بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «شرایط بچه پولدارها برای حضور در پارتی»، «تیغ ممیزی بر بدن خندوانه» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 07 August 2015
تاکتیک انتخابـاتی فائـزه هاشمی برای اصلاح‌طلبان
عضو هیئت موسس حزب کارگزاران سازندگی پیشنهادی برای پیروزی حداکثری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس مطرح کرد. فایزه هاشمی در گردهمایی بیستمین سالگرد تاسیس حزب کارگزاران سازندگی گفت: من در کنار نهضت مذاکره ملی -که صبح امروز غلامحسين کرباسچي در گردهمايي کارگزاران آن را مطرح کرد- پیشنهاد می کنم نهضت ثبت نام حداکثری دراین انتخابات را هم اغاز کنیم. وي افزود: از آنجا که نمی دانیم چه وضعی در پیش است باید همه چه کسانی که تصور می کنند رد صلاحیت می شوند و چه کسانی که این تصور در مورد انها نمی رود، ببايند و ثبت نام کنند. تا در نهایت ما بتوانیم لیست های قدرتمندی ارائه دهیم.

نظر کرباسچی در مورد وضعیت اقتصاد ایران
دبیر کل حزب کارگزاران ایران اسلامی در گردهمایی سراسری این حزب گفت: من به عنوان کسی که بیست و چند سال است اسحاق جهانگیری را میشناسم باید بگویم ایشان کم نظیر است اما نکته کنار این جلسه و بحث شعار جدی جلسه باید گفت دولت روحانی و شرایط فعلی در جهت حل مشکلات کشور است مشکلات کشور نیازمند تلاش فراجناحی در سایه همدلی است. وی در ادامه افزود: ما یک نهضت مذاکره ملی برای رسیدن به اتحاد ملی برای حل مشکلات کشورهستیم کشوری که از الان در مباحث اقتصادی و سیاسی در داخل و خارج رنج میبرد نیازمند اتحاد ملی است. کرباسچی تصریح کرد :ما در این مقطع وظیفه اساسی دعوت همه را برای مجموعه نیروهای توسعه گرا داریم.نیرویی که بر محور مصالح مردم است. وی در ادامه با اشاره به حل مشکلات جوانان در کشور گفت: در ارتباط با مساله جوانان ما بحران عظیمی خواهیم داشت که همه نیروها هم بسیج شوند راحت حل نمیشود در رابطه با اقتصاد هم همین مشکل وجود دارد.

دست رد آمانو بر سینه کنگره
یوکیو آمانو رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای تحویل اسناد مرتبط با مذاکرات هسته ای ایران را قابل قبول نمی داند. رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی با مخالفت طرح چنین درخواستی از سوی کنگره آمریکا همچنین اعلام کرد که «اگر قرار باشد آژانس اطلاعات محرمانه ایران را در اختیار کنگره قرار دهد دیگر اعتمادی به آژانس وجود نخواهد داشت.» سخنان «یوکیا آمانو» امروز - پنجشنبه - از سوی نشریه ژاپنی «ژاپن تایمز» بازتاب داشت و این نشریه در گزارشی دیدگاههای آمانو در این رابطه را مورد تقدیر قرار داد. این نشریه یادآور شد: «آمانو» هم بر همین نکته تاکید دارد و اینکه در صورت دادن تصاویری از اسناد ایران به کنگره آمریکا، در آینده کشورهای دیگر هرگز اطلاعات خود را با آژانس مبادله نخواهند. «ژاپن تایمز» تاکید کرد که انتقادهای بسیاری از سوی برخی نمایندگان کنگره آمریکا به آمانو شده است اما او همچنان مقاومت نشان می دهد.

پاسخ های رسایی در خصوص ارجاع به متن انگلیسی توافق
حمید رسایی امروز در پاسخ به انتقادات در این خصوص که چرا نمایندگان متن انگلیسی توافق را مد نظر قرار نمی‌دهند با اشاره به ماده آیین نامه مصوب دولت نوشت:

موضوع ترجمه متن توافق هسته اي واشکالاتی که داشت، سبب اعتراض ما درمجلس شده. متاسفانه برخی ازدوستان عضو این صفحه در این مدت با انتقاد از بنده یادیگر همکاران معترض، وجود متن انگليسي را کافی میدانستند و حتی برخی اعتراض میکردند که چرا نمایندگان با زبان انگلیسی آشنا نيستند! برخی هم افاضه کرده اند وقتی نماینده ای انگلیسی بلد نیست، نباید توافق را نقد کند و کار را بسپارد به همان آقای ظریف که انگلیسی بلد است!! فارغ از این انتقادات بی وجه، سئوال مهم اين است كه آيا كشورهاي طرف دعواي ما (5+1) نيز همان مفاهيمي را از متن انگليسي خود برداشت میکنند كه ما از ترجمه فارسی آن دريافت كرده ايم؟ برای رفع این مشکل در دولت آقای هاشمی آيين نامه چگونگي تنظيم و انعقاد توافق های بین المللی به تصويب رسيد و دردولت آقاي خاتمي هم اصلاح شد وتاكنون نيز تمام توافقنامه هاي بين المللي برهمين اساس تهيه شده اما متأسفانه درتوافق هسته ای اخیر، موارد متعددي از مواد اين آیین نامه قانونی نقض شده است. اولا: وزارت خارجه درزمان توافق هيچ متن فارسي را دركنار متن انگليسي تهيه نكرده است. درحقيقت آقای ظریف ودوستانش باقبول "برجام" متن انگليسي ومفاهيمي كه ازاين متن برداشت ميشود را پذيرفته اند اما نمايندگان 5+1 هيچ متني را كه به زبان مادري ما مفاهيم مورد توافق ازآن برداشت شود رانپذيرفته اند! ثانيا: درمتن برجام به هيچ وجه براي تفسير موارد اختلاف "زبان فارسي يايك زبان ثالث ياقيد مساوي بودن زبان فارسي بازبان طرف قرارداد" بعنوان مرجع ذكر نشده است. ثالثا: براساس اين آيين نامه قانوني، مجلس، نمیتواند متن انگليسي را بعنوان متن اصلي درروند بررسي خود قرار دهد

متلک‌های اینستاگرامی کوچک‌زاده به پیر موذن
مهدی کوچک زاده در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری نوشت:
پیرموذن عضو فراکسیون هواداران رئیس‌مجلس، که از شدت علاقه! دوست دارد رییس مجلس را با عنوان "رییس‌گلم" خطاب کند!! یادداشت هایی را که من (در مورد همزمانی تحصیلات رئیس جمهور در انگلستان و تصدی نایب رئیسی مجلس و عضویت شورای عالی امنیت ملی و ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک و . . ) و آقای رسایی (در مورد اشکالات حقوقی برجام) با تائید هیئت رئیسه تکثیر و در صحن توزیع کرده بودیم را "شبنامه" خواند !!! وی اصولا دفاع از رئیس مجلس و رئیس جمهور و حمله و پرخاش به منتقدین ایشان را یکی از وظایف اصلی و سازمانی خود می‌داند.

تیغ ممیزی بر بدن خندوانه
به دو قسمت از برنامه خندوانه که با حضور دو تن از بازیگران سینما و تلویزیون ضبط شده، اجازه پخش داده نشده است. بهرام رادان و قطب‌الدین صادقی از جمله‌ چهره‌هایی هستند که مدیران تلویزیون اجازه پخش برنامه‌های مربوط به آن دو را نداده‌اند. به بانی فیلم در این رابطه نوشت: عدم اجازه پخش برنامه مربوط به بهرام رادان در حالی صورت گرفته که تصویر وی در تیزرهای‌ تلویزیونی فیلم روی پرده «عصر یخبندان» (مصطفی کیایی) نیز حذف شده است. البته می‌توان دلیل این مسأله را حدس زد و آن را ناشی از مطلبی منتسب به رادان دانست که چندی قبل این بازیگر در واکنش به آزادی ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا توئیت کرد. علت پخش نشدن برنامه مربوط به قطب‌الدین صادقی اما مشخص نیست؛ بویژه آنکه او در سریال در حال تولید «معمای شاه» (محمدرضا ورزی) نیز بازی دارد؛ مجموعه‌ای که قرار است نیمه دوم امسال روی آنتن رود.

ادعای نامساعد بودن حال بقایی
عادل حیدری و علی اصغر حسینی، وکلای آقای بقایی به سایت خبری دولت بهار گفته‌اند پس از ۵۶ روز از بازداشت آقای بقایی موفق به دیدار با او شده‌اند. وکلای آقای بقایی نگرانی خود را از 'وضعیت نامساعد جسمی' موکل خود ابراز کرده و گفته‌اند تمدید بازداشت موقت او، وجاهت قانونی ندارد. آنها همچنین از آنچه کندی روند رسیدگی قضایی به این پرونده خوانده‌اند، انتقاد کرده و خواهان سرعت بخشیدن به این روند شده‌اند.

تهدید به وضع تحریم جدید علیه ایران در پاییز
سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز چهارشنبه تاکید کرد که در بین اعضای سنا تقاضای زیادی برای تمدید قانون تحریم های ایران وجود دارد و احتمالا پیشنهاد مربوط به تمدید تحریم های ایران در پاییز امسال تصویب خواهد شد. به‌گزارش هیل وبسایت کنگره آمریکا، باب کورکر عصر چهارشنبه پس از نشست کوتاه سناتورها با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در جمع خبرنگاران تصریح کرد: حدس من این است که یکی از نخستین چیزهایی که کنگره پس از پایان این مناظره و بحث ها انجام خواهد داد، می توانم بگویم پس از گذشت 60 روز، این خواهد بود که ما تمدید تحریم های ایران را تصویب خواهیم کرد. وی در ادامه گفت: هرچند همان طور که می دانید، ایران خواهد گفت که آنها معتقدند هر چیزی در راستای تمدید تحریم ها، نقض توافقنامه خواهد بود.

فحش می‌دهم پس هستم!
حامد محمدی کنگرانی، روانپزشک گفت: اینکه چرا در شبکه های اجتماعی ، نقد و اظهارنظر درباره برنامه ماه عسل و سریال پایتخت و آدم های محوری آنها ( احسان علیخانی و محسن تنابنده ) از انتقاد و نقادی گذشته و به توهین و هتاکی رسیده، سوال مهمی است که نباید به ریشه های آن بی اعتنا بود. وی یکی از دلایل این موضوع را اینگونه تشریح میکند: یکی دیگر از دلایل فحاشی، این است که در فرهنگ رسمی ما تظاهر پررنگی وجود دارد و در مقابل، شبکه های اینترنتی، به محیطی زیرزمینی تبدیل شده اند که می توان در آنها نظرها و شخصیت و دیدگاه واقعی را با اسم مستعار یا بدون اسم بیان کرد و هیچ کس هم نمی فهمد چه گفته ای، گاهی حتی افراد بسیار موجه هم در این شبکه ها وارد می شوند و نظرهای تند و تیز می دهند. البته تمایل به نمایش دادن خود در شخصیت های هیسترسیونیک (نمایشی) نیز وجود دارد. در شبکه های مجازی چیزی به عنوان لایک وجود دارد که نوعی تایید آنی است و ارضای نیاز به دیده شدن هر چقدر شخصی بهتر یا بدتر باشد، بیشتر دیده می شود و لایک می گیرد. آدم هایی با این قبیل اختلالات شخصیت که صرفا می خواهند دیده شوند و در فضاهای حقیقی به دلایل مختلف اجازه و فرصت و فرهنگ اظهارنظر ندارند، این قبیل کارها را انجام می دهند تا دیده شوند و این موضوع حتی ربطی به تحصیلات هم ندارد.

سالگرد هیروشیما و اهمیت توافق هسته‌ای
جان کری، وزير خارجه آمريکا که برای شرکت در بیست و دومین نشست «آسه‌ان» به کولالامپور،پایتخت مالزی، سفر کرده است، روز پنج‌شنبه، ۱۵ مرداد، گفت «هفتادمين سالگرد بمباران اتمی هيروشيما اهميت توافق اخير با ايران را برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای برجسته‌تر می‌کند.» کری همچنین به خبرنگاران در کولالامپور گفت که آمریکا و دیگر کشورها، از جمله روسیه، برای کاهش سلاح‌های هسته‌ای تلاش می‌کنند. اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به «آسه‌ان» با انتشار بیانیه‌ای، همراه با پنج کشور همسایه این اتحادیه یعنی استرالیا، هند، ژاپن ، نیوزیلند و کره جنوبی از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی و ایران حمایت کردند. در این بیانیه آمده در صورتی که این توافق بطور کامل به اجرا درآید، جامعه جهانی قادر خواهد بود این چالش مهم امنیتی بین‌المللی را به صورت صلح‌آمیز حل و فصل کند.

ایران در رده بندی فیفا سه پله سقوط کرد
سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (پنجشنبه) رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان بین بازه زمانی 9 جولای تا 6 آگوست 2015 (18 تیر تا 15 مرداد) را اعلام کرد که بر اساس آن تیم ملی ایران با 718 امتیاز و با سه پله سقوط رتبه چهل‌ویکم را در جهان و مکان اول را در آسیا به خود اختصاص داده است. در رده‌بندی کلی فیفا تیم فوتبال آرژانتین که ماه گذشته صدر جدول را از آلمان گرفت جایگاه خود را حفظ کرد و تیم‌های بلژیک و آلمان نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

ضرغامی و «عمو زنجیر باف» روی موتور!
عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصاویر از نوه هایش نوشت: این خواهر و برادر کوچولو، مادر حسین و پدر سیدمهدی، نوه‌‌هایم هستند؛ کفش و کلاه کرده اند و آماده سوارشدن بر موتور! دختر کوچک روی باک موتور می‌نشست و میله‌های طلق را محکم می‌گرفت. کار مرتضی سخت‌تر بود. دست‌هایش را دور کمرم نگه می‌داشت و چون بهم نمی‌رسید مجبور بود کاپشن را چنگ بزند! مهمترین خطر، به خواب رفتن مرتضی(!) در مسیرهای نسبتاً طولانی بود. برای کنترل وضعیت خواب آلودگی مرتضی، شعر عمو زنجیرباف را با هم می‌خواندیم. یک رابطه تعاملی از نوع «web2»! هروقت شل جواب می‌داد معلوم بود در حال به خواب رفتن است. با یک تکان او را بیدار می‌کردم. روش کارآمدی بود! یکی از خانم‌های سخت‌گیر همکار(!) از دور این صحنه را دیده و به خانواده‌ام تذکر داده بود که شوهر شما روی موتور آواز می‌خواند! خوب نیست! یعنی برای یک مربی پرورشی اصلاً خوب نیست!! نتیجه اخلاقی!! هر وقت دیدید کسی در خیابان آواز می‌خواند زود قضاوت نکنید؛ شاید مشکلی دارد.

انتقاد شدید رئیس رژیم اسرائیل از نتانیاهو
رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ضمن انتقاد از اقدامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل برای متقاعد کردن کنگره علیه توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: من به نتانیاهو می‌گویم و بار دیگر تأکید می‌کنم که جدال حتی اگر توجیه شده باشد در نهایت به قیمت ضرر دولت اسرائیل است و ما باید در اینباره بسیار محتاط باشیم و جلوی خود را بگیریم. ریولین به هاآرتص گفت که از تلاش‌های نتانیاهو برای متقاعد کردن اعضای کنگره آمریکا به مخالفت با توافق هسته‌ای ایران علیرغم حمایت محکم «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از این توافق، بسیار «ناراحت» شده است. رئیس رژیم صهیونیستی به سه نکته کلیدی در سیاست خارجی تل‌آویو اشاره کرد و گفت: اول روابط با آمریکا، دوم روابط با آمریکا و سومین اصل روابط با آمریکا است. وی در حین مصاحبه خود هشدار داد: ما در خصوص موضوع ایران از جانب آمریکا و سراسر اروپا مجزا و منزوی شدیم. بنا به گزارش هاآرتص، ریولین گفته که در حین مذاکرات محرمانه با نتانیاهو به طور مداوم بر لزوم حمایت تل‌آویو از جهان به طور عمومی و آمریکا به طور خاص تأکید کرده است. رئیس رژیم صهیونیستی تأکید کرد که معتقد است نتانیاهو اوباما از نظر شخصیتی بسیار به هم شبیه هستند و هر دو قابلیت عصبانی کردن یکدیگر را دارند. وی می‌گوید: خوب نیست که آنها (واشنگتن-تل‌آویو) یکدیگر را به قیمت آسیب وارد شدن به جامعه آمریکا و اسرائیل تحریک کنند.

مجلس روسیه خواستار محاکمه ایالات متحده شد
سرگئی نارشکین، رییس مجلس دومای روسیه خواستار تشکیل دادگاهی بین المللی برای رسیدگی به حوادث اتمی هیروشیما و ناگازاکی و جنایات آمریکا در بمباران اتمی این دو شهر ژاپن شد. روزنامه روسی زافترا روز پنجشنبه نوشت: رییس مجلس دومای روسیه در میزگردی در دانشگاه روابط بین الملل مسکو به مناسبت هفتادمین سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی گفت: حقوقدانان بین المللی، فیلسوفان، مورخان و کارشناسان علوم نظامی همچنان در مورد امکان استفاده آمریکا از بمب اتمی در دو شهر ژاپن در سال ۱۹۴۵ و این که آیا این اقدام مجاز بود بحث می کنند. وی افزود: به باور من شیوه ای که آمریکا در سال ۱۹۴۵ بکار گرفت و دو شهر ژاپن را با سلاح اتمی بمباران کرد بر مبنای انساندوستی استوار نبود و هیچ ضرورت نظامی هم برای انجام آن وجود نداشت. نارشکین چندی پیش هم در جلسه هیات مدیره انجمن تاریخ روسیه بر لزوم ارزیابی حقوقی بمباران های اتمی هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ میلادی توسط آمریکا در سطح بین المللی تاکید کرده بود.

اردوغان دست به دامان ایران شد
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در یک مکالمه تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفت که همکاری دو کشور برای مقابله با گروه «خلافت اسلامی» یا داعش، ضروری است. آقای اردوغان در این مکالمه گفت که تدوام فعالیت گروه «خلافت اسلامی» برای کشورهای مسلمان خطرناک است و همکاری ایران و ترکیه، علیه این گروه، اهمیت فراوانی دارد. حسن روحانی نیز «افراطی‌گری و تروریسم» را یک «معضل بزرگ در منطقه» توصیف کرد و گفت: «ایران و ترکیه باید با کمک یکدیگر به یک طرح مشترک و راه حل عملی برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه دست یابند.» به گفته آقای روحانی، اگر عملیات علیه تروریسم بدون هماهنگی با دولت مرکزی کشورها انجام شود، ممکن است مشکلات بزرگتری در منطقه به وجود بیاید.

هشدار وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور درباره سفر به ایران
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای در خصوص سفر به ایران، اعلام کرد: این توافق بر سر برنامه هسته ای ایران، ارزیابی آمریکا نسبت به خطرات مربوط به سفر به این کشور را برای شهروندان آمریکایی تغییر نمی دهد. در این بیانیه آمده است: شهروندان دو ملیتی آمریکایی ایرانی ممکن است در سفر به ایران با مشکلاتی روبرو شوند. وزارت خارجه آمریکا به طور معمول توصیه هایی را به شهروندان این کشور که قصد سفر به خارج را دارند، ارائه می دهد.


آثار رفع تحریم ها از نیمه دوم 95 نمایان می شود
محمدعلی نجفی پیش‌بینی کرد که از نیمه دوم سال 95 آثار رفع تحریم ها دیده شود، اما نه به صورت فراگیر. مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی در گردهمایی حزب کارگزاران سازندگی گفته: تاثیرات جزیی و ابتدایی رفع تحریم ها از نظر رشد اقتصادی و کنترل تورم و ایجاد فرصت های شغلی جدید و ... از سال 95 کم کم قابل درک می شود. پیش‌بینی من این است که از نیمه دوم سال 95 اثار این تغییرات و تحولات به چشم می‌خورد، اما نه به صورت فراگیر. 

چند درصد مردم تهران در ماه رمضان روزه گرفتند؟
نتایج یک تحقیق دانشگاهی مشخص کرد که 66 درصد مردم تهران در ماه رمضان امسال روزه گرفته‌اند و در این ایام شرکت در نمازهای جماعت با استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته همراه بوده است. پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی در سال 1392 تحقیقی با عنوان «بررسی جامعه‌شناختی سبک زندگی شهروندان تهرانی در ایام مذهبی» انجام داده است که یافته‌های آن حاکی از آن است که حدود 91 درصد از شهروندان روزه را تکلیف الهی عنوان کرده‌اند و نزدیک به 66 درصد از آنها در ماه رمضان روزه‌دار بوده‌اند و 34 درصد روزه نگرفته‌اند که مهم ترین علت آن برای 25 درصد بیماری و برای 20.5 درصد ناتوانی جسمی عنوان شده است. عوامل دیگری همچنین داشتن عذر شرعی، اقتضائات کاری و تنبلی و سهل‌انگاری از دیگر علت‌های روزه نگرفتن عنوان شده است.

داعش شهری استراتژیک در سوریه را تصرف کرد
داعش کنترل یک شهر استراتژیک در استان حمص واقع در مرکز سوریه را به‌دست گرفته است. دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که به دنبال درگیری‌های شدیدی که میان نیروهای دولتی سوریه و تروریست‌های داعش صورت گرفت، این تروریست‌ها شهر استراتژیک" القریتین" واقع در استان حمص را تصرف کردند.
شهر القریتین دارای اهمیت استراتژیک است چرا که مسیر ارتباطی میان شهر باستانی پالمیرا (تدمر) را که تروریست‌های داعش در 21 مه گذشته کنترل آن را به دست گرفتند و ریف شرقی قلمون است. دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که تروریست‌های داعش قصد دارند که مناطق تحت کنترل خود در حمص شرقی را به منطقه قلمون مرتبط سازند تا بتوانند نیروها و تجهیزات خود را میان این دو منطقه منتقل کنند.

گودرزی زیر بولدوزور فائزه هاشمی
فائزه هاشمی با انتقاد از وزير ورزش گفته است او حتی به درد دولت احمدی‌نژاد هم نمی‌خورد. وی در مصاحبه با روزنامه ورزشی ۹۰ درباره حضور زنان در ورزشگاه، گفته: «در دوره‌ احمدی‌نژاد هم خانم‌ها به استاديوم می‌رفتند اما گاهی به خاطر بهره‌برداری سياسی و نشان دادن قدرت اين قضيه را بولد می‌کنند. اگر حضور بانوان خلاف شرع است چطور در زمان احمدی‌نژاد خلاف شرع نبود؟ همه می‌دانيم که حل اين مشکل حتی دست آقای روحانی هم نيست. اما حرفم اين است که وزير ورزش وقتی مخالفت‌ها را ديد، حداقل می‌توانست اعلام موضع کند. جالب‌تر اينکه فدراسيون واليبال اعلام کرد ورود زنهای غير ايرانی آزاد است! اين خيلی زشت است.»
وی همچنین خصوصی سازی پرسپوليس و استقلال را «نمايش و شو» دانسته و گفته: «گودرزی يک مدير فرمايشی و فرمانبر تمام و کمال است و از خود طرح و استراتژی مشخصی ندارد. ظن و گمان تصميم‌گيران اين است که اگر پرسپوليس و استقلال خصوصی شوند، از نفوذ آنها خارج شده و حتی ممکن است به واسطه تأثيرگذاری، رئيس‌جمهور انتخاب کنند.»
تندترین اظهارات فائزه هاشمی در مورد وزیر ورزش و جوانان است که به اعتقاد وی: «گودرزی منفعل عمل کرده. به نظر می‌رسد بيشتر به وزير دولت احمدی‌نژاد نزديک‌تر باشد تا روحانی. شايد هم اين طور بگويم بهتر باشد که به درد دولت احمدی‌نژاد هم نمی‌خورد چرا که احمدی‌نژاد تخريبگر بود ليکن گودرزی حتی تخريب هم نمی‌کند!»

17 کشته در حمله انتحاری در عربستان
شبکه تلویزیونی اخباریه عربستان سعودی اعلام کرده است که بمبگذاری انتحاری در مسجدی در شهر ابها، در جنوب غربی کشور، به کشته شدن دست کم ۱۷ نفر منجر شده است. انفجار هنگامی رخ داد که نماز در مسجد برگزار می‌شد. نیروهای ویژه امنیتی عربستان از این مسجد استفاده می‌کردند.
یک سخنگوی وزارت کشور عربستان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید خبر تعداد کشته‌ها را "بیشتر از ۱۳نفر" اعلام کرده است. سخنگوی وزارت کشور عربستان گفته هنوز زود است که بگوییم چه گروهی عامل این حمله است اما به هر حال نیروهای امنیتی به خاطر حملات گروه موسوم به داعش در حالت آماده‌باش به سر می‌‎برند.

عفت مرعشی در تهـران است نه سوییس
در پی انتشار این ادعا در رسانه‌های مجازی که «علت تاخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی، بیماری دیسک کمر عفت مرعشی،همسر آیت الله هاشمی است که برای عمل جراحی به کشور سوییس سفر کرده است و ظاهرا قرار است پس از بازگشت وی، این حکم اجرایی شود»، رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته: این خبر کاملاً دروغ و عاری از صحت است.

توافق کری و لاوروف بر سر قطعنامه حملات شیمیایی در سوریه
وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در کوالالامپور گفت با وزیر خارجه روسیه بر سر پیش نویس قطعنامه ای در سازمان ملل متحد به توافق رسیده اند که هدف آن شناسایی عاملان حملات شیمیایی در سوریه است. جان کری گفته: «درباره قطعنامه سازمان ملل متحد گفتگو کردیم و بر این باورم به توافق رسیدیم برای رای گیری هرچه سریعتر درباره این قطعنامه تلاش کنیم تا فرایند پاسخگویی که تا کنون جایش خالی بود ایجاد شود.»
احتمال دارد شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه درباره پیشنهادی رای گیری کند که آمریکا ارائه کرده است.آمریکا به دبیرکل سازمان ملل متحد و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی (OPCW) پیشنهاد کرده است گروهی از بازرسان برای شناسایی عاملان حملات شیمیایی در سوریه تشکیل دهند.

شرایط بچه پولدارها برای حضور در پارتی
این روز ها که برخی افراد پولدار فضای مجازی را شدیدا به دست گرفته اند و با انتشار تصاویر مهمانی ها، پارتی ها و دور دور های خود صفحات و گروه های مجازی را پر کرده اند، برای حضور افراد در برخی از پارتی هایشان قوانین عجیبی را وضع کرده اند.
در یکی از این پارتی ها برای حضور مهیمانان 2 قانون مهم وضع شده که عبارت است از داشتن پورشه و دیگری ساکن شهرک غرب بودن!

تیپ زمینی ارتش در استان ایلام مستقر می شود
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر پنجشنبه در بازدید از ساخت پادگان تیپ عملیاتی ارتش در شهرستان ملکشاهی گفت: مردم استان ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی رشادتهای فراوانی از خود بر جای گذاشته اند که شایسته خدمات مطلوب در بخشهای مختلف از نهادهای کشوری هستند.
وی افزوده: فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهور اسلامی ایران قصد دارد تیپ زمینی ارتش را در استان ایلام مستقر کند. در حال حاضر با توجه به موقعیت مرزی استان ایلام با کشور عراق، به زودی تیپ زمینی ارتش در استان ایلام مستقر می شود.

96 درصد مردم "برجام" را نخوانده‌اند
بنا به ادعای یکی از سایت‌های هوادار رئیس جمهور سابق، براساس یک نظرسنجی که در بازه زمانی ٢ تا ٥ مرداد ٩٤ و در مراکز استانها با ١٧٠٠٠ نمونه انجام شده، ٩٦.٨ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که متن کامل فارسی یا لاتین «برجام » را نخوانده اند و ٦.٧ درصد از پاسخ دهندگان از طرق دیگر از جزئیات محتوای برجام مطلع شده اند.

برداشتن تحریم‌ها ممکن است وضع بیکاری را بدتر کند
دکتر هادی صالحی اصفهانی، استاد اقتصاد دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شمپین در سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد نوشته: مهم‌ترین نتیجه لغو تحریم‌ها کاهش هزینه صادرات و واردات خواهد بود که به احتمال زیاد نرخ دلار را نسبت به هزینه تولید داخلی پایین خواهد آورد. این به معنی تشدید رقابت برای بسیاری از تولیدکنندگان در کشاورزی و صنعت خواهد بود.
فقط بخش‌هایی که به طور مصنوعی از طرف دولت حمایت بشوند یا به طور طبیعی از رقابت خارجی مصون باشند (مثل ساختمان و بسیاری خدمات) از وفور نسبی واردات به راحتی سود خواهند برد. البته، رشته‌های تولیدی که با رقابت خارجی روبه‌رو می‌شوند ممکن است بتوانند با سرمایه‌گذاری در بهره‌وری کار و سایر عوامل تولید موقعیت خودشان را حفظ کنند و در بازار داخلی و حتی صادرات موفق باشند. چه در این رشته‌ها و چه در بخش‌هایی که در رقابت با واردات قرار نمی‌گیرند، میزان رشد و موفقیت بستگی به شرایطی دارد که دولت فراهم می‌کند تا هزینه کسب‌و‌کار را کاهش دهد و زیرساخت‌ها و آموزش لازم برای نیروی کار را فراهم کند. اگر این زمینه‌ها فراهم نشود، ارز مازاد حاصل از رفع تحریم‌ها ممکن است بیشتر تبدیل به واردات کالاها و خدمات مصرفی شود یا هدر برود؛ بدون اینکه پایه‌ای برای رشد درازمدت اقتصاد ایران ریخته شده باشد. در آن صورت مشکلات بازار کار تشدید خواهد شد و وضع حتی برای مردان هم که در گذشته مزیت نسبی داشته‌اند، خوب نخواهد بود. اما اگر دولت راه درستی را در رساندن موثر خدمات عمومی انجام دهد و بهره‌وری تولید بالا برود، در بازار کار تقاضا برای افرادی که مهارت و خلاقیت داشته باشند، رشد بیشتری خواهد داشت. پیوند وسیع‌تر اقتصاد ایران با بازارهای جهانی هم نقش کارآیی و مهارت را بیشتر تقویت خواهد کرد.

ادعای حجاریان درباره دلیل برکناری خانم وزیر
سعید حجاریان در گفت و گویی با روزنامه دولتی ایران درباره غیرعقلانی بودن رفتارهای دولت قبل گفته است: دولت٬ نماینده عقل است؛ اما در دولت پیشین «سودا» بر «عقلانیت» غلبه داشت و آن را از اعتدال و تعادل خارج کرده بود. برای نمونه رئیس دولت قبل یکبار اعلام کرد دانشمندی داریم که به صحرا نگاه می‌کند و با همان نگاه تشخیص می‌دهد زیر زمین کجا معدن مس است و کجا معدن آهن. فیلمش هم هست. من پس از جستجوی فراوان متوجه شدم این فرد٬ شخصی است که رئیس دولت٬ ایشان را به وزیر بهداشت و درمان کابینه‌اش معرفی می‌کند تا وزیر امکانات مورد نیاز را در اختیار ایشان قرار دهد.
این آقای حکیم هم از وزیر برای راه‌اندازی یک مرکز تشخیص درخواست وام می‌کند. مرکزی که قرار بود در آن با نگاه و ورانداز کردن بیماران آنها را «سیتی‌اسکن» و «ام.آر.آی» کند. این حکیم مدعی بود که می‌تواند با نگاه‌کردن از مغز سر تا نوک پا مثل اسکن کردن سلولها و غدد سرطانی را تشخیص دهد و حتی تشخیص دهد آیا تومور بدخیم هم دارد یا نه! همان موقع وزیر بهداشت واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید اینها همه خرافه است و همین ماجرا٬ یکی از دلایل برکناری آن وزیر میشود.


خاطره محسن رضایی از شهید بابایی
محسن رضایی به بهانه سالگرد شهید بابایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت : به یاد می آورم زمانی که ایشان معاون عملیات نیروی هوایی بودند بنده که به همراه لشگری از نیروهای زمینی در تنگه ای توسط تانک های عراقی محاصره شده بودیم، با عباس تماس گرفتم و وضعیت را گزارش دادم و خاطر نشان کردم که منطقه به شدت دچار مه گرفتگی شده و پرواز خطرناک است.
با توجه به خاطرناک بودن پرواز در مه شدید و ریسک شدید جانی؛ ایشان حاضر نشدند که هیچ کدام از خلبانان اسکرمبل (آماده به پرواز) پرواز کنند و خودشان شخصا به منطقه آمدند تا اگر خطری بود نصیب خودشان شود نه دیگران؛ و همه ی تانک های عراقی را منهدم کردند و رفتند…
روز شهادتشان؛ ایشان به همراه خلبان نادری در یک فروند تایگر اف-5 نیروی هوایی ایران هنگامی که از یک عملیات ایذایی بر می‌گشتند، به مقام رفیع شهادت رسید.
وی یکی از بهترین خلبانان نیروی هوایی و از مبتکرترین اعضای این نیرو بوده است؛ ایشان برای اولین بار سوخت گیری هوایی جنگنده ی تامکت اف-14 را تست کردند و توانستند طرح پیچیده ی سوخت گیری هوایی تامکت و پشتیبانی 24 ساعته از مرزهای هوایی ایران را راه اندازی کنند
امروز سالگرد شهادت شهیدِ سرافراز ارتش اسلام سرلشگر خلبان عباس بابایی است، یادش گرامی داشته و برای عموم همرزمان و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده مکرم ایشان توفیق روز افزون طلب میکنم.

روحانی مذاکرات ملی راه بیندازد
دبیرکل حزب کارگزاران ایران اسلامی گفت: برای عبور از مشکلات داخلی باید با نهضت مذاکره بر مشکلات فائق بیاییم.غلامحسین کرباسچی در بیستمین سالگرد تاسیس حزب کارگزاران ایران اسلامی اظهار کرد:‌ از دولت و آقای روحانی و احزاب می‌خواهیم در این مقطع فعلی نهضت مذاکره ملی را به منظور حل مشکلات کشور به راه بیاندازند، کشوری که از مشکلات اقتصادی و سیاسی رنج می‌برد جز با اتحاد ملی نمی‌تواند از مشکلات خارج شود.

لوگوی جدید کاخ سفید اردوغان
بر اساس اعلام منابع مرتبط با دفتر نخست وزیر ترکیه، لوگوی جدید به درب های «قصر چانکایا» اضافه شد. این مکان پیشتر دفتر ریاست جمهوری ترکیه محسوب می شد. به گزارش مهر، بر این اساس قصر چانکایا پس از اینکه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه کاخ جدید و بزرگ ریاست جمهوری را برای خود ساخت، به نخست وزیر اختصاص یافت.این منابع گفتند که لوگوی طلایی رنگ جدید، پرچم ترکیه را در وسط خود جای داده است.گفتنی است لوگوی جدید نخست وزیری ترکیه نمادهایی از تمدن های آناتولی به انضمام نماد تفوق عصر عثمانی و سلجوقی را برجسته نموده است.

نتیجه فعالیت انتخاباتی آیت ا... به زندان افتادن من است!
مهدی هاشمی در پست اخیر خود در فیس بوک سعی در ارتباط دادن تلاش آیت الله برای ورود به مجلس خبرگان و زندان رفتن خود داشته و نوشته است: «غروب دیروز به خانه پدری رفتم تا سری به حاج آقا (بابا) بزنم. اخبار سایت ها و روزنامه بیشتر درباره اعلام کاندیداتوری حاج آقا برای انتخابات خبرگان بود. به حاج آقا گفتم "اعلام آمادگی شما برای انتخابات خبرگان دو نتیجه دارد: اولی ایجاد فضای انتخاباتی و دومی فرستادن من به زندان!"


چند هزار کارتن خواب در کشور وجود دارند
رییس سازمان بهزیستی گفته: هشت هزار کارتن خواب در کشور وجود دارند که سبب بروز ناهنجاریهای اجتماعی شده اند.انوشیروان محسنی بندپی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آثار منفی کارتن خواب ها بر جامعه افزود: رفع معضل کارتن خواب ها نیازمند تلاش و برنامه ریزی مدون علمی و تخصصی است. وی اظهار کرد: کارتن خواب ها بر اساس جنسیت، سن و نوع مشکلات خود، آسیب های متفاوتی از بیماری هپاتیت تا معضلات اجتماعی ایجاد می کنند.رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند نگرش فراگیر دولت و حمایت همه جانبه است.وی با اشاره به ضرورت جمع آوری کارتن خواب ها گفت: این امر نقش اثرگذاری در امنیت اجتماعی دارد

درخواست ۲۳ نماینده برای شلیک موشک بالستیک
۲۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بیانیه‌ راستی‌آزمایی موشکی طلاب حوزه علمیه قم حمایت کردند. در پی انتشار بیانیه‌‌ اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه‌ قم در مطالبه‌ راستی‌آزمایی موشکی قطعنامه‌ ۲۲۳۱ و حمایت تشکل‌های دانشجویی کشور از این مطالبه در قالب بیانیه‌های مستقل، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از این بیانیه اعلام حمایت کردند.در بیانیه طلاب آمده بود: اکنون خواست ما اساتید و طلاب حوزه‌ی علمیه‌ قم مقدسه از سردار حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آن است که برای جلوگیری از دبه‌ی شیطان بزرگ و مأیوس ساختن کنگره‌ی امریکا و کنست اسرائیل و سرکوب ایادی تکفیری آن‌‌ها در منطقه و کشیده شدن دندان طمع اذناب داخلی ایشان، که به تعلیق توان موشک‌های راهبردی ما دل بسته‌اند، دستور شلیک موشک بالستیک در یک رزمایش محدود توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تأیید کنند.ابوالقاسم جراره، احمد آریایی‌نژاد، حجت‌الاسلام احمد سالک موسوی، اسماعیل کوثری، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، بهرام بیرانوند، جواد کریمی‌قدوسی، سیدحسین نقوی‌حسینی، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، حسین‌علی شهریاری، دخیل‌عباس مهریزی، سیدراضی نوری، علی‌اکبر ناصری، علی‌رضا خسروی، میرقسمت موسوی اصل، سیدمحمد بیاتیان، محمد سلیمانی، محمدحسن آصفری، محمدصالح جوکار، سیدمحمود نبویان، مهدی کوچک‌زاده، مهدی موسوی‌نژاد و نصرالله پژمان‌فر بیست‌وسه نماینده‌‌ای هستند که تا کنون از بیانیه‌ راستی‌آزمایی موشکی طلاب حوزه علمیه قم حمایت کرده‌اند.

اعتراض کسبه به سازمان دارایی
برخی از کسبه و بنگاه های کوچک اقتصادی در اعتراض به عملکرد سازمان دارایی اقدام به نصب بنر و اعتراض به این سازمان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار