تابناک کهگیلویه وبویر احمد
خطبه های نماز جمعه این هفته استان تحت تاثیر روز خبرنگار بوده وهر یک از خطیبان جمعه مناطق مختلف استان از زاویه ای به این موضوع پرداخته وبه بیان دیدگاه وانتظارات خود از خبرنگاران ورسانه ها پرداختند
کد خبر: ۷۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 07 August 2015
خطبه های نماز جمعه این هفته استان تحت تاثیر روز خبرنگار بوده وهر یک از خطیبان جمعه مناطق مختلف استان از زاویه ای به این موضوع پرداخته وبه بیان دیدگاه وانتظارات خود از خبرنگاران ورسانه ها پرداختند.

یاسوج
خطیب:آیت الله حسینی

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به 16 مرداد سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در سال 59، اظهار کرد: اگر جهاد علمی و فرهنگی همراه با یکدیگر باشد جامعه‌ای پویا خواهیم داشت.

امام جمعه یاسوج با بیان این که این دو نوع جهاد تا حد قابل قبولی رشد یافته است، گفت: ایران در زمینه پیشرفت علمی موفق عمل کرده و ما از اوایل انقلاب تاکنون به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

وی در ادامه با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران سربازان فداکار میدان فرهنگ و روشنگران جامعه و انتقال دهندگان حقایق به مردم هستند.

حسینی در ادامه افزود: خبرنگاران اخبار، گزارش‌ها را دقیق و شفاف و به‌موقع انتشار دهند.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده که ایران کشور تروریستی است و این در حالی است که خود این کشور ایجاد کننده گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده است.

حسینی در ادامه خطاب به برخی مدیران خاطرنشان کرد: برخی مردم برای حل مشکلات خود به دلیل در دسترس نبودن مدیران به نماینده ولی‌فقیه، امام جمعه و استاندار مراجعه می‌کنند و ما مطالبات و مشکلات مردم را به این مدیران انتقال می‌دهیم و این موضوع هیچ دخالتی در کار مدیران نیست.

گچساران

خطیب:حجت‌‌الاسلام  علی صفایی

حجت‌‌الاسلام  علی صفایی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: مهم‌ترین راه سد و بستن گناهان و نافرمانی‌های خداوند تقوا و پرهیزکاری بوده و انسان‌های مومن با کسب این خصلت‌ها در دنیا و آخرت سرفراز و سربلند هستند.

وی با با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: روز 25 شوال مصادف با شهادت رئیس مکتب شیعه امام صادق(ع) بوده که این امام همام خدمات زیادی به دنیای اسلام ارائه کردند.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه امام صادق(ع) به نسبت دیگر ائمه(ع) دارای عمر طولانی‌تری بودند، گفت: ایشان طی طول عمر با برکت خود توانستند دین اسلام و آیین تشیع را به خوبی به جهانیان عرضه کنند.

صفایی ادامه داد: ادامه فعالیت پدر بزرگوار امام صادق(ع)، امام محمد باقر(ع) در دانشگاهی که ایشان تأسیس کرده بودند سبب تربیت دانشمندان بزرگ و برجسته‌ای توسط امام صادق(ع) شد.

وی با نقل روایتی از حضور امام صادق(ع) مبنی بردعوت ایشان در مجلسی که امام(ع) آنجا را به دلیل شرب خمر ترک کردند، افزود: این یک آموزه مهم دینی و مذهبی است اینکه در جایی که نمی‌توان جلوی مجلس گناهی را گرفت باید آنجا را ترک کرد.

صفایی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح سئوالاتی مبنی بر توجه به آموزه‌های دینی تشیع در میان جامعه تصریح کرد: در برخی مواقع بعضی افراد نسبت به صدای اذان پخش شده از مساجد اعتراض کرده و خواستار کاهش صدا هستند اما در برخی تالارهای عروسی گچساران صدای رقص و آوازها تا دیروقت بلند بوده و سبب ناراحتی مومنان می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران در خطبه دوم نماز جمعه گچساران با تسلیت به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و تبریک به مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی هستند که بدون وجود آنها دنیا در سکوت و بی‌خبری رسانه‌ای قرار می‌گیرد.

صفایی بیان کرد: با توجه به اهمیت عرصه اطلاع‌رسانی، وظیفه خبرنگاران در قبال جامعه بسیار مهم است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز جنگ 33 روزه اسرائیل غاصب علیه حزب‌الله لبنان گفت: این جنگ در راستای از بین بردن حزب‌الله لبنان و پیش‌درآمدی برای حمله علیه ایران اسلامی توسط آمریکا به تحریک اسرائیل جعلی بود که حزب‌الله لبنان و مردم آن منطقه با مقاومت و ایستادگی شکست رژیم صهیونیستی را رقم دند.

صفایی خاطرنشان کرد: در جنگ 33 روزه قدرت بلامنازع ایمان در برابر سلاح‌های مجهز دشمنان ثابت شد.

دنا

خطیب:حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد

حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار کرد: انسان باید از خوردن لقمه‌ حرام دوری کند، چراکه همه مشکلات به دلیل لقمه‌ی حرام است.

امام جمعه دنا افزود: باید به آنچه می‌خوریم، می‌نوشیم و می‌پوشیم توجه داشته باشیم که در آن حرام بکار نرفته باشد زیرا موجب انحراف انسان از همه امور می‌شود.

وی در ادامه و در خطبه دوم با تبریک سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: رشد علمی کشور به هر بهانه‌ای نباید کند شود.

مصباح‌نژاد عنوان کرد: اگر دشمن در بحث هسته‌ای به ایران فشار می‌آورد تنها برای کند کردن قدرت علمی کشور است و آن‌ها با علم‌جویی در ایران مخالف هستند و انرژی هسته‌ای را بهانه کرده‌اند.

امام جمعه دنا با بیان اینکه جمهوری اسلامی راه علمی را با قدرت ادامه می‌دهد، گفت: باید در همین راه با سرعت پیش برویم تا بتوانیم قله‌های علمی جهان را فتح کنیم.

وی در ادامه با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار و تسلیت شهادت شهید صارمی که به دست نیرو‌های تروریستی طالبان به شهادت رسید، افزود: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه هر کشور و هر استان دارند.

مصباح‌نژاد در پایان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از یک محرومیت و عقب‌ماندگی تاریخی رنج می‌برد،ادامه داد: خبرنگاران با انتشار اخبار و گزارش‌های دقیق به رفع محرومیت و عقب‌ماندگی تاریخی کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند.

لیکک

خطیب:حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی

امام جمعه شهر لیکک ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر گفت:با توجه به وضعیت موجود چه توافقی بشود چه نشود نباید در انتظار معجزه ای از نتیجه آن بود.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی خاطرنشان کرد:اگر زمان جنگ تحمیلی را به یاد داشته باشیم می بینیم که در آن دروان نزدیک به 36 کشور جهان با ما در جنگ بودند که در آن ما هم دستاورد داشتیم و هم خسارت.

افروغی افزود: دستاورد ما این بود که با کمترین امکانات مقابل جهان استکبار ایستادیم و آوارگی مردم ما،از دست دادن هزاران جوان و دیگر خسارات جنگی نیز چیزهایی بود که ما در آن جنگ از دست دادیم.

وی گفت:پیش نویس کنونی مذاکرات ما نتیجه یک نبرد سخت سیاسی بود که در صورت توافق دستاردهایی داریم و ضررهایی هم متحمل می شویم.

افروغی تصریح کرد: دستاورد بزرگ ما این است که قدرت های قلدر  دنیا مقابل ما نشستند و حاضر به نوشتن پیش نویس توافق شدند.  

وی افزود:اما ما در صورت اجرایی شدن توافق چیزهایی را هم از دست می دهیم ؛محدودیت های مختلف هسته ای از پنج،هشت ،ده تا 15 سال ،تبدیل سایت هسته ای فردو به یک مرکز تحقیقاتی فیزیک و کاهش و محدود سازی سانترفیوژهای هسته ای ما به 5هزار عدد به مدت حداقل 8 سال.

امام جمعه شهر لیکک گفت:در پیش نویس موجود تحریم ها به صورت مرحله ای و بعد از اجرایی شدن تعهدات ایران و تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعلیق در می آید و به صورت کامل لغو نمی شود.

افروغی ادامه داد:هیچکدام از تحریم ها تا 8 سال بعد از پذیرش قطعنامه لغو نمی شود و زیر ساخت ها را طوری برنامه ریزی کردند که تحریم ها قابل بازگشت باشند.

وی تصریح کرد:شیطنت های آمریکا آنقدر زیاد است که در جاهایی که لغو تحریم نفعی برایمان نداشته باشد و باعث تضعیف تولید شود آن را اعمال می کند .

افروغی افزود: تا ما به تولید داخل توجه نکنیم،تا ما به وحدت و انسجام داخلی نرسیم و به قدرت داخلی متکی نشویم مشکلات کشورمان حل نمی شود.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت:از زمان تاسیس این نهاد تاکنون کارهای بزرگی در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور داشتیم .

افروغی با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی ،خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت:طالبان محصول مشترک آمریکا و انگلیس هستند و  استکبار هیچ هفته ای نیست که به ما ضربه نزد .

امام جمعه شهر لیکک افزود:حقیقتا خبرنگاری شغل سختی است،در صحنه های جنگ،در اتفاقات خوب ،بد و سخت حضور دارند؛خبرنگاران چشم و گوش مردم هستند و باید امانتدارهای خوبی برای مردم و مسئولان باشند ، امیدواریم که همچنان صداقت و امانتداری خود را حفظ کنند.

چرام

خطیب:حجت‌الاسلام جعفر طزری

حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت امام صادق (ع)، اظهار کرد: این امام همام در طول دوران امامت خود چند برنامه مهم را در راس کارهای خود قرار داده بود که فرستادن مبلغین برای تبلیغ امامت، راه اندازی جریان شیعی و برخورد حکیمانه با قیام‌های موجود در زمان حضرت از اهم آن برنامه‌ها بود.

امام جمعه چرام، اضافه کرد: امام گرچه به خاطر نامناسب بودن شرایط اقدام عملی با خلفا انجام نداد اما مردم را با شیوه‌های مختلف با امامت آشنا کرد و آنان را از رجوع به حاکمان جور و ظلم بر حذر می‌داشت.

وی، افزود: امام (ع) رفتن به نزد گماشتگان حکومت جائر را رجوع به طاغوت می‌دانست و این کار(رجوع به گماشتگان حکومت ظلم) را موجب استحکام حکومت ظالمان می‌خواند.

حجت‌الاسلام طزری، تصریح کرد: بنابراین، آنچه ما امروز باید بیاموزیم آن است که هیچگاه نباید موجبات تقویت کفر را فراهم کنیم که اگر این امر عامدانه صورت گیرد نوعی خیانت است، شبیه آنچه که امروز عده‌ای در حال انجام آن هستند و آن بزک کردن راس استکبار شیطان بزرگ است، شیطانی که از هر وسیله و امکاناتی در جهت براندازی نظام اسلامی استفاده می‌کند.

خطیب جمعه چرام در ادامه با بیان اینکه امام (ره) در فرمایشی نسبت به آمریکا می‌فرماید«آمریکا، رأس دشمنان اسلام و کشورهای اسلامی است»، گفت: با این حال عده‌ای سعی دارند این دشمنان اسلام و مسلمین را به گونه‌ای معرفی کنند که گویا آن کشوری که سالها به ملت ما ظلم و جفا کرده است آمریکا نبوده و یا از ملت می‌خواهند آن جنایت‌ها را فراموش کنند و بدتر از همه آنکه امروز راه نجات از مشکلات را باز گشتن به دامان غرب خصوصا آمریکا می‌دانند.

وی، خاطرنشان کرد: لیکن این عده و گروه باید بدانند همانطور که امام (ره) فرمودند «ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم»، گفت: باید بدانیم آن است که دشمنان برای غلبه بر نظام اسلامی از راه‌های مختلفی وارد شده‌اند که یکی از این اقدامات ایجاد دو دستگی و دوگانگی بین مردم است.

طزری، ابراز کرد: امروز موضوع برجام فرصت خوبی برای این کار آنان است تا با ایجاد اختلاف و تفرقه بین موافقین و مخالفین به این مهم دست یابند و فرقی نمی‌کند که بستر سازان این توطئه منتقدان افراطی باشند، همان کسانی که مذاکرات را جام زهر تشبیه کردند یا کسانی که با برپایی جشن ذوق زده شدند و حال آنکه هنوز چیزی نهایی نشده است و باید این توافق مسیر قانونی را طی کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با بیان اینکه نباید به داشته‌ها قانع بود، عنوان داشت: این توافق اگر هم با توفیقات خوبی همراه باشد باید بدانیم نقطه پایانی نیست و برای رسیدن به قله‌ها باید تلاش کرد.

حجت‌الاسلام طزری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص راه برون رفت از مشکلات اقتصاد مقاومتی، متذکر شد: تا زمانی که چرخ تولید به کار نیفتد، از تولیدات و صنعتگران داخلی حمایت نشود، از ورود واردات بی‌رویه جلوگیری نشود، جلوی قاچاق بی‌رویه کالاها گرفته نشود و بالاخره مصرف کالاهای داخلی اولویت خرید مردم ما نشود مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند.

وی، افزود: لغو تحریم‌ها در صورت توافق و عملیاتی شدن فقط 17 درصد مشکلات را بر طرف خواهد کرد.

 لنده

خطیب:حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی‌ گفت: بهترین هدیه‌ای که بندگان خوب خدا همدیگر را به آن سفارش می‌کنند تقوا است.

وی با بیان اینکه خداوند بزرگترین امتیاز را به تقوا پیشه‌گان داده و تقوا را معیار سنجش قرار داده است، به مناسبت‌های هفته اشاره و تصریح کرد: اساس اسلام دوستی با اهل‌بیت(ع) بوده که راه نجات، رسیدن به هدف و مقصد اصلی تبعیت از این بزرگواران است.

امام جمعه موقت لنده با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، افزود: پیامبر گرامی‌ اسلام(ص) فرمودند« مثل خاندان من همانند کشتی نوح بوده که هرکس به آن بپیوندند و از آنان تبعیت کند به رستگاری می‌رسد و هرکس از آنان دور شود خوار و ذلیل خواهد شد».

الهی‌نیا تبیین کرد: مجالس اهل‌بیت(ع) با شور و حرارت قلبی همراه شود و بدانیم این مجالس باید با ترویج فرهنگ و نشر علوم، احادیث و روایات اهل‌بیت(ع) که چراغ راه و سبک زندگی اسلامی بوده همراه شود تا بتوانیم بهره لازم را از این مجالس ببریم.

وی در ادامه به بازگشت پیکر سردار رشید اسلام جان‌محمد کریمی اشاره کرد و متذکر شد: شهادت ریشه در مکتب اهل‌بیت(ع) داشته و بازگشت پیکر شهید پس از 28 سال غربت و انتظار خانواده ضامن آبرو و سربلندی و ناظر اعمال و رفتار ما خواهد بود.

الهی‌نیا به صبر و استقامت خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: وقتی خبر بازگشت پیکر جان‌محمد کریمی را به مادرش دادند فریاد این بانوی بزرگوار چیزی جز حفظ دین و ارزش‌های اسلامی و تبعیت از ولایت و رهبری نبود.

وی یادآور شد: مردم شهیدپرور شهرستان لنده برای استقبال از پیکر پاک شهید کریمیلحظه‌شماری می‌کنند و حماسه‌ای ماندگار همچون حماسه تشییع شهدای گمنام را به یادگار خواهند گذاشت.

الهی‌نیا در ادامه به سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاران مقدس‌ترین مأموریت خود را در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم قرار داده‌اند و هرجا صدای حق و حقیقت بلند شد حضور خبرنگاران در آنجا بی اثر نبوده است.

وی افزود: شهرستان لنده با داشتن خبرنگاران صدیق، آگاه و همسو با نظام مقدس جمهوری اسلامی در این وادی نیز از جایگاه خوبی برخوردار بوده که تلاش و پیگیری آنها جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه موقت لنده در ادامه به صدور مجوز فعالیت به شبکه انگلیسی‌زبان BBC اشاره کرد و گفت: صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌های خائن و خائنین به نظام جایز نیست و مسئولان باید هوشیار باشند.

الهی‌نیا به تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی با هدف پیوند دو عنصر جهاد و دانشگاه در راستای جبران عقب‌ماندگی و پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و فرهنگی راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: 21 مرداد سالروز حمایت از صنایع کوچک بوده که این مهم ضروری‌ترین گام در جهت اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی خواهد بود .

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده متذکر شد: اگر به صنایع تولیدی کوچک توجه نکنیم بزرگترین ضربات را به ریشه اقتصاد و تولید داخلی خواهیم زد.

وی در ادامه به درخواست‌های مردم از مسئولان اشاره کرد و گفت: مردم شهرک‌های شهرستان خواستار رسیدگی به شهرک‌ها و ایجاد زیرساخت‌های شهری هستند.

امام جمعه موقت لنده توضیح داد: دست‌انداز‌هایی در سطح شهر با هدف خیر ایجاد شده، اما این دست‌اندازها استاندارد نبوده و مردم از این وضعیت نگران هستند.

الهی‌نیا به استخدام‌های ادارات اشاره کرد و گفت: مبالغی هنگفتی که برای ثبت‌نام از داوطلبان گرفته می‌شود جای نگرانی دارد، چراکه مشخص نیست این پول در کجا و چگونه هزینه می‌شود و شبهات بسیاری را برای مردم به همراه داشته است.

وی در ادامه به روند توافقات و مذاکرات هسته‌ای در این اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم این سئوال برایشان پیش آمده که با این توافقات تکلیف شعار «مرگ بر آمریکا» چه می‌شود؟ در پاسخ باید گفت شعار «مرگ بر آمریکا» و ایجاد توافق دو مورد کاملاً مجزا است.

امام جمعه موقت لنده افزود: تا زمانی که خوی استکباری در وجود آمریکا و دولتمردان آن وجود دارد شعار «مرگ بر آمریکا» پایدار خواهد بود و مردم این شعار را رساتر از همیشه سر خواهند داد.

قلعه رئیسی
خطیب:حجت‌الاسلام سیدمهدی افراز

حجت‌الاسلام سیدمهدی افراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی تصریح کرد: شهدا ولی‌نعمتان اصلی این انقلاب و کشور و تمام زندگی آنها در مسیر بندگی و وظیفه شناسی بود.

وی افزود: امروز مردم باید بدانند که سر سفره شهدا هستند و مسئولین هم سر سفره شهدا هستند و این عزت، افتخار، سربلندی و سرافرازی به برکت خون شهدا است.

افراز با بیان اینکه شهدا یعنی حیات جاویدان و عند ربهم یرزقون، عنوان کرد:شهادت یک نعمت الهی است که نصیب هرکس شد آن فرد نزد پروردگارش از مقام والایی برخوردار خواهد شد.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی تأکید کرد: این هفته هوای استان عطرآگین است به بوی شهدا، شهدای گمنامی که در عین گمنامی، سند، شناسنامه و هویت اصلی این مرز بوم هستند.

افراز یادآور شد: ان‌شاالله چه در استان و چه در شهرها در تشیع و جنازه شرکت کنیم و بیعت دوباره با امام و شهدا ببندیم و افتخار دیگری برای استان ما رقم بزنیم.

وی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه نخست به 17مرداد ماه روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: روز 17 مردادماه هر سال به مناسبت شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جهموری اسلامی در افغانستان به روز خبرنگار نامگذاری شد.

افراز خاطرنشان کرد:خبرنگاران وجدان آگاه و بیدار جامعه هستند و رسالت خطیری برعهده دارند وبهترین ناظران بر عملکرد مسئولان هستند.

وی اضافه کرد:آیین روز خبرنگار بهترین فرصت برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف حوزه اطلاع‌رسانی و تقویت جایگاه و شأن خبرنگاران است.


افراز ادامه داد: خبرنگاران با زبان گویا و چشمان بیدار خود مدافع حقوق اقشار مختلف مردم و به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه فکری و اجتماعی مطرح هستند و باید منزلت و نقش آنان در فرآیند پیشرفت منطقه ای و کشور حفظ و معرفی شود.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی در پایان از زحمات خبرنگار شبکه استانی دنا و خبرنگار خبرگزاری فارس در چاروسا «سید حسن آرمند» تشکر کرد.

دیشموک

خطیب:حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: انسان باید مواظب باشد افکار آلوده به دل و قلب او راه پیدا نکند و توجه داشته باشد که شیوه‌های نگهبانی از قلب را خداوند در قرآن به ما یاد داده است.

وی با بیان اینکه، ما باید شعائر اسلامی را حفظ کنیم، افزود: نماز، روزه، حج، زکات، خمس، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری را بزرگ بشماریم و عمل به آنها را در دستور کار خود قرار دهیم که عمل به این دستورات باعث نورانیت، نشاط و معنویت قلب انسان خواهد شد.

خطیب نماز جمعه دیشموک اضافه کرد: رعایت ادب، احترام به والدین، امامان، پیامبران و علمای بزرگ دین هم باعث نورانیت قلب می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان برای اینکه دین اسلام و مقام روحانیت را کم‌رونق کنند، سعی کردند که تبلیغاتی علیه روحانیت، مرجعیت و علما به‌کار گرفتند که این امر حتی باعث شد برخی‌ها هم فریب بخورند.

احترام به والدین، امامان و پیامبران، به پا داشتن نماز، ارتباط با خدا و زیاد به یاد مرگ و آخرت بودن را از جمله‌ عوامل نورانیت قبل عنوان کرد و گفت: نورانیت قلب و جان را در گرو توجه و ارتباط با خدا و مانوس شدن با قرآن دانست.

خطیب نماز جمعه دیشموک در ادامه به 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کرد و تصریح کرد: وجود خبرنگار برای هر شهر و منطقه‌ای حیاتی و لازم است و یکی از ابزارهای مهم برای پیشرفت یک منطقه، رسانه است.

وی اظهار داشت: خبرنگاری یک نوع مجاهدت و تلاش در جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمن و ایجاد امید و نشاط در جامعه است به شرط آنکه خبرنگار خود را وامدار نظام اسلامی بداند و وامدار جریانات سیاسی و حزبی نباشد.

محمودی‌اصل بهترین نمونه حال حاضر عملکرد یک خبرنگار را انعکاس حملات وحشیانه اسرائیل به غزه عنوان کرد و افزود: رژیم غاصب صیهونیستی در روزهای اخیر از کودک‌کشی به کودک‌سوزی روی آورده و این نهایت خیانت به بشریت است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید واسطه بین مردم و مسئولین باشند و مشکلاتی را که از دید مسولین پنهان مانده است را به گوش مسولین برسانند و واقعیات را منتشر کنند نه آنکه برای جذب مخاطب بیشتر دروغگویی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

امام جمعه دیشموک به موضوع بررسی متن توافق هسته‌ای هم اشاره کرد و گفت: بحث بررسی متن توافق شده در حال انجام است، اظهار نظرهایی در مورد نقاط ضعف و قوت این برجام وجود دارد و در مجموع نمی‌توان این برجام را به طور کلی خوب و یا کاملاً بد پنداریم.

محمودی‌اصل اضافه کرد: البته ارزیابی‌های کارشناسان این است که این متن هم دارای نقاط قوت و هم دربردارنده نقاط ضعفی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: از جزئی‌نگری برجام که به دوقطبی شدن منجر خواهد شد ممانعت شود، شتاب‌زدگی جایز نیست و همه چیز را زیر سؤال بردن هم درست نیست، اینکه عده‌ای مخالف باشند و گروهی هم موافق کار خوبی نیست.

خطیب نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه البته با دقت سیاسی مسئولان، درایت رهبری و حمایت مردم آرامش کشور حفظ شد، تصریح کرد: مسئولان باید باب نقدپذیری خود را باز نگه دارند، ادبیات خوب را در مقابل منتقدان حفظ کنند و سعی نمایند به صورت پسندیده پاسخ منتقدان هسته‌ای را بدهند.

وی گفت: مسئولان ما آرمان‌های امام(ره) را حفظ و دفاع از مظلومین و استکبارستیزی را در دستور و سیاست کاری خود داشته باشند و همچنان مظلومین را مورد حمایت خود قرار دهند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: امام جعفر صادق(ع) در گسترش معارف ناب شیعه تلاش‌های بسیاری را انجام دادند که نقش ایشان همواره برجسته بوده است.

وی افزود: به دلیل انجام چنین فعالیت‌هایی مذهب شیعه را مذهب جعفری نامیدند، چراکه آن حضرت در گسترش معارف اسلامی و شیعی تلاش‌های بسیاری را انجام دادند.

محمودی‌اصل تاکید کرد: در دوران امام جعفر صادق(ع) دانشگاهی بزرگ برای معرفی ابعاد مختلف دین شکل گرفت و مذاهب دیگر اسلامی از جمله مالکی، شافعی و حنبلی نیز به نوعی از این دانشگاه بهره‌مند شدند و بر علم آنها افزوده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار