استاندار کرمانشاه گفت:مهمان‌نوازی از سوابق روشن کرمانشاهیان است و این مهمان‌نوازی درخصوص میزبانی از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از اهمیتی مضاعف برخوردار است.
کد خبر: ۷۳۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ 29 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، عصر امروز اولین جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

بازوند استاندار کرمانشاه در این جلسه گفت : صرف‌نظر از فرجام بازگشایی مرز خسروی، حدود ۸۰ درصد از زائرینی که از مرز مهران نیز خارج میشوند از استان کرمانشاه عبور میکنند.

وی افزود: مهمان‌نوازی از سوابق روشن کرمانشاهیان است و این مهمان‌نوازی درخصوص میزبانی از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از اهمیتی مضاعف برخوردار است و هرساله موکب‌های متعددی به شکل خودجوش و‌ مردم از زائرین امام حسین پذیرایی میکنند.

بازوند خاطر نشان کرد : ناوگان حمل و نقل ریلی استان کرمانشاه از نظر واگنهای مورد استفاده نیاز به بازنگری و تجهیز دارد تا بخشی از حجم تردد زائرین از این طریق انجام گیرد، خیلی امیدواریم که با توجه به تفاهمنامه مربوط به سفر نخست‌وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران، تدارکات و آمادگی لازم از طرف دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی انجام شود.

وی در ادامه افزود : زیرساختهای موجود در مرز خسروی کارآمدتر از دیگر پایانه‌های مرزی غرب کشور است و باید از این ظرفیت برای پذیرایی از زائرین استفاده شود.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت : اگر به لطف خدا مرز خسروی بازگشایی شود، برای ایام اربعین نیاز داریم که یکی از شهرداریهای قدرتمند مراکز استانها به عنوان معین شهرداری قصرشیرین به این شهر اعزام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار