار