امام جمعه ماکو گفت: تحریم هلال احمر و نهادهای امدادرسانی یعنی بشریت و انسانیت مورد تحریم قرار گرفته‌ و عاملان این تحریم‏‌ها به دنبال نسل‌كشی آشكار هستند.
کد خبر: ۷۳۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 05 April 2019
تحریم نهادهای امدادرسانی یعنی تحریم بشریت و انسانیت در جامعه

تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: از جمله‌ مهم‌ترین آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ص)، خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است و از منظر مکتب حیات‌بخش اهل بیت(ص) خدمت‌گزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد و یک انسان دین‌باور حقیقی درتمامی صحنه‌های زندگی با الهام‌گیری از رهبران دینی می‌کوشد تا باری را از دوش دیگران بردارد و خدمتی را به بشر ارائه کند.

وی افزود: اساسا از جمله‌ مهم‌ترین آرزو و درخواست‌های ائمه اطهار(ص) از خداوند متعال توفیق خدمت‌گزاری به مردم بوده و آنان این خواسته ارزشمند خویش را در قالب دعاها و سخنان خویش ابراز می‌کردند.

 کمک و حضور در شهرهای مختلف سیل‌زده، نمایش وحدت و همدلی مردم و مسؤولان است

امام جمعه ماکو تصریح کرد: در حاثه‌ سیل که از اول سال دامن‌گیر برخی از هموطنان‌مان در استان‌های مختلف کشور شد، هرچند عده‌ای از این عزیزان جان خود را از دست دادند‌، برخی داغدار شده و عده‌ای نیز خانه و کاشانه‌ خود را از دست دادند، اما در کنار آن ما شاهد نعمت‌های بزرگ الهی و اتحاد و انسجام وحدت و همدلی مردم و مسؤولان بودیم.

وی افزود: امروز به خاطر بارش‌های اخیر، ایران اسلامی از بحران خشکسالی سال‌های گذشته عبور کرد و در مقابل این نعمت‌های الهی باید شکرگزار خداوند تبارک و تعالی بوده و از جمله‌ مصدایق شکر این نعمت الهی آن است که هموطنان سیل زده‌ خود را فراموش نکنیم.

سیل ایران آمریکا را رسوا کرد

هاشمی بیان کرد: بر اساس قوانین بین‏‌المللی، هرگونه اقدامی که با جان انسان‏‌ها در ارتباط باشد، نقض قوانین جهانی بوده و حتی در بعضی موارد، از آن به عنوان جنایت جنگی و نسل‌کشی یاد می‌شود.

وی عنوان کرد: به قطع یقین سران یک کشوری نمی‌توانند ادعای بشر دوستی و حقوق بشر کنند، در حالی که تأمین نیازهای مراکز امدادی را تحریم می‌کنند و برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنند.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: جای بسی تعجب است ‏که کشورهای غربی، در حالی ادعای کمک به مردم ایران را می‌کنند و فردی به مانند ترامپ رییس جمهور آمریکا ادعا می‌کند که برای رسیدن به زندگی بهتر در کنار ملت ایران هستند که هم‌زمان، مردم ایران را برای تأمین نیازهای امدادی تحریم می‌کنند.

وی بیان کرد: وقتی ساختاری به مانند هلال احمر و نهادهای امدادرسانی مورد تحریم قرار می‌گیرد یا وقتی ساختار دارویی تحریم می‌شود، یعنی بشریت و انسانیت مورد تحریم قرار گرفته‌ و عاملان این تحریم‏‌ها به دنبال نسل‌کشی آشکار هستند و رفتاری که انسان می‌تواند از آن به عنوان تروریسم اقتصادی یاد کند.

هاشمی با اشاره به سخنان رهبر معظم بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، انقلاب در طول سالیان متمادی، ابعادفکری، عملکردی و هویتی این جریان انحرافی را به زبان‏‌های مختلف رسوا کرده‏ است، آن‏هایی که افکار غربی، سبک زندگی غربی، روش‏‌های غربی، لغات غربی را به‏‌ طور پیوسته در داخل ادبیات، افکار، دانشگاه‏‌ها، مدارس تزریق و پمپاژ می‌کنند، همان تقی‌زاده‏‌های جدید هستند.

وی تصریح کرد: کسانی که پشت سر سند ۲۰۳۰ می‌ایستند در واقع همان تقی‌زاده‏‌های امروز بوده چرا که سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی است، البته امروز به توفیق الهی‌، جوان‏‌های مومن و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‏‌ها حرفشان به کرسی بنشانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار