اردکانیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:
وزیر نیرو با اشاره به مدیریت در مناطق پایین دست خوزستان و کاهش خسارت های احتمالی، گفت: نگرانی از حیث روان آب‌های ناشی از ذوب برف‌های اطراف کارون و کرخه نداریم.
کد خبر: ۷۳۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 26 April 2019

رضا اردکانیان در حاشیه بازدید از عملیات احداث سد لاسک در شهرستان شفت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت سدهای استان خوزستان، اظهار کرد: امسال با توجه به بارش‌های فراوان، روان آب‌های زیادی در استان خوزستان جاری شده است.

وی به برنامه ریزی برای کنترل این وضعیت و تلاش کارشناسان و متخصصان مدیریت سیلاب اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود ۱۵ کیلومتر برف در دو حوزه کارون بزرگ و کرخه و روان آب ناشی از ذوب برف‌ها که می‌تواند حتی به ۱.۵ تا ۲ میلیارد متر مکعب برسد تمهیدات لازم برای ایجاد حجم خالی مورد نیاز در سدهای متعدد استان خوزستان اندیشیده شده است.

اردکانیان تأکید کرد: در کنار مدیریت فعلی در پایین دست و کاهش خسارت‌های احتمالی نگرانی از حیث روان آب‌های ناشی از ذوب برف‌های این دو منطقه نخواهیم داشت.

وی همچنین به سفر خود به استان گیلان و بهره‌برداری از پروژه سد لاستیکی باغبانان شهرستان فومن و بازدید از آغاز عملیات اجرایی احداث سد لاسک در شهرستان شفت نیز اشاره کرد و گفت: هر دو پروژه سهم مهمی در تأمین منابع آب کشاورزی، آب شرب و حق آبه های زیست محیطی دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: استان گیلان یکی از استان‌های پربارش کشور است که در شرایط نرمال سالانه حدود ۵ میلیارد متر مکعب باران و روان آب‌های سطحی ناشی از آن دارد متأسفانه به دلیل نبود مخازن ضروری مورد نیاز و با توجه به اینکه مصرف این استان حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب است اما در طول سال ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب دیگر نیز از سایر استان‌ها وارد این گیلان شده که این موضوع سبب بروز مشکلات فراوان در سال‌های خشک می‌شود..

اردکانیان تأکید کرد: برای حفظ محیط زیست گیلان نیازمند حفظ کشاورزی، تأمین معیشت کشاورزان و ایجاد سدها با توجه به ملاحظات زیست محیطی و انجام طرح‌های استحصال آب در استان و توسعه آنها هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ سد لاستیکی و همچنین طرح ساماندهی آب بندان ها در استان گیلان در حال اجرا است، گفت: نیازمند افزایش اجرای چنین طرح‌های در استان گیلان هستیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار